Hallo allemaal.
Sinds kort ben ik eigenaar van een AX 1.1 First uit feb-1992.
Het is een fijne auto, maar moeten wat dingetjes aan gedaan.
onderandere het contactslot.
Regelmatig moet ik lichtjes 'frikken' om de sleutel er volledig in te krijgen.
En ook het draaien van de sleutel moet ik dan even rommelen met het stuur.
kort samengevat. niet erg soepeltjes meer.
Zijn er tips om dit weer soepel te laten verlopen? ik heb er al wat WD40 in gespoten, maar dat haalt weinig uit.
-Leroy
Contactslot
Moderators: denny, vtspower, webmasters
het wrikken om je sleutel erin te stoppen weet ik niets op.
dat je aan je stuur moet rommelen om je sleutel om te draaien is heel normaal. Dat is gewoon je stuurslot
Ik heb mij laatst trouwens door grietje laten vertellen dat er verschillende soorten contactsloten in omloop zijn, de ene beter en betrouwbaarder dan de ander misschien kan zij je verder helpen.
grtx
dat je aan je stuur moet rommelen om je sleutel om te draaien is heel normaal. Dat is gewoon je stuurslot
Ik heb mij laatst trouwens door grietje laten vertellen dat er verschillende soorten contactsloten in omloop zijn, de ene beter en betrouwbaarder dan de ander misschien kan zij je verder helpen.
grtx
Hard harder.... *FLITS*
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0
demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0
demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ
contactslot
de nieuwere types( met 4kante sleutel) zijn beter
hebben ook minder tot geen speling
grtz leroy
hebben ook minder tot geen speling
grtz leroy
Ik denk dat je het beste op zoek kunt gaan naar een ander contactslot.
Klinkt alsof je huidige zijn beste tijd gehad heeft.
Vervangen als de sleutel er nog in wil is een fluitje van een cent.
Als de sleutel er niet meer in wil is een heel ander verhaal, moet je gaan inbreken in je eigen auto.
Klinkt alsof je huidige zijn beste tijd gehad heeft.
Vervangen als de sleutel er nog in wil is een fluitje van een cent.
Als de sleutel er niet meer in wil is een heel ander verhaal, moet je gaan inbreken in je eigen auto.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Zoals Rio al zegt, vervang je contactslot nu voordat je je sleutel erin breekt, en je zal daar niet de eerste mee zijn :d Overigens ook niet de eerste met een kapot contact slot AX-kwaal...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).