AX GT Motor
Moderators: denny, vtspower, webmasters
AX GT Motor
Hoi Iedereen...
Ik ben van plan om in mijn peugeot 106 met singlepoint injectie TU motor een motor uit een Citroën AX te lepelen.. Omdat dat zowat de betaalbaarste, gemakkelijkste ?n relatief krachtigste oplossing is.
Nu heb ik zowat alles al uitgedacht en uitgetekend, maar zit ik nog met een klein probleem. Mijn wagen heeft de brandstofpomp IN de brandstoftank, en die wordt electronisch aangestuurd door de ECU.
Als ik het goed begrijp zit op de AX GT motor de brandstofpomp aan de motor, en wordt ze mechanisch aangedreven door de nokkenas.
Kan ik nu gewoon mijn eigen brandstoftank/pomp laten zitten en die gebruiken, of moet ik een andere brandstoftank halen van een AX, zonder de brandstofpomp erin?
Alvast bedankt... Verdere tips zijn trouwens welkom over de AX GT motor...
Groeten,
Kurt
Ik ben van plan om in mijn peugeot 106 met singlepoint injectie TU motor een motor uit een Citroën AX te lepelen.. Omdat dat zowat de betaalbaarste, gemakkelijkste ?n relatief krachtigste oplossing is.
Nu heb ik zowat alles al uitgedacht en uitgetekend, maar zit ik nog met een klein probleem. Mijn wagen heeft de brandstofpomp IN de brandstoftank, en die wordt electronisch aangestuurd door de ECU.
Als ik het goed begrijp zit op de AX GT motor de brandstofpomp aan de motor, en wordt ze mechanisch aangedreven door de nokkenas.
Kan ik nu gewoon mijn eigen brandstoftank/pomp laten zitten en die gebruiken, of moet ik een andere brandstoftank halen van een AX, zonder de brandstofpomp erin?
Alvast bedankt... Verdere tips zijn trouwens welkom over de AX GT motor...
Groeten,
Kurt
ik rij een GT en mijn brandstof pomp zit gewoon in de tank, geen probleem dus
Mzzls Jeroen
www.axtreme.photosite.com
- Full RVS spaghettispruitstuk
- GTI CUP chip
- Brock b2 velgen
- Carzone special voorbumper
- Dtm onderlip achter
www.axtreme.photosite.com
- Full RVS spaghettispruitstuk
- GTI CUP chip
- Brock b2 velgen
- Carzone special voorbumper
- Dtm onderlip achter
Hangt ervan af. Als je een GT injectiemotor erin stopt dan kan je je ook je kabelboom en dergelijke laten zitten. Dat is verreweg de simpelste oplossing. Als je voor een GT carb motor gaat dan wordt de brandstofpomp aangedreven door de nokken as. Dan zal je dat inderdaad ook aan moeten passen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander wrote:Hangt ervan af. Als je een GT injectiemotor erin stopt dan kan je je ook je kabelboom en dergelijke laten zitten. Dat is verreweg de simpelste oplossing. Als je voor een GT carb motor gaat dan wordt de brandstofpomp aangedreven door de nokken as. Dan zal je dat inderdaad ook aan moeten passen.
+ bij Carb heb je mechanische ontsteking ipv via de ecu gestuurde ................
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Joost wrote:Sander wrote:Hangt ervan af. Als je een GT injectiemotor erin stopt dan kan je je ook je kabelboom en dergelijke laten zitten. Dat is verreweg de simpelste oplossing. Als je voor een GT carb motor gaat dan wordt de brandstofpomp aangedreven door de nokken as. Dan zal je dat inderdaad ook aan moeten passen.
+ bij Carb heb je mechanische ontsteking ipv via de ecu gestuurde ................
Bij de eerste bosch injectiemotoren zit ook mechanische ontsteking. Zoals bijvoorbeeld mijn 1.1
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Dit stond er in de ATH::
Het ontstekingssysteem van alle AX-benzinemodellen is door de toepassing van geavanceerde motormanagement-systemen volledig elektronisch. Alle modellen, behalve de KFZ-motor, zijn tot november '92 voorzien van een stroomverdeler. De vervroeging wordt in tegenstelling tot de conventionele modellen niet door de stroomverdeler, maar door de gemonteerde computer geregeld. Dit houdt in dat er uitsluitend gecontroleerd en niet afgesteld kan worden. De ontstekingsmodule is op de stroomverdeler gemonteerd.
De KFZ-motor en de overige modellen vanaf november '92 zijn verdelerloos uitgevoerd. Let op! Bij het verdelerloze systeem zullen er altijd twee bougies tegelijk vonken.
Het ontstekingssysteem van alle AX-benzinemodellen is door de toepassing van geavanceerde motormanagement-systemen volledig elektronisch. Alle modellen, behalve de KFZ-motor, zijn tot november '92 voorzien van een stroomverdeler. De vervroeging wordt in tegenstelling tot de conventionele modellen niet door de stroomverdeler, maar door de gemonteerde computer geregeld. Dit houdt in dat er uitsluitend gecontroleerd en niet afgesteld kan worden. De ontstekingsmodule is op de stroomverdeler gemonteerd.
De KFZ-motor en de overige modellen vanaf november '92 zijn verdelerloos uitgevoerd. Let op! Bij het verdelerloze systeem zullen er altijd twee bougies tegelijk vonken.
En in mijn 1.1 (en in nog heel veel andere axen) zit gewoon een verdelerkap met rotor en vacuumvervroeging en regelt de ecu alleen het mengsel en schakelt ie met bepaalde temperaturen de vacuumvervroeging uit.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.