2 vragen.
Heeft iemand al eens geprobeerd het stuk Chassis waar de motorsteun op rust van een Saxo in een AX pas te maken? Eventueel tips?
En is er al ooit al eens geprobeerd stuurbekrachtiging in een AX te zetten?
Ik heb in principe de complete set uit de Saxo. Vraag me af of het bekrachtigde stuurhuis zo past op de plaats van het huidige stuurhuis.
De stuurpomp is wel ergens weg te bouwen. Maar hoe wordt deze pomp aangestuurd? Wanneer weet dat ding dat ie electrisch moet gaan pompen?
Motorsteun Saxo / Stuurbekrachtiging
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Motorsteun Saxo / Stuurbekrachtiging
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
1) Ja , ik heb het omgebouwd en het is goed te doen..
Eerst de puntlasjes uitboren en de oude steun uit je ax verwijderen
dan de nieuwe steun plaatsen en de uitgboorde puntlasjes vollassen
Tip zorg dat je goed in brand(hogere stroom) want het moet wel vast
en niet halfvast...
2) Stuurbkr. heb ik ook ingebouwd en is wel te doen...Als ik mij goed herinner moet je ook de pendalen van de saxo moet overzetten en hiervoor moet er iets uitgezaagt worden... Hoe het precies aangestuurd wordt weet ik niet , ik heb destijds de kabelboom van de saxo gebruikt..
hopelijk heb je hier iets aan...
Eerst de puntlasjes uitboren en de oude steun uit je ax verwijderen
dan de nieuwe steun plaatsen en de uitgboorde puntlasjes vollassen
Tip zorg dat je goed in brand(hogere stroom) want het moet wel vast
en niet halfvast...
2) Stuurbkr. heb ik ook ingebouwd en is wel te doen...Als ik mij goed herinner moet je ook de pendalen van de saxo moet overzetten en hiervoor moet er iets uitgezaagt worden... Hoe het precies aangestuurd wordt weet ik niet , ik heb destijds de kabelboom van de saxo gebruikt..
hopelijk heb je hier iets aan...
Ik heb momenteel een 1.1i constructie. Dus helemaal geen opliggend metaal om een steun te klemmen. Dus gewoon erop frotten zou voldoende moeten zijn.
Stuurbekrachtiging wordt steeds meer het overwegen waard. Die 1.6i is duidelijk qua gewicht zwaarder. En nu de 195 banden er weer onder zitten is het echt niet leuk meer in een klein gaatje te file parkeren.
Stuurbekrachtiging wordt steeds meer het overwegen waard. Die 1.6i is duidelijk qua gewicht zwaarder. En nu de 195 banden er weer onder zitten is het echt niet leuk meer in een klein gaatje te file parkeren.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.