Schijven achteras VS trommel as
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Schijven achteras VS trommel as
Nu ik de Saxo gestript heb ben ik het bezit van een schijven achteras. Erg leuk natuurlijk. Om de 4e achteras onder de je AX te gooien. Echter het viel me op dat de remleidingen op een andere plaats zitten.
De schijven as heeft een blokje op de as zitten waar de leiding in en uitgaat. De trommelas heeft dit niet. Past zeker niet zomaar een schijven as?
Dat blokkie in de bovenste foto zit niet op mijn as. Dus zullen de remleidingen ook wel anders aankomen. Nog een foto aant zoeken. Uiteraard wilde 1 leiding niet los. Die draaide weer dol.
De schijven as heeft een blokje op de as zitten waar de leiding in en uitgaat. De trommelas heeft dit niet. Past zeker niet zomaar een schijven as?
Dat blokkie in de bovenste foto zit niet op mijn as. Dus zullen de remleidingen ook wel anders aankomen. Nog een foto aant zoeken. Uiteraard wilde 1 leiding niet los. Die draaide weer dol.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Dat blok is een remkrachtverdeler.
Je ziet aan de linkerkant van dat blok (op de foto) ook een veer naar 't vaste gedeelte van de as (het deel dat aan het chassis wordt bevestigd) lopen.
Als de auto 'zwaar' beladen is, word via die veer de remdruk naar de achterremmen vergroot, zodat deze meer mee doen in het algehele remmen van de auto.
(Dit systeem zit ook ok GTI's met ABS!)
In princiepe kun je dat er gewoon op laten zitten en het geheel in 1x onder je AX schroeven. 't Enige wat je zult moeten veranderen is de remleiding vanaf de HRC naar achter toe.
(Komt die as ook van een auto met ABS?)
Je ziet aan de linkerkant van dat blok (op de foto) ook een veer naar 't vaste gedeelte van de as (het deel dat aan het chassis wordt bevestigd) lopen.
Als de auto 'zwaar' beladen is, word via die veer de remdruk naar de achterremmen vergroot, zodat deze meer mee doen in het algehele remmen van de auto.
(Dit systeem zit ook ok GTI's met ABS!)
In princiepe kun je dat er gewoon op laten zitten en het geheel in 1x onder je AX schroeven. 't Enige wat je zult moeten veranderen is de remleiding vanaf de HRC naar achter toe.
(Komt die as ook van een auto met ABS?)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Ok nou ja. Mijn leidingen zijn toch ook dol. Nog net vastgekregen maar die gaan nooit meer los. Dus dat wordt toch nieuwe leidingen trekken.
Maar waarom heb ik die remdrukregelaar nu niet? owww. Of zit dat nu toevallig in je remcylinders in de trommel?
Maar waarom heb ik die remdrukregelaar nu niet? owww. Of zit dat nu toevallig in je remcylinders in de trommel?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
klopt, je hebt de handrem van de saxo nodig !.
Verder ja je remkrachtbegrenzers zitter nu in je remcilinders. Kijk even of dat ding op je nieuwe as niet vast zit. Beste gewoon een nieuwe onder knallen.
Verder ja je remkrachtbegrenzers zitter nu in je remcilinders. Kijk even of dat ding op je nieuwe as niet vast zit. Beste gewoon een nieuwe onder knallen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Dat past gewoon, heb ik zelf ook. Inderdaad nieuwe leidingen trekken let op het wartel formaat zijn namelijk 2 maten En de handrem van een saxo heb je nodig. Daarop moet je klein plaatje lassen zodat als je je handrem naar beneden doet het lampje van je handrem uitgaat op je dash. Of je trekt het stekkertje los
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Nee dan heb je een enorme overremcapaciteit achter. Ik heb er bij mij 2 wilwood instelbare remdrukbegrenzers tussen moeten zetten voordat de achterkant controleerbaar was.Speederdd wrote:ik had ook gehoort dat die blok weg mag, en dat het dan genoeg was om alle leidingen te vervangen door die van een trommelas, kan dit kloppen ?
verder bedankt voor de infos over de handrem, ik zal zo achter de nodige stukken gaan voor mijn GT
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Ok allemaal wat duidelijker. Wat is dat veertje eigenlijk die bij die remdrukverdeler zit? Zelfs 2 veertjes?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
MNM(tm) wrote: Je ziet aan de linkerkant van dat blok (op de foto) ook een veer naar 't vaste gedeelte van de as (het deel dat aan het chassis wordt bevestigd) lopen.
Als de auto 'zwaar' beladen is, word via die veer de remdruk naar de achterremmen vergroot, zodat deze meer mee doen in het algehele remmen van de auto.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ik gaat weer is leren lezen. Vandaar dat die veer een cm speling heeft.grietje wrote:MNM(tm) wrote: Je ziet aan de linkerkant van dat blok (op de foto) ook een veer naar 't vaste gedeelte van de as (het deel dat aan het chassis wordt bevestigd) lopen.
Als de auto 'zwaar' beladen is, word via die veer de remdruk naar de achterremmen vergroot, zodat deze meer mee doen in het algehele remmen van de auto.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
hahahahaMark wrote:Ik gaat weer is leren lezen. Vandaar dat die veer een cm speling heeft.grietje wrote:MNM(tm) wrote: Je ziet aan de linkerkant van dat blok (op de foto) ook een veer naar 't vaste gedeelte van de as (het deel dat aan het chassis wordt bevestigd) lopen.
Als de auto 'zwaar' beladen is, word via die veer de remdruk naar de achterremmen vergroot, zodat deze meer mee doen in het algehele remmen van de auto.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).