1.8 ?????
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 72
- Joined: ThuJan01, 2009 6:02:59 PM
- Location: Steenwijk
- Contact:
1.8 ?????
Mischien een domme vraag maar heeft er nog niemand ooit een 1.8 furio ingebouwd , of past dat gewoon niet.
En hoe komt het dat er geen Howto van de distributieriem vervangen is.
Ben er denk ik wel aan toe.
AnimaL
En hoe komt het dat er geen Howto van de distributieriem vervangen is.
Ben er denk ik wel aan toe.
AnimaL
Hoe je die moet vervangen staat bij de howto van de koppakking
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=18511
Ben zelf van plan om dinsdag en donderdag de koppakking en waarschijnlijk de distributie riem enzo te vervangen.
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=18511
Ben zelf van plan om dinsdag en donderdag de koppakking en waarschijnlijk de distributie riem enzo te vervangen.
1.8 blok past gewoon niet.
En al zou je het passend kunnen krijgen, dan is het chassis van de AX er sowieso niet op berekend.
1x gas geven en je hele voortrein scheurt los van de carosserie!
En al zou je het passend kunnen krijgen, dan is het chassis van de AX er sowieso niet op berekend.
1x gas geven en je hele voortrein scheurt los van de carosserie!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Een 1.8? Dat is een XU-motor, deze heeft o.a. andere motorsteunen, de uitlaat aan de schutboordzijde ipv voorzijde en de versnellingsbakken zijn anders.
Maar als je een XU-motor wilt wisselen, dan wordt dat toch zeker een 1.9 16V D6C. Maar dan heb je toch een knap staaltje HTS voertuigentechniek nodig wil je dat klusje klaren!
Een 1.6 onderblok is er ook in de TU-motor variant zoals die geleverd is in o.a. de 106 en de saxo.
Maar als je een XU-motor wilt wisselen, dan wordt dat toch zeker een 1.9 16V D6C. Maar dan heb je toch een knap staaltje HTS voertuigentechniek nodig wil je dat klusje klaren!
Een 1.6 onderblok is er ook in de TU-motor variant zoals die geleverd is in o.a. de 106 en de saxo.
To finish first, you'll first have to finish!
als ik dan toch even in mag haken
voor de 1.6 vd rallye bestaat er een setje overmaatse zuigers, andere drijfstangen en krukas, icm uithonen van je cilinderbussen schijnt dat 1756cc te geven..
keer tegengekomen op een franse site..
kit was wel rond de 4000,-
zal de link es zoeken, ze hadden wel meer leuks pul
voor de 1.6 vd rallye bestaat er een setje overmaatse zuigers, andere drijfstangen en krukas, icm uithonen van je cilinderbussen schijnt dat 1756cc te geven..
keer tegengekomen op een franse site..
kit was wel rond de 4000,-
zal de link es zoeken, ze hadden wel meer leuks pul
Las hierover ook wat op Rallye.nl:
Rallye.nl wrote:Gespot: een stroker kit
Deze brengt de inhoud naar 1789 CC!!!!!
Het schijnt dat de cilinders aan de onderkant een klein beetje modificatie nodig hebben (drijfstangen raken net de clinderbus).
Wel een grote stap voorwaarts :mrgreen:. Je zult alleen op kenteken het traject in moeten bij RDW voor de type goedkeuring.
Ohja, de prijs in de UK: £1974 excl. btw en verzendkosten.
Erg gaaf
http://www.dp-engineering.nl biedt genoeg mogelijkheden voor als je echt vindt dat je te weinig vermogen hebt.
To finish first, you'll first have to finish!
klopt, is voor 16v bedoeld. het is volgens mij feitelijk een diesel krukas waar zuigers en drijfstangen bij gemaakt zijn.
Ken één projectje in nederland waar zo'n stroker in een flink aangepaste SAXO lag. Een kleine beurt was bij die auto om de 10.000 km en bestond als je het goed deed uit:
- olie en filters (logisch)
- aandrijfassen voor
- een koppeling
- ingewanden V-bak
moet zeggen dat er wel fors mee gereden werd, maar dat lijkt me duidelijk bij zo'n lijstje.
blok zelf heeft het ongeveer 40.000 km volgehouden en toen was de boel onherstelbaar versleten.
P.
Ken één projectje in nederland waar zo'n stroker in een flink aangepaste SAXO lag. Een kleine beurt was bij die auto om de 10.000 km en bestond als je het goed deed uit:
- olie en filters (logisch)
- aandrijfassen voor
- een koppeling
- ingewanden V-bak
moet zeggen dat er wel fors mee gereden werd, maar dat lijkt me duidelijk bij zo'n lijstje.
blok zelf heeft het ongeveer 40.000 km volgehouden en toen was de boel onherstelbaar versleten.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Je brengt me op een idee Jan, onze rode heeft in 20 jaar nog geen 60.000km op de teller staan , dan moet zo'n gekietelt blokje bij ons nog minsten 15 jaar meegaaanBossie wrote:PeterM wrote:blok zelf heeft het ongeveer 40.000 km volgehouden en toen was de boel onherstelbaar versleten.
P.
Hmmm, misschien moet ik er dan toch maar voor gaan sparen. Dan kan ik er toch een jaar of 4 plezier aan beleven
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
(ohja, die howto driem, die heb ik gemaakt, maar nooit afgemaakt en geplaatst..... zal vanmiddag toch echt een keer doen, beloofd!)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Go Henk go!!Henk Bats wrote:Je brengt me op een idee Jan, [...] dan moet zo'n gekietelt blokje bij ons nog minsten 15 jaar meegaaan
Dit jaar is er weer sprinten op (full) speed
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Eh... Mag ik even duidelijk maken dat ze tegenwoordig wel steeds vaker een turbo erbij inzetten. De nieuwe Prince motoren (samenwerking PSA en BMW) komen tot max 175 pk, maar dus wel met turbo, en dan nog in een 1.6 blok met een compressieverhouding van 11:1.AnimaL wrote:Maar als ik dan lees dat ze tegenwoordig 170 PK uit een 1.4 halen en dat ook nog eens productiematig. Dan moet er toch meer mogelijk zijn dacht ik zo.
AnimaL
Dan nog vind ik 170 pk veel uit een 1.4 met turbo, maar als dit blokje van jou dit haalt zonder turbo, dan loop ik zeker wel warm!
[quote="Pgoddijn"] maar dus wel met turbo, en dan nog in een 1.6 blok met een compressieverhouding van 11:1.
[quote]
Dan draaien ze wel met een hele kleine boost als het blok nog een dergelijk CR heeft.
Maar id NA krijg je uit een 1.4 al heel erg moelijk 100PK/L
met een turbo is dat geen enkel probleem.
[quote]
Dan draaien ze wel met een hele kleine boost als het blok nog een dergelijk CR heeft.
Maar id NA krijg je uit een 1.4 al heel erg moelijk 100PK/L
met een turbo is dat geen enkel probleem.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Moah, ze doen momenteel zoveel aan motoren om aan die nieuwe emissienormen enzo te voldoen en die bijtelling te omzeilen. Maar die boost; het is natuurlijk wel een consumenten-turbo
Om maar even een oneerlijke concurrent neer te zetten: 1308cc met 192pk, zonder turbo
Maar da's ook niet eerlijk, da's een wankelmotor
Om maar even een oneerlijke concurrent neer te zetten: 1308cc met 192pk, zonder turbo
Maar da's ook niet eerlijk, da's een wankelmotor