In hoeverre moet een koppakking lek zijn wil er niet meer mee te rijden zijn ?
Volgens mijn "meesterlijke" brein moet er ten aller tijde mee te rijden zijn .... of is dit niet zo ?
Tenzij hij zoveel koelwater in minstens 3 van de 4 cilinders gooit dat er geen verbranding meer plaats vind .....
heb ik nu zelf mijn eigen antwoord bedacht ?
en zijn er dan foefjes om hem dan toch nog zelfstandig te laten rijden...
- zoiets als.... de kopbouten nog een flinke ruk geven (of is dat ook al een aardige klus......)
Rijdbaar met lekke koppakking ?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Rijdbaar met lekke koppakking ?
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
de zuiger moet door de compressie naar beneden gedrukt worden om de krukas rond te krijgen. (de aandrijving)
als de koppakking zo danig lek is dat de druk niet op de zuiger gezet wordt maar bij de pakking naar buiten blaast heb je weinig/geen vermogen meer. en als dit op meerdere cilinders is of tussen cilinders in is het jammer maar helaas.
als de koppakking zo danig lek is dat de druk niet op de zuiger gezet wordt maar bij de pakking naar buiten blaast heb je weinig/geen vermogen meer. en als dit op meerdere cilinders is of tussen cilinders in is het jammer maar helaas.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
dat niet alleen,
olie en water vormen mayonaise en mayonaise smeert niet en koelt niet.
Dus als het echt goed mis is is dat ook een reden. Meestal echter kun je er wel mee doorrijden. Let wel op dat het niet goed is voor een zuiger en cilinder om langdurig geen compressie te hebben.
olie en water vormen mayonaise en mayonaise smeert niet en koelt niet.
Dus als het echt goed mis is is dat ook een reden. Meestal echter kun je er wel mee doorrijden. Let wel op dat het niet goed is voor een zuiger en cilinder om langdurig geen compressie te hebben.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- Vlotte starter
- Posts: 21
- Joined: TueNov07, 2006 3:11:40 PM
- Location: Hoofddorp
Ook gehoord dat de "mayo" zich tijdens het afkoelen in je blok afzet en niet makkelijk los komt. Dit gebeurt niet alleen in het blok maar ook in de radiateur en zo moet je ook aan een nieuwe radiateur als je er lang mee doorrijd. (Correct me if i'm wrong)
Heb net een nieuwe koppakking en de temp blijf hoog in mijn volcane. Waarschijnlijk ook door de troep in mijn radiateur Dus binnenkort daar OOK maar eens aan beginnen....
Monteur zei wel dat een TU blok oneindig lang met een lekker koppakking kan blijven rijden
Heb net een nieuwe koppakking en de temp blijf hoog in mijn volcane. Waarschijnlijk ook door de troep in mijn radiateur Dus binnenkort daar OOK maar eens aan beginnen....
Monteur zei wel dat een TU blok oneindig lang met een lekker koppakking kan blijven rijden