Hoi,
Het lampje voor de koelvloeistof gaat steeds aan terwijl mijn koelvloeistof echt niet op is!
Kan er iets anders aan de hand zijn dan een luchtbel???
Er zijn net allerlei andere dingen gerepareerd...
Kan iemand mij verder helpen?
lampje koelvloeistof
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Aan de binnenkant van het voorfront zit een modulator, klen langwerpig kastje deze is waarschijnlijk stuk. Zit met één boutje vast.
Ik weet niet waar je woont maar als je een keer in Nieuwerkerk ad IJssel langskomt kan ik hem zo even uittesten.
Groetjes, Henk
Ik weet niet waar je woont maar als je een keer in Nieuwerkerk ad IJssel langskomt kan ik hem zo even uittesten.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Ik heb dat ook, het lampje van de koelvloeistoftemperatuur gaat branden terwijl deze netjes op 90-95 C staat. Kan dat op een storing duiden van bv tempsensor of de koelvin? de temperatuur blijft netjes staan en bij maximaal inschakelen van de kachel en blower daalt deze wel dus dat betekent dat ie wel koelt.
Moet er wel bij zeggen dat ik Zaterdag mijn motorblok afgespoten heb en de auto nagenoeg het hele weekend binnen op mijn werk gestaan heeft. Ik heb dit gedaan omdat de motor nog steeds zweterig was sinds ik de krukaskeerring vervangen heb. Na contact uitgezet te hebben was het wel weg. maar ik wil het graag zeker weten.
Moet er wel bij zeggen dat ik Zaterdag mijn motorblok afgespoten heb en de auto nagenoeg het hele weekend binnen op mijn werk gestaan heeft. Ik heb dit gedaan omdat de motor nog steeds zweterig was sinds ik de krukaskeerring vervangen heb. Na contact uitgezet te hebben was het wel weg. maar ik wil het graag zeker weten.
Wat is dit precies en waar zit dit?Aan de binnenkant van het voorfront zit een modulator, klen langwerpig kastje deze is waarschijnlijk stuk. Zit met één boutje vast.
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
Klopt, de blauwe sensor vervangen ( zijkant blok ) onder het waterhuis, kheb namelijk hetzelfde gehad, de sensor vervangen en probleem is over.Djoeri wrote:Ik heb dat ook, het lampje van de koelvloeistoftemperatuur gaat branden terwijl deze netjes op 90-95 C staat. Kan dat op een storing duiden van bv tempsensor of de koelvin? de temperatuur blijft netjes staan en bij maximaal inschakelen van de kachel en blower daalt deze wel dus dat betekent dat ie wel koelt.
Moet er wel bij zeggen dat ik Zaterdag mijn motorblok afgespoten heb en de auto nagenoeg het hele weekend binnen op mijn werk gestaan heeft. Ik heb dit gedaan omdat de motor nog steeds zweterig was sinds ik de krukaskeerring vervangen heb. Na contact uitgezet te hebben was het wel weg. maar ik wil het graag zeker weten.
Wat is dit precies en waar zit dit?Aan de binnenkant van het voorfront zit een modulator, klen langwerpig kastje deze is waarschijnlijk stuk. Zit met één boutje vast.
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
als het lampje 'te heet' brand terwijl die wel oke is zal er idd wel iets niet goed gaan in de bedrading of de blauwe sensor.
Als je nivo lampje brand zit er meestal wel net te weinig in je vulbuis. Bij mij hielp om elke keer een bodempje erbij te doen. T leek oke, maar echt 4 druppels meer zorgde ervoor dat het lampje teminste ook uitging.
Die vul sensor is overigens ook wel is geoxideerd, en dat kan Henk wel eens bedoelen. Die zit in de vulbuis.
Als je nivo lampje brand zit er meestal wel net te weinig in je vulbuis. Bij mij hielp om elke keer een bodempje erbij te doen. T leek oke, maar echt 4 druppels meer zorgde ervoor dat het lampje teminste ook uitging.
Die vul sensor is overigens ook wel is geoxideerd, en dat kan Henk wel eens bedoelen. Die zit in de vulbuis.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Die sensor bedoelde ik inderdaad, de sensor laat het niveau lampje branden via een modulator. Het door mij bedoelde kleine kastje welke tegen het voorfront naast de radiateur zit gemonteerd is die modulator.grietje wrote: ...Die vul sensor is overigens ook wel is geoxideerd, en dat kan Henk wel eens bedoelen. Die zit in de vulbuis.
Uit ervaring weet ik als deze stuk is blijft het lampje branden.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Hoi
Bedankt voor de reactie`s!
Maar er was toch nog wat anders aan de hand.
Heb de auto overgenomen van iemand die ook wat dingen vernieuwd had.
Blijkbaar heeft hij de slangen die van het moterblok naar de radiator lopen verkeerd om aangesloten! Beetje ver gezocht maar na het omwisselen van de slangen was het hele probleem verholpen!
Bedankt voor de reactie`s!
Maar er was toch nog wat anders aan de hand.
Heb de auto overgenomen van iemand die ook wat dingen vernieuwd had.
Blijkbaar heeft hij de slangen die van het moterblok naar de radiator lopen verkeerd om aangesloten! Beetje ver gezocht maar na het omwisselen van de slangen was het hele probleem verholpen!
Bij mee bleek er vocht in de sensor stekkers te zitten deze gereinigd en weer gemonteerd werkt nu weer zoals ze horen.
Iemand nog een tip voor koelvloeistof verversen, wat voor soort hebben jullie gebruikt? heb er 2 gevonden van Citroën heb geen flauw idee wat het verschil ertussen is, alleen de prijs dan.
Iemand nog een tip voor koelvloeistof verversen, wat voor soort hebben jullie gebruikt? heb er 2 gevonden van Citroën heb geen flauw idee wat het verschil ertussen is, alleen de prijs dan.