Rijdbaar met lekke koppakking ?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Rijdbaar met lekke koppakking ?

Post by Rock's »

In hoeverre moet een koppakking lek zijn wil er niet meer mee te rijden zijn ?

Volgens mijn "meesterlijke" brein moet er ten aller tijde mee te rijden zijn .... of is dit niet zo ? :roll:

:roll:

Tenzij hij zoveel koelwater in minstens 3 van de 4 cilinders gooit dat er geen verbranding meer plaats vind .....

heb ik nu zelf mijn eigen antwoord bedacht ? :shock:

en zijn er dan foefjes om hem dan toch nog zelfstandig te laten rijden...

- zoiets als.... de kopbouten nog een flinke ruk geven :roll: (of is dat ook al een aardige klus......)
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

de zuiger moet door de compressie naar beneden gedrukt worden om de krukas rond te krijgen. (de aandrijving)
als de koppakking zo danig lek is dat de druk niet op de zuiger gezet wordt maar bij de pakking naar buiten blaast heb je weinig/geen vermogen meer. en als dit op meerdere cilinders is of tussen cilinders in is het jammer maar helaas.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

dat niet alleen,

olie en water vormen mayonaise en mayonaise smeert niet en koelt niet.
Dus als het echt goed mis is is dat ook een reden. Meestal echter kun je er wel mee doorrijden. Let wel op dat het niet goed is voor een zuiger en cilinder om langdurig geen compressie te hebben.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Radiant
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 80
Joined: SatMar31, 2007 12:06:23 PM
Location: Den Haag

Post by Radiant »

En je moet constant koelwater bijvullen en ontluchten en olie bijvullen. De kosten van een koppakking heb je er na een paar liter olie alweer uit.

Rogerroger
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 21
Joined: TueNov07, 2006 3:11:40 PM
Location: Hoofddorp

Post by Rogerroger »

Ook gehoord dat de "mayo" zich tijdens het afkoelen in je blok afzet en niet makkelijk los komt. Dit gebeurt niet alleen in het blok maar ook in de radiateur en zo moet je ook aan een nieuwe radiateur als je er lang mee doorrijd. (Correct me if i'm wrong)
Heb net een nieuwe koppakking en de temp blijf hoog in mijn volcane. Waarschijnlijk ook door de troep in mijn radiateur :( Dus binnenkort daar OOK maar eens aan beginnen....

Monteur zei wel dat een TU blok oneindig lang met een lekker koppakking kan blijven rijden ;)

Post Reply