Sissend geluid (benzinepomp?)

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Sissend geluid (benzinepomp?)

Post by Pgoddijn »

Hoi allemaal.


Sinds een een korte tijd heb ik ineens dat mijn karretje een sissend/blazend geluid geeft als ik mijn gaspedaal intrap. Op het moment van de frikandellenmeeting was dit echter nog helemaal niet het geval.

Ik word er een beetje chagrijnig van, want dit maakt bij een snelheid van 100+ op de snelweg een hele hoop geluid en ik weiger op en 120 km weg minder te rijden (ben geen oud wijf)...

Maar goed, wat zou dit kunnen zijn? Ik zat zelf te denken aan een benzinepomp die aan het eind van zijn latijn is, of dat het filter redelijk vervuild is en dat de pomp iets te hard moet werken. Ik heb dit namelijk sinds ik een keer een kort bochtje van zo'n 180 graden redelijk snel pakte (kwart tank, vermogen ineens weg). Heb nu ook minstens 1 keer per rit dat het vermogen even wegvalt.

Wat zijn de gevolgen van een gare pomp? Ik had iets gelezen dat dit niet al te best is voor je injectie?


Groetjes,

Peter


Oh btw, ik durf niet meer zo vrolijk "pedal to the metal" te doen, bang dat ik daarna gewoon stilsta...
Image

WYD
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: SatJan24, 2009 7:56:07 PM
Location: Renkum

Post by WYD »

Kan ook gewoon valse lucht zijn. Bij mij zat het luchtfilterdeksel los en ging hij bij gasgeven ook sissen.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Hm, houdt hij dan ook wel eens in? Als ik het raam opendoe hoor ik het nog harder, maar heb echt het idee dat het van achter komt. Nieuw openluchtfilter ligt klaar, komt binnenkort...

Zal straks eens gaan kijken naar allebei.
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

En waarschijnlijk (tijdelijk) opgelost... Ben voor de verandering maar even goed gaan luisteren en het was vrij snel duidelijk dat het gewoon m'n uitlaat was... Even dichtgesmeerd met Holst Gun Gum en binnenkort een nieuwe pijp, maar ik heb begrepen dat je met Gun Gum gewoon door de apk komt...
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Zo lang de uitlaat maar luchtdicht is... en dan kan gungum best als korte termijn oplossing.

Voor het inhouden misschien 's het benzinefilter vervangen?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

AnimaL
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 72
Joined: ThuJan01, 2009 6:02:59 PM
Location: Steenwijk
Contact:

Post by AnimaL »

als hij maar gas dicht is.
M.a.w. hij mag geen uitlaat gassen lekken onder de auto.

Mocht je gaan vervangen kijk ff op de duitse e-bay, daar koop je een einddemper voor 17 euro (nieuw) en verzenden kost tussen 10 en 20 euro

AnimaL

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Ah, tnx! Moet toch nog met dit ding over de Nurburgring :-)

Haal ik op de heenweg wel de uitlaat op en als ik niet bijzonder subtiel rij kan ik er op de terugweg weer een halen :-D
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Trouwens, het inhouden is na het plakken van de uitlaat ook mooi verdwenen (naja, heb nog niet echt goed kunnen planken, maar er is zeker verbetering). Heb trouwens eerst een laagje Gun Gum eroverheen gesmeerd, daarna een gaasverbandje erom gedraaid en nog een laagje Gun Gum om de boel bij elkaar te houden. Het lijkt me dat de boel zo iets beter blijft zitten (kreeg het ook als tip van de benzinepompbediende).

Maar dat inhouden, ik zal zeker even kijken naar dat filter, kan waarschijnlijk geen kwaad.
En kan een lekke uitlaat invloed hebben op het verbruik? Ik rij er dus nu net een maand mee, maar ik haal nauwelijks 1 op 13 (1.1i First Class 4-bak)...

Moet dus nog even peilen, en het is ook niet helemaal eerlijk aangezien ik vrij regelmatig het pedaal iets te ver induw voor m'n eigen vermaak :-D
Image

Post Reply