koppakking
Moderators: denny, vtspower, webmasters
koppakking
wie weet wat een koppakking kost en moet je ook de bouten vernieuwen
of kan je de oude gebruiken
of kan je de oude gebruiken
eerste keer Citroën rijder wel leuk
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: koppakking
Altijd nieuwe bouten gebruiken. De bouten ´rekken´ uit.axred wrote:wie weet wat een koppakking kost en moet je ook de bouten vernieuwen
of kan je de oude gebruiken
Koppakking is geloof ik tussen de €25,- en de €50,-, afhankelijk van welke dikte je nodig hebt.
koppakking
hoe weet ik welke dikte ik nodig heb en wat kosten die bouten
eerste keer Citroën rijder wel leuk
Re: koppakking
Nee!Mastenhose wrote:Altijd nieuwe bouten gebruiken. De bouten ´rekken´ uit.axred wrote:wie weet wat een koppakking kost en moet je ook de bouten vernieuwen
of kan je de oude gebruiken
De Haynes zegt dat je de oude bouten MOET gebruiken, tenzij ze buiten maximale tolerantie gerekt zijn!
Dus als je de bouten los draait, zorg er dan wel voor dat je op 1-of-andere manier op de bout markeert uit welk gat die kwam!
(Of je laat de bouten na losdraaien gewoon in de kop zitten).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Re: koppakking
gaat moeilijk de kop vlakken met bouten erin. als je de koppang eruit rijd dan moet je ook de kop laten vlakken.MNM(tm) wrote:Nee!Mastenhose wrote:Altijd nieuwe bouten gebruiken. De bouten ´rekken´ uit.axred wrote:wie weet wat een koppakking kost en moet je ook de bouten vernieuwen
of kan je de oude gebruiken
De Haynes zegt dat je de oude bouten MOET gebruiken, tenzij ze buiten maximale tolerantie gerekt zijn!
Dus als je de bouten los draait, zorg er dan wel voor dat je op 1-of-andere manier op de bout markeert uit welk gat die kwam!
(Of je laat de bouten na losdraaien gewoon in de kop zitten).
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: koppakking
Hoe weet je of de bouten buiten de maximale tolerantie gerekt zijn?MNM(tm) wrote:Nee!
De Haynes zegt dat je de oude bouten MOET gebruiken, tenzij ze buiten maximale tolerantie gerekt zijn!
Olie daarintegen hoeft er dan weer niet uit, als t alleen om de koppaking gaat.
Alleen pakking (50e), 10 nieuwe bouten (25e), waterpomp (70e) spanrol en driem (110e o.id.?)
Die 4 MOET je vervangen en mag je niet hergebruiken. Doe je dit bijv wel met de bouten -> grote kans dat je kop blijft lekken, of doe je t met de spanrol/driem -> grote kans dat die door het heropspannen breekt/vastloopt.
Beter even extra investeren
Ik heb zelf de koppakking 1x gedaan zonder de rest te vervangen, en die motor heeft daarna nog altijd koelproblemen en ander gezeur gehad.
Alleen pakking (50e), 10 nieuwe bouten (25e), waterpomp (70e) spanrol en driem (110e o.id.?)
Die 4 MOET je vervangen en mag je niet hergebruiken. Doe je dit bijv wel met de bouten -> grote kans dat je kop blijft lekken, of doe je t met de spanrol/driem -> grote kans dat die door het heropspannen breekt/vastloopt.
Beter even extra investeren
Ik heb zelf de koppakking 1x gedaan zonder de rest te vervangen, en die motor heeft daarna nog altijd koelproblemen en ander gezeur gehad.
Last edited by grietje on SunJan25, 2009 3:25:49 PM, edited 1 time in total.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: koppakking
Staat ook in de Haynes.Mastenhose wrote:Hoe weet je of de bouten buiten de maximale tolerantie gerekt zijn?MNM(tm) wrote:Nee!
De Haynes zegt dat je de oude bouten MOET gebruiken, tenzij ze buiten maximale tolerantie gerekt zijn!
(Ben alleen nu ff te lui om 't op toe zoeken. )
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!