Waar kan ik de startmotor vinden?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Waar kan ik de startmotor vinden?
Misschien een makkelijk te beantwoorden vraag, maar wie kan mij uitleggen waar ik de startmotor kan vinden? Heb me rot gezocht, maar kon hem niet vinden...
De AX startte prima tot vandaag.. Hoor helemaal niks gebeuren met het omdraaien van het contact. Met aanduwen loopt hij als een zonnetje!
Heb dus zelf het vermoeden dat de startmotor is overleden.
Dus wie kan mij voorzien van of een mooie foto, of uitleggen waar ik hem kan vinden! Alvast bedankt!
De AX startte prima tot vandaag.. Hoor helemaal niks gebeuren met het omdraaien van het contact. Met aanduwen loopt hij als een zonnetje!
Heb dus zelf het vermoeden dat de startmotor is overleden.
Dus wie kan mij voorzien van of een mooie foto, of uitleggen waar ik hem kan vinden! Alvast bedankt!
Weet je zeker dat de accu nog goed is?
De startmotor zit onder het luchtfilter / injectiehuis.
Dus aan de achterkant van het motorblok als je voor de AX staat.
En ik verplaats je vraag even naar "Technisch".
Succes!
De startmotor zit onder het luchtfilter / injectiehuis.
Dus aan de achterkant van het motorblok als je voor de AX staat.
En ik verplaats je vraag even naar "Technisch".
Succes!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Lichten trekken bij mekaar (als je gewoon dimlicht aan hebt) zo'n 12 Ampère.
Een startmotor trekt een slordige 60 Ampère tijdens starten.
Je accu kan best geen probleem hebben met verlichting, maar echt totaal instorten bij volle belasting (= starten).
Een startmotor trekt een slordige 60 Ampère tijdens starten.
Je accu kan best geen probleem hebben met verlichting, maar echt totaal instorten bij volle belasting (= starten).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Een wegenwachtmeneer had ooit eens gezegt dat als je je lichten aan doet, en je draait je sleutel om, en je lichten gaan uit of minder fel branden en de startmotor NIET draaien dan is de accu te zwak (om wat voor reden dan ook)MNM(tm) wrote:Lichten trekken bij mekaar (als je gewoon dimlicht aan hebt) zo'n 12 Ampère.
Een startmotor trekt een slordige 60 Ampère tijdens starten.
Je accu kan best geen probleem hebben met verlichting, maar echt totaal instorten bij volle belasting (= starten).
Blijven je lampen gewoon normaal branden is er iets anders aan de hand...
(wat bij mij t geval was, 1 stekkertje van de startmotor was er toen afgevallen, 2 jaar geleden met 1.0E )
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
zitten je accu klemmen er nog vast genoeg op.
vorige week heb ik vlak voor een café met een hidraulishe krik moeten zitten slaan op die klemmen om mijn ax aan de praat te krijgen.
ik zou de klemmen eens schuren en de batterij bormen schuren. zodat alles weer netjes kontakt maakt. ik had nammelijk hetzelfde probleem zoals bij jou.
grtzz
vorige week heb ik vlak voor een café met een hidraulishe krik moeten zitten slaan op die klemmen om mijn ax aan de praat te krijgen.
ik zou de klemmen eens schuren en de batterij bormen schuren. zodat alles weer netjes kontakt maakt. ik had nammelijk hetzelfde probleem zoals bij jou.
grtzz
ik en mijn ax zijn even oud
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,
nieuwe startmotor lijkt me de beste oplossing.....Imf wrote:De klap met de hamer deed wonderen ! Al moet ik wel zeggen dat er een vreemd geluid uit de startmotor komt. Denk ook dat deze zeer snel weer vastslaat.
Tips hiervoor? Of moet er gewoon een nieuwe startmotor in?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).