Nou het is gelukt.
De citroen ZX 1.4i motor hangt op de plaats van mijn AX 1.1i blok.
Wat een gekloot was het om alles aan te sluiten.
Ik had een marreli ECU en op de ZX zat een bosch MA 3.0.
En de kabelboom was uiteraard compleet anders. De versnellingsbak paste niet van de ZX. De zx had 1 schakelstang en de AX heeft er meerdere. Mijn oude bak eronder gelaten dus. En ook de uitlaat paste niet meer onder het blok door. Dat werd laswerk.
We hebben met de multimeter alle draadjes na moeten meten waar ze bij de AX naar binnen moesten. Maar het is gelukt. Zelfs de toerenteller en de watertemperatuur doen het nu. Hiervoor hebben we de voorbereide airco draden gebruikt. Hoef je geen extra kabels te trekken.
Alles lag toch compleet uit elkaar dus meteen maar de SAXO VTS 16V voorschokdempers eronder gehangen. Achter zaten ze er al onder. Heb nu rondom SAXO VTS 16V dempers, stabilator stang, veerpootbrug en 4 cm verlaagd met apex veren. Hij geeft echt NIETS meer mee.
Vanmiddag test rijden na ruim een week ernstig veel sleutelen. En dan maar hopen dat de radiator groot genoeg is. Want het is maar een mini radiateur met een klein vinnetje erachter.
Citroen ZX motor in mijn AX gehangen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Re: Citroën ZX motor in mijn AX gehangen
Mark wrote:.... Hij geeft echt NIETS meer mee....
Oei, da's niet bepaald de definitie van goede vering toch?
Dus maar weer oude veerpoten eronder? Of APEX rommel weggooien?
Toch juist relaxed als ie weinig veert. Standaard was het echt een zwabberkast. Hij gaat natuurlijk nog wel wat in. Maar niet veel meer.
Net ff een proefritje gemaakt. Ging geweldig. Van 0 naar 180 trok ie in 1 stuk door. Hij ging nog wel verder maar dat liet de situatie niet toe.
Alleen komt er een onwijze herrie van mijn dynamo riem af. De eerste 10 minuten alssie koud is hoor je niks en dan begint het gegil. Zwaar iritant.
Die riem zal dus wel vervangen moeten worden. Invetten met anti gil spul haalde niets uit.
En er tikt iets als je op snelheid bent en je laat alle pedalen los. En waar of wat dat tikken is geen idee.
foto:
www.markve.dds.nl/motor2.jpg
www.markve.dds.nl/motor3.jpg
www.markve.dds.nl/dashboard.jpg
www.markve.dds.nl/axleeg.jpg
www.markve.dds.nlmarkjan.jpg
Zijn nog meer foto's maar die moet ik nog ff opzoeken.
Net ff een proefritje gemaakt. Ging geweldig. Van 0 naar 180 trok ie in 1 stuk door. Hij ging nog wel verder maar dat liet de situatie niet toe.
Alleen komt er een onwijze herrie van mijn dynamo riem af. De eerste 10 minuten alssie koud is hoor je niks en dan begint het gegil. Zwaar iritant.
Die riem zal dus wel vervangen moeten worden. Invetten met anti gil spul haalde niets uit.
En er tikt iets als je op snelheid bent en je laat alle pedalen los. En waar of wat dat tikken is geen idee.
foto:
www.markve.dds.nl/motor2.jpg
www.markve.dds.nl/motor3.jpg
www.markve.dds.nl/dashboard.jpg
www.markve.dds.nl/axleeg.jpg
www.markve.dds.nlmarkjan.jpg
Zijn nog meer foto's maar die moet ik nog ff opzoeken.