katalysator rood ????

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
mystery007
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: MonJan21, 2008 9:05:39 AM

katalysator rood ????

Post by mystery007 »

dag allen

ik reed kerstavond met mijn nieuwe witte ax GT krijg ik een brandstof probleem auto valt dood je en je mijn wagen zat helemaal vol en alles moest eruit want wist al dat het de brandstof pomp was en alles eruit toen zat daar een kapje op en ja je denkt het al kapje zit vast en natuurlijk geen schroevendraaier op zak en plots komt daar anwb aan binnen 5 min zonder dat ik ze gebeld heb top schroevendraaier gekregen en een tikje op de pomp en auto start weer man van de anwb verbaast dat ik dat wist na 10 min weer de weg op

na 20 min bij vrienden in rdam daar uurtje gebleven en ging ik weer op pad rijd ik na 10 min begint hij weer te stotteren en ik nee he niet weer die pomp weer aan de kant en even testen met starten en hij start he das niet de pomp en ik moest blijven gassen om auto aan te houden en ik ruik een soort van brand lucht denk dat is niet zo goed !!! en stap uit kijk onder de auto katalysator rood niet goed

wie kan mij vertellen wat er aan de hand is met mijn auto zat zelf te denken aan het uitlaat systeem dat hij verstopt zit ofzo of heeft het met de brandstof te maken (rood van de warmte )

wie o wie kan mij helpen

groet mystery
projecten :
turbo plaatsen :starting soon
verlagingsveren plaatsen :in progress
tellerhuis plaatsen : complete
toerenteller corect aansluiten : in progress
velgen plaatsen :in progress
1.4 injectie +ecu : in progress

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

onvolledige verbranding (te rijk)? benzine (damp) mee het uitlaatkanaal in, en dat is waarschijnlijk gaan ontbranden in de katalysator.

mystery007
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: MonJan21, 2008 9:05:39 AM

rijd niet

Post by mystery007 »

hey maar hij rijd nu ook niet start wel maar je moet gas geven los gas geven los half gas los anders slaat ie uit kan er dan iets in het uitlaatsysteem zitten

heb hem nog niet op de brug gehad want kan daar nu niet op ivm kerst

grtz mystery
projecten :
turbo plaatsen :starting soon
verlagingsveren plaatsen :in progress
tellerhuis plaatsen : complete
toerenteller corect aansluiten : in progress
velgen plaatsen :in progress
1.4 injectie +ecu : in progress

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: rijd niet

Post by Mastenhose »

mystery007 wrote:hey maar hij rijd nu ook niet start wel maar je moet gas geven los gas geven los half gas los anders slaat ie uit kan er dan iets in het uitlaatsysteem zitten

heb hem nog niet op de brug gehad want kan daar nu niet op ivm kerst

grtz mystery
Misschien dat ie door het gasgeven wel iets van druk kwijt kan, omdat er dan meer druk in het systeem opgebouwd wordt. Bij stationair loopt de uitlaat vol met gassen en wordt de druk teveel waardoor de AX uitvalt...
Hoe is 't als de auto loopt bij je einddemper, komen er wel gassen uit?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Doen alle vier de cilinders wel mee en in de juiste volgorde?
Even controleren of alle bougies een vonk trekken.
En als de ontsteking via een verdelerkapje loopt: http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=18202

Door leestekens te gebruiken maak je je vraag trouwens wel beter leesbaar :wink:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Als je kat rood wordt, dan kan je er wel vanuit gaan dat hij verstopt zit... ik heb dit ook eens gehad, geleidelijk aan steeds minder vermogen, uiteindelijk stilstaan, motorkap open, loeirood spruitstuk. Af laten koelen en hij deed het weer. Ik heb toen de kat er tussenuit gehaald en een stuk gereden met alleen spruitstuk en downpipe, probleem bleek toen opgelost :)

uiteraard moet je wel een vervangend stukje uitlaat monteren :wink:
Image

Post Reply