Max KM/U
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX super weirdo
Sander wrote:Hij was echt heel veel sneller. Ik alleen ffies slimmer probeerde niet rechts in te halen door een bus heen.[/code]
Welk type was het? Golf 1, 2, 3 of misschien 4? Tegenwoordig lepelen ze ook die vr6 motoren in golfjes 2 Daar worden ze ook niet echt langzamer van ofzo..... 800 kg en 190 pk..... mwhoa
Freude am Fahren.
-
- Moderator
Dit heb ik per mail van merlijn gehad:
Op een blauwe maandag heb ik ook eens een AX GT gehad.
Ik heb dat gekke ding toen particulier gekocht. Hij was behoorlijk "gekieteld".
(uitlaat, carb, luchtfilter, verlaagd, en ik vermoed de cam)
Ongelooflijk licht en snel, met een verbruik van 1:17!
Deze auto had de hoogste fun factor van alle auto's die ik gereden heb.
Helaas vloog mijn linker cardan eruit op na een 'drag' . RIP één AX GT dus.
Deze foto heb ik zélf gemaak bij 200 per uur (Dit geeft aan hoe stabiel de wagen was).
Ik denk dat hij de 210 wel moest kunnen halen.
Groeten,
Merijn
Op een blauwe maandag heb ik ook eens een AX GT gehad.
Ik heb dat gekke ding toen particulier gekocht. Hij was behoorlijk "gekieteld".
(uitlaat, carb, luchtfilter, verlaagd, en ik vermoed de cam)
Ongelooflijk licht en snel, met een verbruik van 1:17!
Deze auto had de hoogste fun factor van alle auto's die ik gereden heb.
Helaas vloog mijn linker cardan eruit op na een 'drag' . RIP één AX GT dus.
Deze foto heb ik zélf gemaak bij 200 per uur (Dit geeft aan hoe stabiel de wagen was).
Ik denk dat hij de 210 wel moest kunnen halen.
Groeten,
Merijn
Master Lee wrote:Dit heb ik per mail van merlijn gehad:
....Ik denk dat hij de 210 wel moest kunnen halen.
Waarschijnlijk merlijn de bekende tovenaar! Ik ken geen AX versnellingsbak die onder de 6000 toeren harder dan 180 gaat. Km-teller stuk? Mijn vorige gaf ook 20% teveel aan vlak voordat hij stuk ging. Of gaat het hier om een SAXO conversie?
top snelheid
Nou nee, mn teller was zeker niet stuk, ik heb namelijk nog 1jaar gereden met dat autootje.
En de snelheid klopt ook want ik heb het eens een keer gemeten naast een bmw323i
Hoe het komt dat ie zo snel ging, geen idee.
Volgens de verkoper was die ax 'braspenning' getuned, maar volgens mij doen die alleen BMW's...
Er zaten overigens w?l braspenning stickertjes in de striping verwerkt BTW.
Ik zal het nooit weten
En de snelheid klopt ook want ik heb het eens een keer gemeten naast een bmw323i
Hoe het komt dat ie zo snel ging, geen idee.
Volgens de verkoper was die ax 'braspenning' getuned, maar volgens mij doen die alleen BMW's...
Er zaten overigens w?l braspenning stickertjes in de striping verwerkt BTW.
Ik zal het nooit weten
EX AX rijder
top snelheid
dat lampie brandde altijd, waarschijnlijk was t contactje stuk bij de handrem, idem voor de temp meter, r moest een nieuw element in..
EX AX rijder
Brutus wrote:Joost wrote:ik geloof het zeker 185 met gas over is mijn ervaring, het lichtje is ook de waarschuwing voor versleten remblokken!
maar die temp
Vind ik meevallen... tussen de 90 en 120... als je volgens de teller 200 rijdt
beter kijken, hij staat helemaal rechts, en das 130 graden bij een type 1
-
- AX super weirdo
Sorry hoor, maar volgens mij klopt er weinig van dit verhaal en die foto van die teller. Kom op zeg die temp. meter wijst 130+ aan dan ligt je koppakking er dik uit met zo'n snelheid!
Een kilometer teller heeft sowieso altijd afwijking van 10% dus hij rijdt hier 190 echte kilometers wat opzich best zou kunnen....
Een kilometer teller heeft sowieso altijd afwijking van 10% dus hij rijdt hier 190 echte kilometers wat opzich best zou kunnen....
Freude am Fahren.
Jongens loop toch niet zo te zeuren. Marco heb hier ook al eens een foto gepost met 200 op de teller. De bak is lang zat ik haal de 180 in zn 4 (ongeveer 7000 toeren dan wel, maar goed) Dus niet zo janken ik zie hier niks onmogelijks.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.