Ik heb nieuwe banden nodig voor de GT, maat 185/55 R.14.... Deze maat wil ik weer aangezien dit er nu goed uitziet en best 'plakt' !
Maaruh, ik zit nu op deze site te kijken naar betaalbare banden in deze maat: autobandenmarkt.nl,
Echter weet ik niet welke merk banden ik zal kiezen, wil eigenlijk banden van een tientje of 5, keuze zat... maarja welke :S!
Ik heb in die maat achteraan Fulda's (type weet ik even niet, maar euromaster dealt ze) bandjes van (ik dacht) 45e per band zonder montage. Grippen bij normaal gebruik en alle weersomstandigheden goed en slijten niet hard.
Vooraan loopt ie op Semperit sportlife. Ook fijne goedkope bandjes, weinig slijtage en goede grip. Alleen, ik vind de wanden wat slap, is ook beetje dom gezicht.
Verder heb ik veel baat bij de Toyo's 350, goedkope bandjes die ook bij alle weersomstandigheden fijn rijden maar die heb ik wel in 165/60 R14.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
grietje wrote:Ik heb in die maat achteraan Fulda's (type weet ik even niet, maar euromaster dealt ze) bandjes van (ik dacht) 45e per band zonder montage. Grippen bij normaal gebruik en alle weersomstandigheden goed en slijten niet hard.
Ik heb ook fulda's.. een ramp bij nat en op droog is het ook niet denderend...
grietje wrote:Ik heb in die maat achteraan Fulda's (type weet ik even niet, maar euromaster dealt ze) bandjes van (ik dacht) 45e per band zonder montage. Grippen bij normaal gebruik en alle weersomstandigheden goed en slijten niet hard.
Ik heb ook fulda's.. een ramp bij nat en op droog is het ook niet denderend...
Last edited by grietje on MonOct27, 2008 4:41:25 PM, edited 1 time in total.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
grietje wrote:Ik heb in die maat achteraan Fulda's (type weet ik even niet, maar euromaster dealt ze) bandjes van (ik dacht) 45e per band zonder montage. Grippen bij normaal gebruik en alle weersomstandigheden goed en slijten niet hard.
Ik heb ook fulda's.. een ramp bij nat en op droog is het ook niet denderend...
Ik sluit me hier bij aan.
Volgens de bandenboer zouden ze net zo goed zijn als de Goodyear Hydraprip.....maar de Grip is ver te zoeken...
deze heb ik een half jaar op gereden 12.000km
lekker veel grip en ik vind het een redelijke levensduur.
hebben wel hele stevige wangen en daardoor erg directe besturing maar daardoor heeft de vering het wat zwaarder
heb nu michelins en die zijn wat comfortabeler
deze heb ik een half jaar op gereden 12.000km
lekker veel grip en ik vind het een redelijke levensduur.
hebben wel hele stevige wangen en daardoor erg directe besturing maar daardoor heeft de vering het wat zwaarder
heb nu michelins en die zijn wat comfortabeler
ff gekeken bij de dunlop´s.... volgens de meeste van jullie de beste, tevens ook de duurste ongeveer ! Maar komt niet eens zo goed uit de test :O link dus tsjaaa :O!
link Deze is qua profiel redelijk identiek, en komt tevens erg goed uit de test. Niet duur ook :O!! Lijkt het wat?
GT radial is een bekend merk, kan best goed zijn.
Wil je zekerheid dan is goodyear een aanrader, heb ik ook, de hydragrip is gewoon bizar zoveel grip je met nat weer hebt, daar zijn ze ook voor gemaakt en alle andere van goodyear zijn ook ZEER goed, ik denk qua prijs/kwaliteit verhouding is er niet veel beters te krijgen.
hebben wel hele stevige wangen en daardoor erg directe besturing maar daardoor heeft de vering het wat zwaarder
Kan best kloppen, ik zie dit zeker niet als nadelig.
Onder Citrocin d'r auto zitten duragrip van goodyear met de maat 155-70-14 en ondanks de breedte (smalte) reageren deze goed op koerswisseling en hebben ze prima grip bij nat weer, ook hier erg tevreden mee
[quote="Job"]
Ik rijd heuvelsprints en slaloms op de dunlops. Ik kan je vertellen ze zijn GOED in die maat. testgegevens zeggen niks he. Meestal wordt er op heel andere maten en met heel andere auto's als een ax getest zodat een test eigenlijk alleen iets zegt over die maat band onder de gebruikte auto. Daarnaast is 74 euro voor een A band echt niet duur hoor michelin is minimaal 20 euro duurder en presteren maar de helft. Voor nog 20 euro minder kun je id ook nankang rijden. Die hebben heel veel grip (ongeveer een half jaar lang want dan zijn ze op) De dunlops gaan minimaal 30.000km mee
M&S zijn winterbanden.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Voor de leesbaarheid heb ik even de links ingekort.
Verder zal ik mij hier niet mee bemoeien; ik ben zo'n type die zweert bij Michelin Energy's
Genoeg grip voor mijn rijstijl en lekker stil.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
In de budgetcategorie hanteren we bij Renard het merk Roadhogg of Viking.
Verder is het meestal Michelin.
Maar het hangt eigenlijk vooral van de specifieke bandenmaat af, want de ene maat heeft 12 aanbieders terwijl er in een andere maar 6 zijn.
Pirelli kan ook aardig werken onder een AX én kan prijstechnisch heel aantrekkelijk zijn.
Prijs varieert dan in de nettoprijs (excl montage en balanceren) ergens tussen de 45 en 80 per band.
De fulda's die ik er onder had zitten waren perfect tonnen aan grip om eerlijk te zijn. Bas jij hebt die wielen. Welk type is het?
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.