AX start niet meer :(
Moderators: denny, vtspower, webmasters
AX start niet meer :(
Mensen, heb een groot probleem:
Wou gistermiddag wegrijden, achteruit gereden 4 meter, slaat af, oke.. opnieuw starten....... vergeet t maar
Hoor helemaal niets, ook startmotor begint niet te draaien, collega's hebben me aangeduwd, vanuit 2e versnelling, begint alleen een beetje te pruttelen, maar geen start
Ze hoorden wel een tik onder de motorkap..
Hebben jullie een idee?
Vandaag nog maar is proberen aanduwen, misschien dat ie gister verzopen was?
Heb dr niet echt verstand van..
Auto staat niet bij me thuis, moet m eerst 37 km naar huis zien te krijgen op een of andere manier...
Hebben jullie ideeën?
Wou gistermiddag wegrijden, achteruit gereden 4 meter, slaat af, oke.. opnieuw starten....... vergeet t maar
Hoor helemaal niets, ook startmotor begint niet te draaien, collega's hebben me aangeduwd, vanuit 2e versnelling, begint alleen een beetje te pruttelen, maar geen start
Ze hoorden wel een tik onder de motorkap..
Hebben jullie een idee?
Vandaag nog maar is proberen aanduwen, misschien dat ie gister verzopen was?
Heb dr niet echt verstand van..
Auto staat niet bij me thuis, moet m eerst 37 km naar huis zien te krijgen op een of andere manier...
Hebben jullie ideeën?
-
- AX liefhebber
- Posts: 199
- Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM
Zo simpel kan het soms zijn!
Maar ik zou wel willen adviseren om even te controleren of je dynamo nog wel goed bijlaadt.
(Motor uit: spanning over accu ongeveer 12,5V. Motor aan: spanning over accu minimaal 13,5V)
Maar ik zou wel willen adviseren om even te controleren of je dynamo nog wel goed bijlaadt.
(Motor uit: spanning over accu ongeveer 12,5V. Motor aan: spanning over accu minimaal 13,5V)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Was ik weer.........
Nadat de nieuwe accu geplaatst was, kon ik ongeveer 1,5 week rondrijden....
Vandaag wou ik naar mn werk, sleutel om,.. weer hetzelfde probleem,
Helemaal niets! Startmotor draait ook niet.
Heb er een 2 tal jongens bij gehaald die meer verstand hebben van auto's dan ik, en heb m daarmee wel weer aan kunnen lopen..
Vervolgens eronder gaan liggen en een paar tikken op start motor..
Auto start nu keer op keer wel weer normaal..
Volgens hun is t probleem de startmotor, maar zij vinden t vreemd dat t voor de 2e keer aan t licht komt met vochtig weer...
Vraag 1: Hebben jullie een idee wat het kan zijn??
Vraag 2: Iemand een startmotor te koop voor een redelijke prijs??
Martijn
Nadat de nieuwe accu geplaatst was, kon ik ongeveer 1,5 week rondrijden....
Vandaag wou ik naar mn werk, sleutel om,.. weer hetzelfde probleem,
Helemaal niets! Startmotor draait ook niet.
Heb er een 2 tal jongens bij gehaald die meer verstand hebben van auto's dan ik, en heb m daarmee wel weer aan kunnen lopen..
Vervolgens eronder gaan liggen en een paar tikken op start motor..
Auto start nu keer op keer wel weer normaal..
Volgens hun is t probleem de startmotor, maar zij vinden t vreemd dat t voor de 2e keer aan t licht komt met vochtig weer...
Vraag 1: Hebben jullie een idee wat het kan zijn??
Vraag 2: Iemand een startmotor te koop voor een redelijke prijs??
Martijn
Ik vind het lijken/klinken alsof er ergens een draadbreuk ligt..... En k vermoed dan ergens tussen accu en startmotor........
Tis phase 1 of niet?
Tis phase 1 of niet?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX liefhebber
- Posts: 264
- Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
- Location: Texel
zelfde prob
volgensmij heb ik dit probleem ook, ik wou laatst starten en toen stond er maar 11 V op de accu, waardoor hij niet wou starten. probeer ik het 2 dagen later, happa starten lopen voor het contact omdraaien 12,5 volt idd en bij motor draaien 13,5 volt.
kun je een kabelbreuk meten op een of andere manier?
kun je een kabelbreuk meten op een of andere manier?
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Als ie wél stroom heeft maar níet start kan dat ja. Test de volgende keer eens of je verwarming gewoon op vol volume blaast en of de verlichting het doet.
Mocht dat zo zijn, weet je wat de startmotor is en kan je erbij onder je kap? Zo ja, geef er eens een paar dreunen met een hamer op (niet erdoorheen, maar gewoon een ferm tikje zeg maar).
Als ie het dan ineens wél doet is ie kapot
Mocht dat zo zijn, weet je wat de startmotor is en kan je erbij onder je kap? Zo ja, geef er eens een paar dreunen met een hamer op (niet erdoorheen, maar gewoon een ferm tikje zeg maar).
Als ie het dan ineens wél doet is ie kapot
Alles doet t prima, verlichting vol aan, verwarming aan, radio...kevin.broke wrote:Als ie wél stroom heeft maar níet start kan dat ja. Test de volgende keer eens of je verwarming gewoon op vol volume blaast en of de verlichting het doet.
Mocht dat zo zijn, weet je wat de startmotor is en kan je erbij onder je kap? Zo ja, geef er eens een paar dreunen met een hamer op (niet erdoorheen, maar gewoon een ferm tikje zeg maar).
Als ie het dan ineens wél doet is ie kapot
Dat had ik ook gedaan toen.. het ging zo:
* auto start niet..
* auto aanduwen -> gaat lopen
* onder auto duiken en startmotor klap verkopen
Mja, hij liep ook al na het aanlopen.. weet dus nog steeds niet wat t is...
Komt weer een spannende nacht aan... REGEN
hou mn hart vast morgenvroeg...
heb t nu 2 keer gehad met vocht...
1e keer verrote accu, was zo goed als dood,
2e keer nieuwe accu..
Last edited by mari1988 on ThuOct23, 2008 6:20:03 PM, edited 1 time in total.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Maar kijk je dan ook naar de verlichting als je start?
verlichting aan, sleutel om draaien... gaan je lampen dan minder fel branden of zelfs uit?
Dan is je accu gewoon te leeg...
Heb je nergens kaal koper? (draadjes met kapotte/missende isolatie?)
En klap op de startmotor was dus nadat ie was aangeduwd?
verlichting aan, sleutel om draaien... gaan je lampen dan minder fel branden of zelfs uit?
Dan is je accu gewoon te leeg...
Heb je nergens kaal koper? (draadjes met kapotte/missende isolatie?)
En klap op de startmotor was dus nadat ie was aangeduwd?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Bedankt voor jullie reacties!
dus kan niet echt met zekerheid zeggen dat die klap gewerkt heeft
Nee is een van de eerste van phase 2, Citroën teken in t midden van de motorkapgrietje wrote: Tis phase 1 of niet?
Ehm eerlijk gezegd heb ik dat niet getest, ik wou m laten starten, en daarom niet de lampen aangedaan, toen dat niet lukte kon ik continue lampen aanhouden en verwarming/radiogrietje wrote: Maar kijk je dan ook naar de verlichting als je start?
verlichting aan, sleutel om draaien... gaan je lampen dan minder fel branden of zelfs uit?
Daar zal ik naar moeten kijken, goede tip!grietje wrote: Heb je nergens kaal koper? (draadjes met kapotte/missende isolatie?)
Ja, toen die al gelopen had zegmaar..grietje wrote: En klap op de startmotor was dus nadat ie was aangeduwd?
dus kan niet echt met zekerheid zeggen dat die klap gewerkt heeft
dan is t de startmotor niet!
daar durf ik wel voor te staan.
zet een multimeter op de accu, check dat eerst eens.
En als ie dan niet start, laat je lichten dan eens aan en kijken eens of die minder gaan branden als je probeert te starten...
Misschien is t gewoon een lekstroompje.... Dat met nat weer het ergens vochtig word, daar zit bloot koper en dan loopt het weg.... En dan is je accu leeg en start ie niet meer
maar met droog weer loopt de stroom dan niet weg of minder (water geleid), waardoor er genoeg blijft om te starten en je dynamo laad je accu wel weer bij. Is het wel zo dat als je accu paar keer te leeg is laad ie opgegeven moment niet meer bij.
daar durf ik wel voor te staan.
zet een multimeter op de accu, check dat eerst eens.
En als ie dan niet start, laat je lichten dan eens aan en kijken eens of die minder gaan branden als je probeert te starten...
Misschien is t gewoon een lekstroompje.... Dat met nat weer het ergens vochtig word, daar zit bloot koper en dan loopt het weg.... En dan is je accu leeg en start ie niet meer
maar met droog weer loopt de stroom dan niet weg of minder (water geleid), waardoor er genoeg blijft om te starten en je dynamo laad je accu wel weer bij. Is het wel zo dat als je accu paar keer te leeg is laad ie opgegeven moment niet meer bij.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Okee!
Dan zijn we daar uit.
Dat met een lekstroom zou heel goed kunnen, als die dr binnenkort mee stopt zal ik de meter dr bij pakken...
Mag ik dan weer contact met je opnemen evt per pb grietje?
Dan zijn we daar uit.
Dat met een lekstroom zou heel goed kunnen, als die dr binnenkort mee stopt zal ik de meter dr bij pakken...
Mag ik dan weer contact met je opnemen evt per pb grietje?
Last edited by mari1988 on FriOct24, 2008 8:07:07 AM, edited 1 time in total.