niet starten
Moderators: denny, vtspower, webmasters
niet starten
mijn ax doet het niet meer..
start niet meer!
nou is mijn vraag kan het aan de ecu liggen.
krijgt geen benzine naar mijn mening want slaat niet aan.
en zoals ik hier begreep regelt je ecu de brandstof toevoer en dergelijke.
start niet meer!
nou is mijn vraag kan het aan de ecu liggen.
krijgt geen benzine naar mijn mening want slaat niet aan.
en zoals ik hier begreep regelt je ecu de brandstof toevoer en dergelijke.
Electra is drama!
-
- AX liefhebber
- Posts: 199
- Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM
Met dat lekkere herfstweer van de afgelopen paar dagen denk ik eerder aan een versleten v-snaar waardoor de accu leeggereden is.
Doen andere elektrische onderdelen het nog wel en gaat de startmotor rond?
Doen andere elektrische onderdelen het nog wel en gaat de startmotor rond?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Basisprincipe:
lucht + compressie + vonk + brandstof = HIJ DOET 'T!
- Lucht: is meestal geen probleem. Stationair krijgt ie al een beetje en als je op je gaspedaal gaat staan een hele hoop.
- Compressie: Hoor je weerstand als je de motor probeert te starten? Twijfel je, haal er dan een bougie uit en dek het gat grotendeels af met je vinger + start dan (niet helemaal afdekken, want dat doet PIJN en dan heb je een blauwe vingertop). Zuigt+duwt ie? Dan is dat goed.
- Vonk: schroevendraaien met rubberen handvat in een bougiedop, rubberen handvat op de kop leggen, MOOI AFBLIJVEN en dan starten: effe kijken of ie vonkt. als het goed is moet 1-1,5 cm vonk geen probleem zijn (tussen het metaal van de kop en het metalen stuk van de schroevendraaier).
- Brandstof: bank effe optillen en goed luisteren als je het contact aandraait of eventueel brandstofleiding even losschroeven en dan het contact aandraaien. Hoor je een brom of komt er benzine uit?
Kloppen al die dingen, maar doet ie het nog steeds niet? Dan klopt er iets niet, so check again Zelfs als de ontsteking niet op tijd staat zou ie zo nu en dan op z'n minst een plof moeten geven.
Zwakke veelvoorkomende punten met dit weer:
- slippende v-riem/multiriem
- falende ontsteking (door vocht)
lucht + compressie + vonk + brandstof = HIJ DOET 'T!
- Lucht: is meestal geen probleem. Stationair krijgt ie al een beetje en als je op je gaspedaal gaat staan een hele hoop.
- Compressie: Hoor je weerstand als je de motor probeert te starten? Twijfel je, haal er dan een bougie uit en dek het gat grotendeels af met je vinger + start dan (niet helemaal afdekken, want dat doet PIJN en dan heb je een blauwe vingertop). Zuigt+duwt ie? Dan is dat goed.
- Vonk: schroevendraaien met rubberen handvat in een bougiedop, rubberen handvat op de kop leggen, MOOI AFBLIJVEN en dan starten: effe kijken of ie vonkt. als het goed is moet 1-1,5 cm vonk geen probleem zijn (tussen het metaal van de kop en het metalen stuk van de schroevendraaier).
- Brandstof: bank effe optillen en goed luisteren als je het contact aandraait of eventueel brandstofleiding even losschroeven en dan het contact aandraaien. Hoor je een brom of komt er benzine uit?
Kloppen al die dingen, maar doet ie het nog steeds niet? Dan klopt er iets niet, so check again Zelfs als de ontsteking niet op tijd staat zou ie zo nu en dan op z'n minst een plof moeten geven.
Zwakke veelvoorkomende punten met dit weer:
- slippende v-riem/multiriem
- falende ontsteking (door vocht)
ja alle elektrische onderdelen werken gewoon.Rio97 wrote:Met dat lekkere herfstweer van de afgelopen paar dagen denk ik eerder aan een versleten v-snaar waardoor de accu leeggereden is.
Doen andere elektrische onderdelen het nog wel en gaat de startmotor rond?
start motor gaat ook rond.
accu is nog goed. v-snaar is inderdaad niet heel goed meer soms piepde die als ik weg reed kwam mede door dit ow zo lekker weertje ja..
falende ontsteking?
hoe moet ik zoiets oplossen andere ontsteking halen?
Electra is drama!
Een spontaan uitvallende auto... dat kan de ontsteking zijn (module/bobine).
Is er bekend wanneer het verdelerkapje voor het laatst vervangen is?
Ik neem dan aan dat het om jouw GT type1 gaat.
Verder het lijstje van Kevin hierboven nalopen.
Is er bekend wanneer het verdelerkapje voor het laatst vervangen is?
Ik neem dan aan dat het om jouw GT type1 gaat.
Verder het lijstje van Kevin hierboven nalopen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
mijne start ook niet meer, en wat de oorzaak is? geen idee.
alle standaard dingen zijn bekeken, volgende stap is het hele zootje doormeten.
vonkt niet, en geen benzine.
startonderbreker is er al vantussen.
ook de dubbelrelais is niks mis mee.
mijn en andermans gedachte:
iets losgeschoten tijdens noodstop.
(echter na noodstop gewoon naar huis gereden zonder problemen, en werkend geparkeerd in het parkeervak)
of kabelboom naar de kl*te doordat spanningsregelaar stuk was, en er ongeveer 18 ipv 12V doorheen ging.
als iemand zomaar ingevingen heeft met wat het mogelijk kan zijn gil dan maar raak.
alle standaard dingen zijn bekeken, volgende stap is het hele zootje doormeten.
vonkt niet, en geen benzine.
startonderbreker is er al vantussen.
ook de dubbelrelais is niks mis mee.
mijn en andermans gedachte:
iets losgeschoten tijdens noodstop.
(echter na noodstop gewoon naar huis gereden zonder problemen, en werkend geparkeerd in het parkeervak)
of kabelboom naar de kl*te doordat spanningsregelaar stuk was, en er ongeveer 18 ipv 12V doorheen ging.
als iemand zomaar ingevingen heeft met wat het mogelijk kan zijn gil dan maar raak.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Kabelboom kapot omdat er 18V doorheen ging ipv 12V lijkt me erg sterk, de kabels zelf kunnen wel wat hebben, zolang er geen grote hoeveelheden stroom zijn gaan lopen door bv een kortsluiting danzal er weinig mee gebeuren. Electronica zal eerder de geest geven dan de kabelboom zelf.
Zou eerst eens gaan onderzoeken waarom je geen vonk hebt, krijgt de bobine bv wel stroom?
Benzineprobleem idem dito, draait de pomp bij rechtstreeks aansluiten op de accu? zo niet, of een kabelbreuk ergens naar de pomp toe, of pomp kapot.
Geen idee of de ECU de aansturing voor de bobine regelt, de pomp zal zn stuursignaal wel krijgen van de ECU neem ik aan, probeer anders die eens te wisselen.
Zou eerst eens gaan onderzoeken waarom je geen vonk hebt, krijgt de bobine bv wel stroom?
Benzineprobleem idem dito, draait de pomp bij rechtstreeks aansluiten op de accu? zo niet, of een kabelbreuk ergens naar de pomp toe, of pomp kapot.
Geen idee of de ECU de aansturing voor de bobine regelt, de pomp zal zn stuursignaal wel krijgen van de ECU neem ik aan, probeer anders die eens te wisselen.
het is helaas niet bekend wanneer dat kapje vervangen is.waar zit dat kapje danRio97 wrote:Een spontaan uitvallende auto... dat kan de ontsteking zijn (module/bobine).
Is er bekend wanneer het verdelerkapje voor het laatst vervangen is?
Ik neem dan aan dat het om jouw GT type1 gaat.
Verder het lijstje van Kevin hierboven nalopen.
ben A technische
Electra is drama!
zo ik heb zo juist een andere bobine er opgezet want hij vonkt niet!
na dat ik andere bobine erop zette vonkt die nog steeds niet!
wat moet ik nog meer vervangen!
verdelerkapje eraf gehad zag er allemaal goed en nieuw uit.
- Lucht: is meestal geen probleem. Stationair krijgt ie al een beetje en als je op je gaspedaal gaat staan een hele hoop.
Krijgt die genoeg!
- Compressie: Hoor je weerstand als je de motor probeert te starten? Twijfel je, haal er dan een bougie uit en dek het gat grotendeels af met je vinger + start dan (niet helemaal afdekken, want dat doet PIJN en dan heb je een blauwe vingertop). Zuigt+duwt ie? Dan is dat goed.
compressie klopt!
- Vonk: schroevendraaien met rubberen handvat in een bougiedop,
rubberen handvat op de kop leggen, MOOI AFBLIJVEN en dan starten: effe kijken of ie vonkt. als het goed is moet 1-1,5 cm vonk geen probleem zijn (tussen het metaal van de kop en het metalen stuk van de schroevendraaier).
GEEN VONK
- Brandstof: bank effe optillen en goed luisteren als je het contact aandraait of eventueel brandstofleiding even losschroeven en dan het contact aandraaien. Hoor je een brom of komt er benzine uit?
benzine stroom eruit zodra contact omgaat.
wat me ook opviel is dat het behoorlijk vettig is in het injectie huis.
na dat ik andere bobine erop zette vonkt die nog steeds niet!
wat moet ik nog meer vervangen!
verdelerkapje eraf gehad zag er allemaal goed en nieuw uit.
- Lucht: is meestal geen probleem. Stationair krijgt ie al een beetje en als je op je gaspedaal gaat staan een hele hoop.
Krijgt die genoeg!
- Compressie: Hoor je weerstand als je de motor probeert te starten? Twijfel je, haal er dan een bougie uit en dek het gat grotendeels af met je vinger + start dan (niet helemaal afdekken, want dat doet PIJN en dan heb je een blauwe vingertop). Zuigt+duwt ie? Dan is dat goed.
compressie klopt!
- Vonk: schroevendraaien met rubberen handvat in een bougiedop,
rubberen handvat op de kop leggen, MOOI AFBLIJVEN en dan starten: effe kijken of ie vonkt. als het goed is moet 1-1,5 cm vonk geen probleem zijn (tussen het metaal van de kop en het metalen stuk van de schroevendraaier).
GEEN VONK
- Brandstof: bank effe optillen en goed luisteren als je het contact aandraait of eventueel brandstofleiding even losschroeven en dan het contact aandraaien. Hoor je een brom of komt er benzine uit?
benzine stroom eruit zodra contact omgaat.
wat me ook opviel is dat het behoorlijk vettig is in het injectie huis.
Last edited by Emel on WedOct08, 2008 6:36:27 PM, edited 1 time in total.
Electra is drama!
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
waarschijnlijk de onstekingsmodule, hoop dat ze dan ook gelijk de bobine vervangen hebben, anders zit je waarschijnlijk binnenkort weerEmel wrote:jaja ik kwam er zelf niet meer uit dus heb de auto naar de Citroën dealer gebracht..
hij zij dat het aan de module lag zegt mij echter niks wat houd ''de'' module in?
Gr