distributieriem vervangen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
ja toch, dat deed de trick
nu zijn we echter bij het volgende probleem aanbeland: als ik het vliegwiel lock, dan staat het gat aan de andere kant in het rad net niet voor het gat in het clinderblok, waardoor ik er geen 10mm boortje in kan doen
ik durf echter niet de camshaft een stukje door te draaien om de gaten op 1 lijn te krijgen, bang dat ik iets aan het vliegwiel kapot maak, aangezien die nu gelockt staat
hoe zorg ik ervoor dat ik beide plekken tegelijk kan locken?
nu zijn we echter bij het volgende probleem aanbeland: als ik het vliegwiel lock, dan staat het gat aan de andere kant in het rad net niet voor het gat in het clinderblok, waardoor ik er geen 10mm boortje in kan doen
ik durf echter niet de camshaft een stukje door te draaien om de gaten op 1 lijn te krijgen, bang dat ik iets aan het vliegwiel kapot maak, aangezien die nu gelockt staat
hoe zorg ik ervoor dat ik beide plekken tegelijk kan locken?
AX plaisir 1.1i... zonder die plaisir dan
In dat geval zou ik zeggen: zorg dat je je nokkenas blokkeert en laat de krukas staan zoals die staat. Die krijgt je - zolang de bougies er nog in zitten - toch niet met de hand gedraaid.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
ben zelf (gedeeltelijk noodgedwongen) van alles aan't vervangen en idd. ook de distrie wil ik even bekijken, aangezien onbekend is wanneer laatst vervangen
hoe lang duurt het ongeveer ? (eerste keer, 2 RECHTER handen)
hoe lang duurt het ongeveer ? (eerste keer, 2 RECHTER handen)
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
4 uur
hoe lang duurt het dan wel niet met 2 LINKER handen ?
hm.. dat wordt dan samen met de aandrijfassen denk ik .. bij een oom (in-law) met garage (bijna 25jaar bij de anwb gewerkt alleen niet bepaald dichtbij )
waarom is er eigenlijk nog geen HOWTO ? (ja ik zou'm kunnen maken...alleen gaat dat nog n tijdje duren ....)
hoe lang duurt het dan wel niet met 2 LINKER handen ?
hm.. dat wordt dan samen met de aandrijfassen denk ik .. bij een oom (in-law) met garage (bijna 25jaar bij de anwb gewerkt alleen niet bepaald dichtbij )
waarom is er eigenlijk nog geen HOWTO ? (ja ik zou'm kunnen maken...alleen gaat dat nog n tijdje duren ....)
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
Ja, die HOW TO is er idd niet.Losha wrote: waarom is er eigenlijk nog geen HOWTO ? (ja ik zou'm kunnen maken...alleen gaat dat nog n tijdje duren ....)
Kan morgen wel wat in elkaar zetten.. Heb hier nog een blok staan die een nieuwe d riem, spanrol, waterpomp (en koppakking..) wil... Staat los in de garage dus fotos maken is wel makkelijk.... Zet ik de oude riem er gewoon ffkes terug op....
4 uur vind ik wel wat veel trouwens.... alhoewel als je je de pauzes enzo en het werk er om heen er ook bij rekent kom je er meestal wel op... Maar enkelt de Driem...
kapjes los, dynamo van spanning af, v snaar eraf + v snaar poulie, vliegwiel blokeren (je kan de krukas met bougies ook draaien ) Nokkenas blokeren, spanrol verwijderen, oude riem verwijderen
Nieuwe riem + spanrol erop, op spanning brengen, vsnaar + poulie terug en opspannen, blokkeringen eruit, kapjes terug.......
het eraf halen kosten me bij het losliggende blok nog geen 5 min.... opzetten heb ik nog niet gedaan maar kan vast niet veel langer zijn.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).