Heb nieuwe schakelstangetjes gekocht voor mij GTI. Heb net geprobeerd de oude weg te halen, maar het lukt met niet de oude eruit te krijgen. Die kogelgewrichten zeg maar, hoe krijg ik die los?
Heb aan de ene kant van de stangetje een brede en een dunne. Die brede lukken wel met hard drukken, maar die dunne willen er echt niet uit. Help
Als ze er door draaien niet uitfloepen, schroevendraaiertje erachter en 'm een beetje helpen. Zo vast zit het allemaal niet (het beweegt elke keer dat je schakelt) dus een beetje overtuigend dreigen met een schroevendraaier en ze springen er van schrik al uit
Ik kreeg het laatst ook niet voorelkaar (shortshifter monteren), en wat we toen gedaan hebben was een sleuteltje 10 gepakt, die om het verstelnokje zegmaar gedaan, en dan proberen te draaien.
Wel de kant op dat je ook zou duwen om t stangetje eraf te halen, en toen floepte die los. Hij was niet verdraaid, het schakelstangetje zit er ook gewoon weer op.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
De andere kant ging vrij makkelijk los. Maar deze 2 ho maar. Ze draaien nu ook amper meer. Zoals je op de foto al ziet blijven ze gewoon staan in de huidige positie. Zijn zeker naar de barrels?
Mja nu zou ik er makkelijker bij kunnen. Maar weet niet of deze nou gesloopt zijn of niet. Weet niet welke beweging ze normaal maken. Misschien horen ze wel geen 360 graden te draaien.
Ze hoeven er in principe ook niet af... Als ze nog heel zijn.
Heb er eentje los gekregen. De onderste. Mbv de truk met sleutel 10. De andere 2 willen niet:s van het weekend auto opbokken. Heb ik wat meer ruimte. Heb hem vandaag opgekrikt
je kan het doen van onder af, ideaal is natuurlijk op een brug, staand sleutelen is beter, kun je ook meer kracht zetten, maar eronder liggend is ook goed te doen, zorg wel voor goed geplaatste assteunen !
de monteur die mijn schakelstangen los haalde, haalde zijn hand open.. dus handschoenen is wel fijn.
want als je kracht zet en losglipt, dan ben je de pineut.
waterpomptang goed om de kom van het kogelgewricht plaatsen,
en dan eraf draaien, dan hoort ie eraf te floepen,
je kan er ook wat wd40 in spuiten en heen en weer bewegen,
want mogelijk zit er geen vet meer in wat ervoor zorgt dat het wat soepeler beweegt.
naast het kogelgewricht kan ook een stuk moer zitten waar je je steeksleutel op kan plaatsen zoals Grietje hierboven zegt, dan kun je hem er heel makkelijk afdraaien.
het draaid inderdaad geen 360 graden, maar het moet wel soepel kunnen bewegen,
daarom vóór het monteren van de nieuwe schakelstangen,
het kommetje van het schakelgewricht vullen met een klodder vet,
dit zorgt ook voor gemakkelijkere montage.
@ Mark,
geen hamertje tik doen, als je een lange schroevendraaier tussen de rand van die kom doet, tussen de hevel, en dan de schakelstang eraf probeert te wippen, lukt het dan niet?