Ax 1.1i spot start bijna niet meer en stottert stationair

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
thijssie
AX Starter
AX Starter
Posts: 15
Joined: TueMay01, 2007 8:37:35 PM

Ax 1.1i spot start bijna niet meer en stottert stationair

Post by thijssie »

Wie weet hoe dit kan komen?
Recentelijk is de dynamo vervangen maar daar zal het niet aan liggen toch?

Hij start zeeeeer moeilijk en daarna slaat hij af als ik geen gas geef. Daarna loopt hij wel maar moeizamer dan voorheen.

Alvast bedankt!!!
Thijs

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Benzine verbruik normaal (benzine geur?)? Wat is 'moeizamer' ? Geen vermogen? Of veel stotteren?

Moeilijk starten -> duurt lang voordat ie aanslaat?

Storingslampjes?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Loopt 'ie wel goed als 'ie warm is?
Zoja: temperatuur sensor voor de ECU stuk.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

thijssie
AX Starter
AX Starter
Posts: 15
Joined: TueMay01, 2007 8:37:35 PM

reply

Post by thijssie »

Hij loopt prima voorbij de eerste versnelling....In de 1 loopt hij soms goed en soms niet...
Er branden verder geen lampjes...

Ik rook wel een benzinegeur toen ik hem een paar keer achter elkaar probeerde te starten..

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: reply

Post by grietje »

thijssie wrote:Hij loopt prima voorbij de eerste versnelling....In de 1 loopt hij soms goed en soms niet...
Er branden verder geen lampjes...

Ik rook wel een benzinegeur toen ik hem een paar keer achter elkaar probeerde te starten..
Dat laatste is vrij normaal, maaaar, betekend dus wel dat hij op het niet willen starten moment niet ontsteekt. Immers, als hij zou ontsteken zou die starten, want benzine heb je (zo te ruiken :P)

Maar waarom ie na het starten ineens wel goed loopt..... Rotte/vocht gevoelige bougie kabels?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

thijssie
AX Starter
AX Starter
Posts: 15
Joined: TueMay01, 2007 8:37:35 PM

Post by thijssie »

hmmm kabels maar eens laten nakijken morgen dan?
Thanks!!!!

chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 244
Joined: ThuJul26, 2007 10:18:25 PM
Location: zoetermeer

Post by chieltje »

Als je je kabels nalijkt kijk dan ook gelijk je bougies ff na
Werken is heerlijk,laat voldoende over voor je collega's

Image

thijssie
AX Starter
AX Starter
Posts: 15
Joined: TueMay01, 2007 8:37:35 PM

Post by thijssie »

Ja idd...toch vreemd dat hij zo raar loopt ineens en bijna niet start...

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

thijssie wrote:Ja idd...toch vreemd dat hij zo raar loopt ineens en bijna niet start...
mwah, dat gebeurd altijd ineens :D En het zijn toch oudere autotjes he!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 244
Joined: ThuJul26, 2007 10:18:25 PM
Location: zoetermeer

Post by chieltje »

kijk ook of je benzineslangen nog goed zijn
heb een keer gehad dat de binnenkant losliet en de slang dicht ging zitten
Werken is heerlijk,laat voldoende over voor je collega's

Image

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 267
Joined: SunJul09, 2006 12:26:32 PM
Location: Almere
Contact:

Post by Djoeri »

Misschien een gek idee hoor, maar als je je dynamo vervangt neem je meestal je accupolen los. Gaat de ECU dan niet in de resetmodus? Dus moet je dan je ECU weer opnieuw inleren? Misschien is dat het probleem.
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

Steenwiekermoat
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 92
Joined: FriJul04, 2008 9:36:35 PM
Location: Blesdijke

Post by Steenwiekermoat »

Als het na het vervangen van je dynamo is begonnen heb je kans dat je met het vervangen van je dynamo iets los gestoten hebt.
Kijk even goed of alles (kabels, stekkertjes e.d.) goed vast zitten.
Groeten van Henk uut Blesdieke

chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 244
Joined: ThuJul26, 2007 10:18:25 PM
Location: zoetermeer

Post by chieltje »

check gelijk je accu spanning met draaiende motor.
moet +/- 13,8 Volt wezen :wink:
Werken is heerlijk,laat voldoende over voor je collega's

Image

thijssie
AX Starter
AX Starter
Posts: 15
Joined: TueMay01, 2007 8:37:35 PM

Post by thijssie »

Ik zal dat van de ECU eens aan mijn mannetje vertellen...
Hij heeft twee rotte slangetjes bijgeknipt maar daar bleek het niet aan te liggen; althans vanavond had ik hetzelfde probleem weer.
Het wordt overigens wel wat minder als de auto warm is en nu doet ook opeens mijn achteruitrijlicht het niet meer!!??

Welk een mysterie....
Morgen maar weer terug ermee...

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 267
Joined: SunJul09, 2006 12:26:32 PM
Location: Almere
Contact:

Post by Djoeri »

Kijk voor meer info over je ECU hier ff:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=5560
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

Post Reply