Versnellingsbak GT
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Versnellingsbak GT
hallo
ik wist totaal niet dat er een ax club bestond
dus ik zal me hier wel uitleven
ik heb 2 ax GT volcane en 1 ax sport
geen van de 3 autos is in topcoinditie , maar heb plannen dat te verandering
mijn eerste vraag is de versnellingsbak van de ax GT
mijn eerste GT is van 1-10-90 mijn 2 de van 19-7-91
ik rij met de 2de dagelijks
maar wat zo speciaal is aan de 2de GT is de kortere verhoudingen van de versnellingsbak
vergeleken met de 1ste en de sport is die merkbaar korter
mijn vraag is nu is dit normaal?
om eens goed op te trekken is echt leuk , maar autostrade is het iritant
ik bedoel dit : aan 4000 toeren:
1ste 30 2de 50 3de 70 4de 90 5de 110km/h
als ik 130 km/h rij dan draaid die meer dan 4500 toeren en dat heb ik niet met de eerste of de sport
ik kijk echt uit naar jullie antwoorden want dit is iets wat ik mezelf al 100 x heb afgevraagd
ik wist totaal niet dat er een ax club bestond
dus ik zal me hier wel uitleven
ik heb 2 ax GT volcane en 1 ax sport
geen van de 3 autos is in topcoinditie , maar heb plannen dat te verandering
mijn eerste vraag is de versnellingsbak van de ax GT
mijn eerste GT is van 1-10-90 mijn 2 de van 19-7-91
ik rij met de 2de dagelijks
maar wat zo speciaal is aan de 2de GT is de kortere verhoudingen van de versnellingsbak
vergeleken met de 1ste en de sport is die merkbaar korter
mijn vraag is nu is dit normaal?
om eens goed op te trekken is echt leuk , maar autostrade is het iritant
ik bedoel dit : aan 4000 toeren:
1ste 30 2de 50 3de 70 4de 90 5de 110km/h
als ik 130 km/h rij dan draaid die meer dan 4500 toeren en dat heb ik niet met de eerste of de sport
ik kijk echt uit naar jullie antwoorden want dit is iets wat ik mezelf al 100 x heb afgevraagd
In navolging van de analyze die Paul vanmiddag heeft gedaan, ben ik de WPH's eens ingedoken op zoek naar versnellingsbak verhoudingen. Ik heb even wat foto's gemaakt van de pagina's die hier interessante info over hebben. Maar Jan, heb jij dan geen scanner? Jawel, maar dit was sneller
Zie hieronder de foto's. Kun je het niet lezen, klik er dan op, dan opent de grote versie van de foto
Zie hieronder de foto's. Kun je het niet lezen, klik er dan op, dan opent de grote versie van de foto
heel subtiele tandwielverhoudings verschillen tussen type 1 & 2 dus (vast te maken met het beter op elkaar laten aansluiten van de verzetten)
Maar Eigenlijk is het grote verschil dus alleen de eindoverbrenging.
Maar Eigenlijk is het grote verschil dus alleen de eindoverbrenging.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Nee. Wel in echte voorwaartse snelheid, maar dat wordt door je snelheidsmeter niet aangegeven.
Die krijgt z'n info namelijk van een wormwiel op de uitgaande as in de bak.
Die krijgt z'n info namelijk van een wormwiel op de uitgaande as in de bak.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Volgens mij ging het hierboven over wegsnelheid bij een bepaald motortoerental?MNM(tm) wrote:Nee. Wel in echte voorwaartse snelheid, maar dat wordt door je snelheidsmeter niet aangegeven.
Die krijgt z'n info namelijk van een wormwiel op de uitgaande as in de bak.
En bovendien heb je volgens mij verschillende worrmwieloverbrengingen om je snelheidsmeter een beetje aan te passen?
Dus je bandomtrek is wel degelijk een variabele, en tegelijk een mogelijkheid je toerental te drukken zodat je een overdrive-effect krijgt.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Ik denk dat ze tellersnelheid bedoelen en geen GPS snelheidjk wrote:Volgens mij ging het hierboven over wegsnelheid bij een bepaald motortoerental?MNM(tm) wrote:Nee. Wel in echte voorwaartse snelheid, maar dat wordt door je snelheidsmeter niet aangegeven.
Die krijgt z'n info namelijk van een wormwiel op de uitgaande as in de bak.
En bovendien heb je volgens mij verschillende worrmwieloverbrengingen om je snelheidsmeter een beetje aan te passen?
Dus je bandomtrek is wel degelijk een variabele, en tegelijk een mogelijkheid je toerental te drukken zodat je een overdrive-effect krijgt.
Dus eigenlijk heeft bandenmaat er niets mee te maken.
Als er andere wormtandwielen zouden bestaan wel, maar volgens mij valt daar weinig mee te smokkelen....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).