met snel motorblok laten keuren
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 52
- Joined: SunMar11, 2007 11:42:26 PM
- Location: krimpen aan den ijssel
- Contact:
met snel motorblok laten keuren
hallo axliefhebbers,
ik ben van plan om een ander blok in mij auto te laten zetten en een btje te laten opvoeren.
nou ben ik benieuwd hoe dat precies zit met de RDW.
ik wil er een SAXO VTS 1.6 16v blok in laten zetten en laten tunen tot minimaal 200 pk. nou ben ik benieuwd wat er nog meer aan de auto aangepast moet worden om hem door de keuring te krijgen.
alvast bedankt voor de reacties
ghost
ik ben van plan om een ander blok in mij auto te laten zetten en een btje te laten opvoeren.
nou ben ik benieuwd hoe dat precies zit met de RDW.
ik wil er een SAXO VTS 1.6 16v blok in laten zetten en laten tunen tot minimaal 200 pk. nou ben ik benieuwd wat er nog meer aan de auto aangepast moet worden om hem door de keuring te krijgen.
alvast bedankt voor de reacties
ghost
Je zal hem opnieuw een bepaalde test moeten laten ondergaan bij de RDW zodat de auto ook op kenteken een 1.6 16v is. Doe je dit niet, kan hij bij een onoplettend apk station wel goedgekeurd worden maar ben je strafbaar en niet verzekerd.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Waar je sowieso mee moet beginnen is heel de remmerij 'zwaarder' maken!
Een goed idee daarvoor is om 't hele onderstel van dezelfde Saxo onder de AX te leggen.
En als je minstens 200pk in vooronder hebt liggen, kun je ook maar beter de bodemplaat verstevigen, met name de plaatsen waar de draagarmen aan 't chassis zitten!
Een goed idee daarvoor is om 't hele onderstel van dezelfde Saxo onder de AX te leggen.
En als je minstens 200pk in vooronder hebt liggen, kun je ook maar beter de bodemplaat verstevigen, met name de plaatsen waar de draagarmen aan 't chassis zitten!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Hij heeft al een GTI he.. dus dan heb je al geventileerde schijven e.d.MNM(tm) wrote:Waar je sowieso mee moet beginnen is heel de remmerij 'zwaarder' maken!
Een goed idee daarvoor is om 't hele onderstel van dezelfde Saxo onder de AX te leggen.
En als je minstens 200pk in vooronder hebt liggen, kun je ook maar beter de bodemplaat verstevigen, met name de plaatsen waar de draagarmen aan 't chassis zitten!
Dan is de achteras van een saxo nog steeds geen slecht idee.....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ach, da's toch niet zo moeilijk?
- open luchtfilter: +15pk
- scherpere nokkenas: +20pk
- geflowd inlaatspruitstuk: +15pk
- spagetti uitlaatspruitstuk: +25pk
- rechte middenpijp: +15pk
- ander chippie in de ECU: +50pk
- ...
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Turbo gaat prima en zonder grote aanpassingen (wat je groot noemt trouwens..) tot een pk of 230.
Atmosferisch zie je ze zo nu en dan met 185-190 pk, in Engeland loopt er één met meermaals aangetoond 197 pk (in een 106 GTI).
Maarrem... zou gewoon een complete RDW-test laten doen. Als je het kan bekostigen om een 16V te laten tunen tot 200 pk kan dat er ook nog wel bij...
Atmosferisch zie je ze zo nu en dan met 185-190 pk, in Engeland loopt er één met meermaals aangetoond 197 pk (in een 106 GTI).
Maarrem... zou gewoon een complete RDW-test laten doen. Als je het kan bekostigen om een 16V te laten tunen tot 200 pk kan dat er ook nog wel bij...
het kan wel ..Browny wrote:200pk uit een 16V kan wel, maar atmosferisch denk ik niet..
Een blokje compleet getuned van A t/m Z haal je max. 180pk mee atmosferisch.
Peugeot 106 S16 MAXI Kitcar
Motor:
algemeen: 4-cilinder lijn 16V
Inhoud: 1.6 liter
Max. vermogen: 235 PK / 173 kW
Max. toerental: 9200 tpm (Begrensd)
motormanagement: Vrij programmeerbaar MMS
http://www.htsrallyteam.nl/history/maxi.php
zoek ook eens naar bic 106 op youtube
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
ja, Pk's is niet zo moeilijk te krijgen hoor. 250 krijg je er atmosferisch ook nog wel uit. Veel belangrijker is dat je wat met de PK's kan en dat is nu net het probleem. als je auto alleen maar trekt tussen de 6000 en 9200 toeren is het niet echt meer een fijne auto zeg maar. Daarnaast kun je beter een goed koppelverloop hebben daar heb je veel meer aan dan Pk's.kevin.broke wrote:Heheh.. idd TTF, denk alleen dat je voor die paar pk's boven de 200 regelmatig moet rebuilden
je weet wat ze zeggen. PK's verkoop je auto's mee, newtonmeters winnen races!
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.