Dynamo met ochtend humeur
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Vlotte starter
- Posts: 21
- Joined: TueNov07, 2006 3:11:40 PM
- Location: Hoofddorp
Dynamo met ochtend humeur
Heyy,
Sinds enige tijd heb ik een nieuwe dynamo (lees gereviseerd), alles oke de eerste tijd. Maar na een korte tijd was na het starten geen laadstroom aanwezig. Het accu lampje brande ook NIET voor het starten. Mijn dashklokje en lampen branden zwakker vlak na starten. Na een dotje gas geven, (2000 rpm) was mijn laadstroom opeens terug. Lampen harder branden en klokje weer oke en gaan.
Vandaag kwam er tijdens het rijden een gierend geluid bij, geen laadstroom en een verbrande lucht.
Zijn dit mijn koolborstels of zou het anker nu al aan zijn eind zijn??
Groeten,
Rogier
Sinds enige tijd heb ik een nieuwe dynamo (lees gereviseerd), alles oke de eerste tijd. Maar na een korte tijd was na het starten geen laadstroom aanwezig. Het accu lampje brande ook NIET voor het starten. Mijn dashklokje en lampen branden zwakker vlak na starten. Na een dotje gas geven, (2000 rpm) was mijn laadstroom opeens terug. Lampen harder branden en klokje weer oke en gaan.
Vandaag kwam er tijdens het rijden een gierend geluid bij, geen laadstroom en een verbrande lucht.
Zijn dit mijn koolborstels of zou het anker nu al aan zijn eind zijn??
Groeten,
Rogier
-
- Vlotte starter
- Posts: 21
- Joined: TueNov07, 2006 3:11:40 PM
- Location: Hoofddorp
Ik ben benieuwd hoe het nu met je auto staat.
Bij mij is het vandaag voor de tweede keer dat dit probleem naar voren komt. Ook brandt het accu-lampje tijdens het rijden heel zwak. Hoe hoger de toeren hoe minder deze gaat branden. Dit was pas het geval nadat ik getankt had.
Als ik het contact maak dan brand af en toe het accu en het olie lampje niet. Heel vreemd. Voor de rest rijdt ie prima. Alleen vandaag niet zo goed .
Bij mij is het vandaag voor de tweede keer dat dit probleem naar voren komt. Ook brandt het accu-lampje tijdens het rijden heel zwak. Hoe hoger de toeren hoe minder deze gaat branden. Dit was pas het geval nadat ik getankt had.
Als ik het contact maak dan brand af en toe het accu en het olie lampje niet. Heel vreemd. Voor de rest rijdt ie prima. Alleen vandaag niet zo goed .
Hmmm.... dit probleem heeft Browny ook... zou het aan het weer liggen?
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=15892
(sorry voor deze nutteloze bijdrage, maar ik weet het antwoord ook niet... het viel me gewoon op dat ik deze vraag al eerder had gezien, vandaar).
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=15892
(sorry voor deze nutteloze bijdrage, maar ik weet het antwoord ook niet... het viel me gewoon op dat ik deze vraag al eerder had gezien, vandaar).
Ricardo wrote:Hmmm.... dit probleem heeft Browny ook... zou het aan het weer liggen?
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=15892
(sorry voor deze nutteloze bijdrage, maar ik weet het antwoord ook niet... het viel me gewoon op dat ik deze vraag al eerder had gezien, vandaar).
He, in de rode ax is idd het accu-controle lampje kapot, die moet ik dus vervangen.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Dynamo met ochtend humeur
Afgelopen week volgens mij een gelijk probleem gehad met onze 1.1E S6 wat begon met niet starten vanwege een lege accu. Na het wisselen van de accu gelijk starten en ogenschijnlijk geen probleem.Rogerroger wrote:Heyy,
Sinds enige tijd heb ik een nieuwe dynamo (lees gereviseerd), alles oke de eerste tijd. Maar na een korte tijd was na het starten geen laadstroom aanwezig. Het accu lampje brande ook NIET voor het starten. Mijn dashklokje en lampen branden zwakker vlak na starten. Na een dotje gas geven, (2000 rpm) was mijn laadstroom opeens terug. Lampen harder branden en klokje weer oke en gaan.
Vandaag kwam er tijdens het rijden een gierend geluid bij, geen laadstroom en een verbrande lucht.
Zijn dit mijn koolborstels of zou het anker nu al aan zijn eind zijn??
Groeten,
Rogier
Tot dat ik 's avonds met licht aan weg reed het viel op dat het licht zwak was het dakklokje uitging de radio niet meer normaal functioneerde maar de motor bleef normaal lopen.
De volgende morgen maar is op onderzoek uitgegaan en wat bleek aan de min-pool van de accu zitten 2 kabels, een dikke welke naar een bout op de versnellingsbak gaat (is de min voor de startmotor, ontsteking e.d.) en er gaat nog een dunnere naar een bout op de carrosserie achter de accusteun en deze was afgebroken.
Door het inschakelen van de verlichting met de daarbij horende stroom en de vele overgangsweerstanden tussen de versnellingsbak en de carrosserie onstond een spanningsverlies die er voor zorgde dat alles bijna uitging.
Na de dunne minkabel met een nieuwe kabelschoen weer vastgezet te hebben was ook dit probleem weer opgelost.
Hieruit blijkt weer dat massa verbindingen in een auto nogal eens problemen opgeven met soms in eerste instantie onverklaarbare gevolgen.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Re: Dynamo met ochtend humeur
Niet dat het van belang is (eigenlijk een beetje off-topic), want het klopt natuurlijk als een bus wat je schrijft, maar ik vroeg me zomaar af of er eigenlijk uberhaupt een geleidende verbinding tussen het motorblok en het chassis is? Hangt het blok geheel in rubbers of zijn er ook nog "koude" verbindingen met het chassis?Henk Bats wrote:
De volgende morgen maar is op onderzoek uitgegaan en wat bleek aan de min-pool van de accu zitten 2 kabels, een dikke welke naar een bout op de versnellingsbak gaat (is de min voor de startmotor, ontsteking e.d.) en er gaat nog een dunnere naar een bout op de carrosserie achter de accusteun en deze was afgebroken.
Door het inschakelen van de verlichting met de daarbij horende stroom en de vele overgangsweerstanden tussen de versnellingsbak en de carrosserie onstond een spanningsverlies die er voor zorgde dat alles bijna uitging.
Na de dunne minkabel met een nieuwe kabelschoen weer vastgezet te hebben was ook dit probleem weer opgelost.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Dynamo met ochtend humeur
In principe zit overal tussen het blok en de carrosserie een isolatie in de vorm van rubber e.d.Ricardo wrote:Niet dat het van belang is (eigenlijk een beetje off-topic), want het klopt natuurlijk als een bus wat je schrijft, maar ik vroeg me zomaar af of er eigenlijk uberhaupt een geleidende verbinding tussen het motorblok en het chassis is? Hangt het blok geheel in rubbers of zijn er ook nog "koude" verbindingen met het chassis?Henk Bats wrote:
De volgende morgen maar is op onderzoek uitgegaan en wat bleek aan de min-pool van de accu zitten 2 kabels, een dikke welke naar een bout op de versnellingsbak gaat (is de min voor de startmotor, ontsteking e.d.) en er gaat nog een dunnere naar een bout op de carrosserie achter de accusteun en deze was afgebroken.
Door het inschakelen van de verlichting met de daarbij horende stroom en de vele overgangsweerstanden tussen de versnellingsbak en de carrosserie onstond een spanningsverlies die er voor zorgde dat alles bijna uitging.
Na de dunne minkabel met een nieuwe kabelschoen weer vastgezet te hebben was ook dit probleem weer opgelost.
Bijvoorbeeld:
- motorsteunen
- uitlaat systeem
- schakelstangetjes naar de v-bak
- koppelingskabel
- kilometertelleraandrijving (kunsstoftandwielen)
- en wat ik zo verder niet weet
Maar waarschijnlijk zit er via deze opsomming toch ergens een verbinding met vrij veel overgangsweerstand naar de carrosserie.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Vlotte starter
- Posts: 21
- Joined: TueNov07, 2006 3:11:40 PM
- Location: Hoofddorp
Lijkt wel aan het weer te liggen. Browny heeft er dus ook last van na het monteren van een nieuwe dynamo. Heb de polen even nagelopen, niks mis mee. Alles vast en oke.
Het aanlopende geluid heb ik na die ene keer ook niet meer gehoord. Heel vreemd. Helaas blijft het feit dat ik een dotje gas moet geven om mijn dynamo te laten ontwaken. Maar soms wel, soms niet.
Mijn auto heeft afgelopen weken op Schiphol stil gestaan toen ik in London zat. Nadien was starten geen probleem. Accu lijkt niet leeg te lopen en het wegrijden was geen probleem.
Is het misschien wat met de spanningsregelaar?? Dat die, wat Browny ook aangeeft, wat heeft?
Groeten,
Rogier
Het aanlopende geluid heb ik na die ene keer ook niet meer gehoord. Heel vreemd. Helaas blijft het feit dat ik een dotje gas moet geven om mijn dynamo te laten ontwaken. Maar soms wel, soms niet.
Mijn auto heeft afgelopen weken op Schiphol stil gestaan toen ik in London zat. Nadien was starten geen probleem. Accu lijkt niet leeg te lopen en het wegrijden was geen probleem.
Is het misschien wat met de spanningsregelaar?? Dat die, wat Browny ook aangeeft, wat heeft?
Groeten,
Rogier
-
- Vlotte starter
- Posts: 21
- Joined: TueNov07, 2006 3:11:40 PM
- Location: Hoofddorp
Weer even een update. Afgelopen maanden gewoon gereden, geen problemen. Stapte ik gister in, geen accu lampje voor het starten. Auto had de hele dag in de fikkende zon gestaan, kon niks meer vastpakken. Kan me niet voorstellen dat de hitte iets te maken heeft met de dynamo. Vandaag weer gereden..... geen probleem (behalve dan het een wiellager rechtsvoor. ZUCHT!!! )
Hitte+dynamo = niet meer werken????
Hitte+dynamo = niet meer werken????
Mwa, 'hitte + accu = niet meer werken' heeft mijn dieseltje afgelopen weekend nog aangetoond (:roll:), dus 't zou nog steeds de spanningsregelaar kunnen zijn.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!