Aandrijfassen vervangen.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 110
- Joined: WedOct24, 2007 11:38:46 PM
- Location: Kesteren / Nijkerk
- Contact:
Aandrijfassen vervangen.
Is dit een beetje eenvoedig zelf te doen??
zonder speciaal gereedschap en dergelijke??
en waar moet ik op letten tijdens het monteren van nieuwe asjes?
heb namelijk het probleem dat rechts voor erg ver heen is.
is het dan verstandig om links voor ook gelijk te vervangen of maakt dat niet uit???
graag jullie reacties even.
zonder speciaal gereedschap en dergelijke??
en waar moet ik op letten tijdens het monteren van nieuwe asjes?
heb namelijk het probleem dat rechts voor erg ver heen is.
is het dan verstandig om links voor ook gelijk te vervangen of maakt dat niet uit???
graag jullie reacties even.
Ook te volgen via
http://www.my-blue-dolphin.eu
http://www.my-blue-dolphin.eu
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
zou persoonlijk beide kanten doen, dan heb je alles weer spelingsloos...citrofenwick wrote:ik zou enkel de tikkende kant vervangen
Als die dan ook begint te tikken vervang je hem ook gewoon.
anders zou je 1 nieuwe hebben en 1 half uitgelubberde...
naar mijn idee hetzelfde als met achterdempers, die vervang je ook als set
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
is goed te doen appie, je moet wel even de keerringen mee vervangen aan de bakzijde, anders heb je grote kans op lekkage en dat wil je niet... het zou op je kopeling kunnen spatten en dan kun je die ook ng vervangen
speciaal gereedschap...
ehh een grote dop om de asmoer los te draaien (30 geloof ik) met een stevige sleutel, want die zitten behoorlijk vast.. verder zorg dat de auto recht staat met de voorwielen allebei in de lucht.. zo voorkom je dat de stabilisator je tegen werkt met demonteren.. verder gewoon met gezond verstand handelen.. (oh ja, eerst even de bakolie af laten, anders stroomt het uit het gat waar de as in zat..
ik wil je er ook wel bij helpen hoor..
speciaal gereedschap...
ehh een grote dop om de asmoer los te draaien (30 geloof ik) met een stevige sleutel, want die zitten behoorlijk vast.. verder zorg dat de auto recht staat met de voorwielen allebei in de lucht.. zo voorkom je dat de stabilisator je tegen werkt met demonteren.. verder gewoon met gezond verstand handelen.. (oh ja, eerst even de bakolie af laten, anders stroomt het uit het gat waar de as in zat..
ik wil je er ook wel bij helpen hoor..
AX 1,1i spot 1995
106 GTi
106 GTi
-
- AX liefhebber
- Posts: 110
- Joined: WedOct24, 2007 11:38:46 PM
- Location: Kesteren / Nijkerk
- Contact:
ze zijn zover versleten dat als ik recht door rij en flink op het gas ga dat het al kraakt en knoept.
ga zo even kijken wie wel de onderdelen kan leveren.
al diverse plaatsen geprobeerd maar niemand kan het leveren.
ga zo even kijken wie wel de onderdelen kan leveren.
al diverse plaatsen geprobeerd maar niemand kan het leveren.
Ook te volgen via
http://www.my-blue-dolphin.eu
http://www.my-blue-dolphin.eu
Stabilisator gewoon even losmaken van de draagarm, zijn maar twee boutjes en maakt het een stuk makkelijker om de fusee los te krijgen. Kun je gelijk je stabi-houdertjes vervangen als die inmiddels stuk zijnGTi Ruudje wrote:zo voorkom je dat de stabilisator je tegen werkt met demonteren..
Kijk uit, een Cactussssss
-
- AX liefhebber
- Posts: 110
- Joined: WedOct24, 2007 11:38:46 PM
- Location: Kesteren / Nijkerk
- Contact:
Zo heb net even een paar asjes besteld.
heb die bogamat in den bosch gebeld 300,- (alleen de assen)
Citroën dealer 325,- incl lagers, olie en een adresje voor AX onderdelen.
dus heb het besteld bij de dealer.
over 1,5 week hebben ze het binnen.
hopen dat ze het zolang uithouden.
alles kraakt en kreunt bij het rijden inmiddels
heb die bogamat in den bosch gebeld 300,- (alleen de assen)
Citroën dealer 325,- incl lagers, olie en een adresje voor AX onderdelen.
dus heb het besteld bij de dealer.
over 1,5 week hebben ze het binnen.
hopen dat ze het zolang uithouden.
alles kraakt en kreunt bij het rijden inmiddels
Ook te volgen via
http://www.my-blue-dolphin.eu
http://www.my-blue-dolphin.eu
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 40
- Joined: SunOct07, 2007 6:26:07 PM
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
tja ik heb wel een hoge kortingcitrofenwick wrote:180€ voor 2 GTI assen? :sGTi Ruudje wrote:jeetje, das duuuuuuuurrrrr.. ik was voor 2 assen iets van 180 euri kwijt, met de keerringen en nieuwe moeren.. dealers zijn zoooo duur
Ik was zo veel kwijt voor 1 as. (wel nieuw, zonder omruil en de versie met tussenlager)
AX 1,1i spot 1995
106 GTi
106 GTi
-
- AX liefhebber
- Posts: 110
- Joined: WedOct24, 2007 11:38:46 PM
- Location: Kesteren / Nijkerk
- Contact:
Ja wat is duur.
De dealer was de goedkoopste.
maar volgende keer even kijken wat de prijzen doen van andere auto's waar dezelfde assen onder zitten.
(kwam ik later pas achter.)
van de GTI zitten dezelfde assen op een:
Citroën Saxo 1.6 16v
Peugeot 106 1.3/xsi/s16
peugeot is meestal goedkoper met zijn onderdelen.
gewoon weer beter shoppen.
De dealer was de goedkoopste.
maar volgende keer even kijken wat de prijzen doen van andere auto's waar dezelfde assen onder zitten.
(kwam ik later pas achter.)
van de GTI zitten dezelfde assen op een:
Citroën Saxo 1.6 16v
Peugeot 106 1.3/xsi/s16
peugeot is meestal goedkoper met zijn onderdelen.
gewoon weer beter shoppen.
Ook te volgen via
http://www.my-blue-dolphin.eu
http://www.my-blue-dolphin.eu
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
gti heeft echt wel andere assen dan een saxo of 106, de assen van een saxo zijn langer en die van een 106 ook..
een handige site is www.hbase.nl dan heb je een richtlijn wat een as voor jou auto bij b.v. de BREZAN kost
als zie ik net dat er geen assen meer op staan
een handige site is www.hbase.nl dan heb je een richtlijn wat een as voor jou auto bij b.v. de BREZAN kost
als zie ik net dat er geen assen meer op staan
AX 1,1i spot 1995
106 GTi
106 GTi
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 40
- Joined: SunOct07, 2007 6:26:07 PM
die 180 euro is alleen de assen he, geen montage:PRichie3301 wrote:Kan ik mijn Axje niet via jou daar voor 180 laten doen? dat vind ik een vrij redelijke prijs!GTi Ruudje wrote:jeetje, das duuuuuuuurrrrr.. ik was voor 2 assen iets van 180 euri kwijt, met de keerringen en nieuwe moeren.. dealers zijn zoooo duur
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
dat klopt, en daar heb ik geen tijd voor helaas.grietje wrote:die 180 euro is alleen de assen he, geen montage:PRichie3301 wrote:Kan ik mijn Axje niet via jou daar voor 180 laten doen? dat vind ik een vrij redelijke prijs!GTi Ruudje wrote:jeetje, das duuuuuuuurrrrr.. ik was voor 2 assen iets van 180 euri kwijt, met de keerringen en nieuwe moeren.. dealers zijn zoooo duur
AX 1,1i spot 1995
106 GTi
106 GTi
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 40
- Joined: SunOct07, 2007 6:26:07 PM
het was ook te mooi om waar te zijn heGTi Ruudje wrote:dat klopt, en daar heb ik geen tijd voor helaas.grietje wrote:die 180 euro is alleen de assen he, geen montage:PRichie3301 wrote:Kan ik mijn Axje niet via jou daar voor 180 laten doen? dat vind ik een vrij redelijke prijs!GTi Ruudje wrote:jeetje, das duuuuuuuurrrrr.. ik was voor 2 assen iets van 180 euri kwijt, met de keerringen en nieuwe moeren.. dealers zijn zoooo duur