Auto start niet meer......

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Manus
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 42
Joined: SatMar06, 2004 4:19:55 PM
Location: Den Haag
Contact:

Auto start niet meer......

Post by Manus »

Hallo mensen, ik stond dus net (om 7 uur sochtends) met me auto bij de pin automaat. ik wil starten maar de motor doet niets meer. je hoort de startmotor niet eens meer aanslaan alleen de dashboard lampjes gaan branden (Controle). als ik contact omdraai dan gaan alle dashboard lampjes uit en doet de auto niks.

ik had de mazzel dat er net even een man kwam pinnen, en hebben we samen de auto even aangeduwd. en toen starte hij wel. dus het lijkt erop dat me startmotor kaput is en niet de ECU want anders had ie helemaal niet gestart.

Kent iemand dit verschijnsel ? en is het simpel een startmotor te vervangen van een AXje ?
<< Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet >>

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Kan ook de Dynamo zijn volgens mij. Dat had ik ook, en dat is erg simpel te vervangen. (staat in een topic hieronder ergens beschreven)

edit: Excuses, ik ben nog niet wakker.

Post kan verwijderd worden.
Last edited by Rob GT on SatApr17, 2004 7:37:03 AM, edited 1 time in total.
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

De startmotor hangt onder de auto en zit met 3 bouten vast......

is in priciepe zelf te doen,........ als je eeen andere starmotor hebt.

Ik vindt het wel typisch dat hij abrubt stopt...... meestal beginnen ze eerst te haperen....

Cheers
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Titus
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: SatJan31, 2004 1:26:47 PM
Location: Utrecht
Contact:

Post by Titus »

Bedoel je dat je 5 min. tevoren nog vrolijk naar die pin automaat toe aan het rijden was?
Hoeba hoeba!

Manus
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 42
Joined: SatMar06, 2004 4:19:55 PM
Location: Den Haag
Contact:

Post by Manus »

Titus wrote:Bedoel je dat je 5 min. tevoren nog vrolijk naar die pin automaat toe aan het rijden was?



Yups, ik starte me auto reed naar de pin automaat. kwam daar aan zette de motor uit en ging pinnen. stapte weer in de auto. koppeling in en de auto rolde achteruit de helling af. toen ik weer op de weg stond wilde ik starten maar auto deed niks meer. geen kick behalve dat alle dashboardlampjes uitgingen bij het doordraaien van de sleutel.
<< Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet >>

Titus
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: SatJan31, 2004 1:26:47 PM
Location: Utrecht
Contact:

Post by Titus »

sjezis, wat vervelend! De accu is het dus in ieder geval niet.

Dat had ik een keer. Auto deed het prima. Accu prima. Totdat ik de radio een dagje aan liet. Accu zo leeg dat de startmotor niet meer draaide. (lampjes deden het wel) Logisch zou je denken. Dus: Accu opgeladen. Starten: Zelfde verhaal! Begon te denken aan startmotor. (slagje draaien al geprobeerd? auto met motor uit in versnelling halve meter duwen)
Toch eerst maar andere accu, je weet nooit. Wat bleek: Als een zonnetje. Dat leeg laten lopen van een accu is de nekslag voor een oude accu.

Succes! Misschien dat er hier nog mensen reageren met startmotor-ervaringen.
Hoeba hoeba!

Manus
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 42
Joined: SatMar06, 2004 4:19:55 PM
Location: Den Haag
Contact:

Post by Manus »

ik ga zometeen even proberen met startkabels.

mun pa zei al dat als er een cel kaput zou zijn van de accu dat de startmoter ook niet meer kan reageren. aangezien de rest et namelijk wel doet.


ik had al een tijdje het gevoel dat de accu niet helemaal 100% meer was omdat ie soms lang nodig had om te starten.

naja ik laat het jullie straks weten mensen :)
<< Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet >>

Titus
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: SatJan31, 2004 1:26:47 PM
Location: Utrecht
Contact:

Post by Titus »

Hoe bedoel je 'lang nodig had om te starten'? Draaide de startmotor langzaam rond?
Hoeba hoeba!

Manus
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 42
Joined: SatMar06, 2004 4:19:55 PM
Location: Den Haag
Contact:

Post by Manus »

Titus wrote:Hoe bedoel je 'lang nodig had om te starten'? Draaide de startmotor langzaam rond?


neuh meer dat de accu te weinig spanning gaf als et echt koud was geweest en het leek alsof hij tot zijn laatste puntje stroom moest geven.
<< Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet >>

Titus
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: SatJan31, 2004 1:26:47 PM
Location: Utrecht
Contact:

Post by Titus »

Oh. Misschien was 2x starten binnen 10 minuten (voor en na het pinnen) dan toch net te veel voor de toch al niet zo beste accu.

Ik had iets raars toen ik die keer met lege accu stond: Startkabels werkten niet. Wat ik ook probeerde. Duwen wel. Heel idioot.
Hoeba hoeba!

Manus
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 42
Joined: SatMar06, 2004 4:19:55 PM
Location: Den Haag
Contact:

Post by Manus »

Topic mag dicht.

Mijn accu was verrot. vanmiddag starte hij weer een keertje en erna niet meer. auto aangeduwd en naar Marinol Accu Centre gereden hier in den haag. die man zette de meter op me accu en zei : nou die accu is echt verrot, metertje slaat niet eens uit.

Zit nu een 55 Ampere accu in, 11 Ampere meer dan de oude die erin zat. gelijk maar gedaan ivm de versterker die er nog in moet :)
zit 2 jaar garantie op et accutje dus ken er weer tegenaan.
<< Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet >>

Titus
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: SatJan31, 2004 1:26:47 PM
Location: Utrecht
Contact:

Post by Titus »

Ook weer gefixt. heel goed.
Hoeba hoeba!

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Even reactie op wat Titus al zei, als je je accu echt laat leeglopen door bijv. je muziek install... Dan kan je uiteindelijk bijladen wat je wil met je accu... Maar leeg is leeg en kan niet meer vol... Dan is het voorbij met die accu! (Tenzij je een Gel accu hebt)..

Wat betreft het lege accu gevoel, de aanjager doet het soms nog wel, of je interieurverlichting.. maar bij het starten moet je toch nog een klikje horen van de startmotor!

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

Aangezien je lampjes uitgaan, zit er iets zwaar als weerstand te fungeren. Oftewel: ik denk dat 1 of meerdere cellen van je accu zijn overleden. Dat is overigens NIET goed te meten met een voltmeter.

Dat kan overigens komen door een slecht bijladende dynamo. Dus ook de dynamo laten controleren op goed functioneren (tijdens stationair moet er minimaal 13,2 Volt op je accu staan). Anders sta je over een week weer met een kapotte accu!

Post Reply