Auto start niet meer......
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Auto start niet meer......
Hallo mensen, ik stond dus net (om 7 uur sochtends) met me auto bij de pin automaat. ik wil starten maar de motor doet niets meer. je hoort de startmotor niet eens meer aanslaan alleen de dashboard lampjes gaan branden (Controle). als ik contact omdraai dan gaan alle dashboard lampjes uit en doet de auto niks.
ik had de mazzel dat er net even een man kwam pinnen, en hebben we samen de auto even aangeduwd. en toen starte hij wel. dus het lijkt erop dat me startmotor kaput is en niet de ECU want anders had ie helemaal niet gestart.
Kent iemand dit verschijnsel ? en is het simpel een startmotor te vervangen van een AXje ?
ik had de mazzel dat er net even een man kwam pinnen, en hebben we samen de auto even aangeduwd. en toen starte hij wel. dus het lijkt erop dat me startmotor kaput is en niet de ECU want anders had ie helemaal niet gestart.
Kent iemand dit verschijnsel ? en is het simpel een startmotor te vervangen van een AXje ?
<< Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet >>
Kan ook de Dynamo zijn volgens mij. Dat had ik ook, en dat is erg simpel te vervangen. (staat in een topic hieronder ergens beschreven)
edit: Excuses, ik ben nog niet wakker.
Post kan verwijderd worden.
edit: Excuses, ik ben nog niet wakker.
Post kan verwijderd worden.
Last edited by Rob GT on SatApr17, 2004 7:37:03 AM, edited 1 time in total.

Titus wrote:Bedoel je dat je 5 min. tevoren nog vrolijk naar die pin automaat toe aan het rijden was?
Yups, ik starte me auto reed naar de pin automaat. kwam daar aan zette de motor uit en ging pinnen. stapte weer in de auto. koppeling in en de auto rolde achteruit de helling af. toen ik weer op de weg stond wilde ik starten maar auto deed niks meer. geen kick behalve dat alle dashboardlampjes uitgingen bij het doordraaien van de sleutel.
<< Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet >>
sjezis, wat vervelend! De accu is het dus in ieder geval niet.
Dat had ik een keer. Auto deed het prima. Accu prima. Totdat ik de radio een dagje aan liet. Accu zo leeg dat de startmotor niet meer draaide. (lampjes deden het wel) Logisch zou je denken. Dus: Accu opgeladen. Starten: Zelfde verhaal! Begon te denken aan startmotor. (slagje draaien al geprobeerd? auto met motor uit in versnelling halve meter duwen)
Toch eerst maar andere accu, je weet nooit. Wat bleek: Als een zonnetje. Dat leeg laten lopen van een accu is de nekslag voor een oude accu.
Succes! Misschien dat er hier nog mensen reageren met startmotor-ervaringen.
Dat had ik een keer. Auto deed het prima. Accu prima. Totdat ik de radio een dagje aan liet. Accu zo leeg dat de startmotor niet meer draaide. (lampjes deden het wel) Logisch zou je denken. Dus: Accu opgeladen. Starten: Zelfde verhaal! Begon te denken aan startmotor. (slagje draaien al geprobeerd? auto met motor uit in versnelling halve meter duwen)
Toch eerst maar andere accu, je weet nooit. Wat bleek: Als een zonnetje. Dat leeg laten lopen van een accu is de nekslag voor een oude accu.
Succes! Misschien dat er hier nog mensen reageren met startmotor-ervaringen.
Hoeba hoeba!
ik ga zometeen even proberen met startkabels.
mun pa zei al dat als er een cel kaput zou zijn van de accu dat de startmoter ook niet meer kan reageren. aangezien de rest et namelijk wel doet.
ik had al een tijdje het gevoel dat de accu niet helemaal 100% meer was omdat ie soms lang nodig had om te starten.
naja ik laat het jullie straks weten mensen
mun pa zei al dat als er een cel kaput zou zijn van de accu dat de startmoter ook niet meer kan reageren. aangezien de rest et namelijk wel doet.
ik had al een tijdje het gevoel dat de accu niet helemaal 100% meer was omdat ie soms lang nodig had om te starten.
naja ik laat het jullie straks weten mensen

<< Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet >>
Topic mag dicht.
Mijn accu was verrot. vanmiddag starte hij weer een keertje en erna niet meer. auto aangeduwd en naar Marinol Accu Centre gereden hier in den haag. die man zette de meter op me accu en zei : nou die accu is echt verrot, metertje slaat niet eens uit.
Zit nu een 55 Ampere accu in, 11 Ampere meer dan de oude die erin zat. gelijk maar gedaan ivm de versterker die er nog in moet
zit 2 jaar garantie op et accutje dus ken er weer tegenaan.
Mijn accu was verrot. vanmiddag starte hij weer een keertje en erna niet meer. auto aangeduwd en naar Marinol Accu Centre gereden hier in den haag. die man zette de meter op me accu en zei : nou die accu is echt verrot, metertje slaat niet eens uit.
Zit nu een 55 Ampere accu in, 11 Ampere meer dan de oude die erin zat. gelijk maar gedaan ivm de versterker die er nog in moet

zit 2 jaar garantie op et accutje dus ken er weer tegenaan.
<< Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet >>
Even reactie op wat Titus al zei, als je je accu echt laat leeglopen door bijv. je muziek install... Dan kan je uiteindelijk bijladen wat je wil met je accu... Maar leeg is leeg en kan niet meer vol... Dan is het voorbij met die accu! (Tenzij je een Gel accu hebt)..
Wat betreft het lege accu gevoel, de aanjager doet het soms nog wel, of je interieurverlichting.. maar bij het starten moet je toch nog een klikje horen van de startmotor!
Wat betreft het lege accu gevoel, de aanjager doet het soms nog wel, of je interieurverlichting.. maar bij het starten moet je toch nog een klikje horen van de startmotor!
Aangezien je lampjes uitgaan, zit er iets zwaar als weerstand te fungeren. Oftewel: ik denk dat 1 of meerdere cellen van je accu zijn overleden. Dat is overigens NIET goed te meten met een voltmeter.
Dat kan overigens komen door een slecht bijladende dynamo. Dus ook de dynamo laten controleren op goed functioneren (tijdens stationair moet er minimaal 13,2 Volt op je accu staan). Anders sta je over een week weer met een kapotte accu!
Dat kan overigens komen door een slecht bijladende dynamo. Dus ook de dynamo laten controleren op goed functioneren (tijdens stationair moet er minimaal 13,2 Volt op je accu staan). Anders sta je over een week weer met een kapotte accu!