AX VOLCANE gekocht.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
AX VOLCANE gekocht.
Ik heb een volcane gekocht uit 1995.
Deze mooie auto heb ik een paar dagen in mijn bezit.
Een paar dingen die niet horen :
Hij lekt en de motor maakt een apart rommelend geluid bij het wegrijden. Dat zou evt met de koppeling te maken kunnen hebben. De garage heeft mij er garantie op gegeven. Zij konden het mij niet vertellen. Boven de 40 km/u ongeveer rijd deze AX geweldig.
Wie kan mij verder helpen, wat zou het geluid kunnen zijn en wie heeft dit ook gehad?
Ik heb in principe geen verstand van deze auto, terwijl we al 2 keer eerder een ax hebben gehad.... Embarassed Dus ik heb boeken besteld Laughing
Ervaringen en tips zijn welkom.
Zal binnenkort wel ff een foto plaatsen.
Deze mooie auto heb ik een paar dagen in mijn bezit.
Een paar dingen die niet horen :
Hij lekt en de motor maakt een apart rommelend geluid bij het wegrijden. Dat zou evt met de koppeling te maken kunnen hebben. De garage heeft mij er garantie op gegeven. Zij konden het mij niet vertellen. Boven de 40 km/u ongeveer rijd deze AX geweldig.
Wie kan mij verder helpen, wat zou het geluid kunnen zijn en wie heeft dit ook gehad?
Ik heb in principe geen verstand van deze auto, terwijl we al 2 keer eerder een ax hebben gehad.... Embarassed Dus ik heb boeken besteld Laughing
Ervaringen en tips zijn welkom.
Zal binnenkort wel ff een foto plaatsen.
AX VOLCANE Eigenaar.
-
- AX liefhebber
- Posts: 199
- Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM
Het kan inderdaad zoveel zijn.
ten eerste, wat lekt ie?
olie, benzine, KVS, remolie, ruitenwisservloeistof
En waar lekt ie dat? Olie bij dynamo of v bak is bijv niet zo'n ramp, terwijl olie bij het koppaking hoekje of remvloeistof of KVS wel ernstig zijn!
Benzine lekken is niet leuk, maar dat is meestal simpel te verhelpen.
Stotteren, tja, als de koppaking eruit ligt, dan schokt ie ook..... loopt ie op minder dan 4 cilinders en dat kan erg rommeld klinken.
Het kunnen ook motorsteunen zijn; alhoewel dat meer bij achteruit is, aandrijfassen, maar dat is meer in bochten (of je hoort het gewoon niet als je harder rijd door het motor geluid....)
Ik geloof er niet in dat ze het niet kunnen vinden, eigenlijk
techniek van een ax is zo simpel, je mag jezelf geen garage noemen als je dat nog geen eens na kan lopen....
ten eerste, wat lekt ie?
olie, benzine, KVS, remolie, ruitenwisservloeistof
En waar lekt ie dat? Olie bij dynamo of v bak is bijv niet zo'n ramp, terwijl olie bij het koppaking hoekje of remvloeistof of KVS wel ernstig zijn!
Benzine lekken is niet leuk, maar dat is meestal simpel te verhelpen.
Stotteren, tja, als de koppaking eruit ligt, dan schokt ie ook..... loopt ie op minder dan 4 cilinders en dat kan erg rommeld klinken.
Het kunnen ook motorsteunen zijn; alhoewel dat meer bij achteruit is, aandrijfassen, maar dat is meer in bochten (of je hoort het gewoon niet als je harder rijd door het motor geluid....)
Ik geloof er niet in dat ze het niet kunnen vinden, eigenlijk
techniek van een ax is zo simpel, je mag jezelf geen garage noemen als je dat nog geen eens na kan lopen....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
Dat gerammel met optrekken is waarschijnlijk jouw drukgroeplager, dit heb ik namelijk ook gehad.
De 1nige oplossing is de koppeling compleet vervangen inclusief de lagers.
Succes met het zoeken naar de oplossing
De 1nige oplossing is de koppeling compleet vervangen inclusief de lagers.
Succes met het zoeken naar de oplossing
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Koppelingsplaten hoeven dan echt niet perse, als die nog netjes zijn. Als de drukgroep niet teveel gesloopt is, had je die ook nog wel kunnen gebruiken en alleen een nieuw lagertje hoeven te halen.Fast eddie wrote:Dat gerammel met optrekken is waarschijnlijk jouw drukgroeplager, dit heb ik namelijk ook gehad.
De 1nige oplossing is de koppeling compleet vervangen inclusief de lagers.
Succes met het zoeken naar de oplossing
Als de koppelingsplaten/drukgroep al ver heen zijn kun je het inderdaad beter in 1x vervangen.
Altijd meer PK's dan jou!
Nu heb ik ook een auto met drukgroeplager die geluid maakt, alleen dit geeft een beetje schrapend geluid als je je koppeling loslaat..... Als je wegrijd hoor je dat allang niet meer want geluid van de motor komt er dik overheen...
rammelen vind ik iets anders
rammelen vind ik iets anders
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Als de garage je er garantie op heeft gegeven zou ik er lekker mee terug gaan en het ze op laten lossen. Een beetje olie "kwijtraken", soit, het is een Franse auto, maar als ie op twee plaatsen lekt (en misschien wel een probleem heeft met de koppakking) kun je ze best vragen om de boel voor je te fixen. Dito voor de rare geluiden. Beide reparaties zijn bepaald niet de goedkoopste dus zelfs als ze er eentje onder garantie oplossen scheelt het je al een boel geld.
Wel vreemd overigens dat een garage zegt "ik weet niet wat dit voor geluid is". Moet wel eerlijk toegeven, daar heb ik me ook mee laten afschepen toen ik m'n eerste AX kocht. Andere garage vond (na wat proberen, dat wel) een roestig wiellagerkogeltje. Had ie niet mee goedgekeurd mogen worden bij de garage die 'm me met een nieuwe APK had verkocht. Maar goed, het is goedgekomen met het autootje en hij brengt me al 4 jaar overal naartoe...
Wel vreemd overigens dat een garage zegt "ik weet niet wat dit voor geluid is". Moet wel eerlijk toegeven, daar heb ik me ook mee laten afschepen toen ik m'n eerste AX kocht. Andere garage vond (na wat proberen, dat wel) een roestig wiellagerkogeltje. Had ie niet mee goedgekeurd mogen worden bij de garage die 'm me met een nieuwe APK had verkocht. Maar goed, het is goedgekomen met het autootje en hij brengt me al 4 jaar overal naartoe...
Kijk uit, een Cactussssss
Je kunt het denk ik ook wel vergelijken met schrapen...grietje wrote:Nu heb ik ook een auto met drukgroeplager die geluid maakt, alleen dit geeft een beetje schrapend geluid als je je koppeling loslaat..... Als je wegrijd hoor je dat allang niet meer want geluid van de motor komt er dik overheen...
rammelen vind ik iets anders
AX VOLCANE Eigenaar.
dit heb ik ook, alleen bij wegrijden vanuit stilstand in z'n 1, en daarna is het over..
een rare rammel vanuit het motorruim.... en ook die van mij trekt verder gewoon goed en ik merk verder niks eraan.
dan weet ik bij deze wat mogelijk ook bij mij de oorzaak kan zijn
een rare rammel vanuit het motorruim.... en ook die van mij trekt verder gewoon goed en ik merk verder niks eraan.
dan weet ik bij deze wat mogelijk ook bij mij de oorzaak kan zijn
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- AX liefhebber
- Posts: 199
- Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM
Wat voor AX heb jij?DuFF wrote:dit heb ik ook, alleen bij wegrijden vanuit stilstand in z'n 1, en daarna is het over..
een rare rammel vanuit het motorruim.... en ook die van mij trekt verder gewoon goed en ik merk verder niks eraan.
dan weet ik bij deze wat mogelijk ook bij mij de oorzaak kan zijn
AX VOLCANE Eigenaar.
Duff heeft een AX Furio, dat is een soort volcane maar dan met een 1.4 motor (en een wat andere interieur enz)Femkem wrote:Wat voor AX heb jij?DuFF wrote:dit heb ik ook, alleen bij wegrijden vanuit stilstand in z'n 1, en daarna is het over..
een rare rammel vanuit het motorruim.... en ook die van mij trekt verder gewoon goed en ik merk verder niks eraan.
dan weet ik bij deze wat mogelijk ook bij mij de oorzaak kan zijn
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).