Wiellagers vervangen, wat kost dat?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
carel
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: TueApr06, 2004 4:18:16 PM
Location: eindhoven
Contact:

Wiellagers vervangen, wat kost dat?

Post by carel »

Ik heb net een paar dagen een 1.1 plaisir en ben er heel blij mee. Nu blijkt alleen, dat er een wiellager kapot is. Bij 50+ snelheden en de koppeling inhouden hoor je een geluid alsof er iets aanloopt. Als ik naar rechts stuur gaat dit geluid weg. Betekent dit, dat de lager van het rechtervoorwiel kapot is?
Bij de garage(stop 'n steer) werd mij verteld dat vervanging van de lager 167 euro gaat kosten. Weet iemand of dit goedkoper kan, of is dit een redelijk bedrag voor zoiets? De aanschafprijs van de ax was namenlijk 300 euro.

Carel
1.1 spot, bj 1996, 9700 km!

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Lager zelf zal een paar tientjes kosten. Je moet het er alleen in zien te persen. Dat is meestal het probleem. Het is gewoon een hoop werk.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

carel
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: TueApr06, 2004 4:18:16 PM
Location: eindhoven
Contact:

Post by carel »

Kan je dit zelf doen met huis-, tuin- en keukengereedschap of is het beter om een garage(beunhaas) dit te laten doen? Ik ben nog niet zo thuis in autotechniek, maar opzich wel handig aangelegd.
1.1 spot, bj 1996, 9700 km!

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

De wiellagers erin persen word moeilijk met je leatherman. maar de rest is wel te doen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

carel
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: TueApr06, 2004 4:18:16 PM
Location: eindhoven
Contact:

Post by carel »

Ik ben bij de garage geweest en het bleek toch een ashoes te zijn. Dit koste 80 euro, dus ben ik daarmee beter af. Het kostte voor de garageman 3 seconden om het na te checken, dus als je van zoiets last hebt is het misschien handig om de garage er even vlug naar te laten kijken(als je er zelf geen verstand van hebt).

Toch bedankt voor het meedenken :)
1.1 spot, bj 1996, 9700 km!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

carel wrote:Ik ben bij de garage geweest en het bleek toch een ashoes te zijn. Dit koste 80 euro, dus ben ik daarmee beter af. Het kostte voor de garageman 3 seconden om het na te checken, dus als je van zoiets last hebt is het misschien handig om de garage er even vlug naar te laten kijken(als je er zelf geen verstand van hebt).

Toch bedankt voor het meedenken :)



een ashoes kost 80 euro stelletje flikkers een nieuwe as kost maar 100 euro en montage ongeveer 30/45 minuten
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

carel
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: TueApr06, 2004 4:18:16 PM
Location: eindhoven
Contact:

Post by carel »

Ik heb hem ook meteen apk laten keuren en de uitlaat moest vervangen worden en een lampje hier en daar. Totaalprijs van 316 euro. Is misschien wel veel en ben misschien wel beetje genaaid, maar dan ben ik er maar vanaf en heeft hij weer een jaar apk.
Ze wilden eerst ook nog de remblokken en nog iets vervangen, maar na wat aandringen van mij bleek dat het voor de keuring niet persee noodzakelijk was, scheelde bijna 200 euro.

Ik zal binnenkort eens een foto van mijn beessie erop zetten.
1.1 spot, bj 1996, 9700 km!

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »

As hoes voor 80E is vrij veel. Heb het zelf in ieder geval een paar maanden geleden voor 62 laten doen.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

heb het pas laten doen,............. was geloof ik 120 eurie kwijt bij de garage (geen off dealer)
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

carel
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: TueApr06, 2004 4:18:16 PM
Location: eindhoven
Contact:

Post by carel »

Ik ben bij een stop 'n steer garage geweest. Na her en der geinformeerd te hebben over wiellagerprijzen bleken zij de goedkoopste te zijn. En ze dachten een beetje mee met mijn kleine budget. Op zich okee en voor 300 euri klaar(APK, uitlaat, ashoes, lampje).
1.1 spot, bj 1996, 9700 km!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

carel wrote:Ik heb hem ook meteen apk laten keuren en de uitlaat moest vervangen worden en een lampje hier en daar. Totaalprijs van 316 euro. Is misschien wel veel en ben misschien wel beetje genaaid, maar dan ben ik er maar vanaf en heeft hij weer een jaar apk.
Ze wilden eerst ook nog de remblokken en nog iets vervangen, maar na wat aandringen van mij bleek dat het voor de keuring niet persee noodzakelijk was, scheelde bijna 200 euro.

Ik zal binnenkort eens een foto van mijn beessie erop zetten.


Is misschien wel veel en ben misschien wel beetje genaaid, maar dan ben ik er maar vanaf en heeft hij weer een jaar apk.


Kijk en de garage weet dus dat er heel veel mensen zo denken :evil: Daar spelen ze dus heel handig op in!

Mensen als er iets moet gebeuren ga dan niet naar 1 garage maar vraag als het kan her en der wat rond naar prijzen en dergelijke en ding desnoods af :wink:
Freude am Fahren.

Post Reply