monteren oil catch tank (probleem)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
monteren oil catch tank (probleem)
oke, het aansluiten, en de logica snap ik.
maar, het plaatsen ervan word toch ff lastig.
nu is mijn vraag, mag zo'n tankje ook diagonaal geplaatst worden?
maar wel met de slang-aansluitingen aan de bovenkant natuurlijk.
of moet ie echt kaarsrecht?
en hoeveel cm kan je stuurstang omhoog bewegen tijdens het rijden? precies zoveel cm als dat je voorpoot inveert zeker?
edit: even wat duidelijker:
kan ik bovenstaande tankje een kwart draaien, zodat het tankje nog wel in de lengte naar beneden richt, en de slangmontagestukken aan de bovenkant dan recht omhoog steken. ?
maar, het plaatsen ervan word toch ff lastig.
nu is mijn vraag, mag zo'n tankje ook diagonaal geplaatst worden?
maar wel met de slang-aansluitingen aan de bovenkant natuurlijk.
of moet ie echt kaarsrecht?
en hoeveel cm kan je stuurstang omhoog bewegen tijdens het rijden? precies zoveel cm als dat je voorpoot inveert zeker?
edit: even wat duidelijker:
kan ik bovenstaande tankje een kwart draaien, zodat het tankje nog wel in de lengte naar beneden richt, en de slangmontagestukken aan de bovenkant dan recht omhoog steken. ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.
ja waarom hang je zo'n onding er tussen?DuFF wrote:hij zit inmiddels aangesloten, ietsje schuin, als ik problemen ondervind dan is het duidelijk waar het mogelijk door komt,
indien iemand toch nog briljante ingevingen heeft, dan hoor ik het graag
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Om je motor optimaal te laten presteren is het belangrijk dat de inlaatlucht zo koud mogelijk naar binnen gaat.
Bij alle auto’s is de ontluchting van het carter aangesloten op het inlaatsysteem van de motor. Zo worden de hete dampen uit het carter weer terug de motor in gestuurd, en dit is nu net iets wat je niet wilt hebben. Je hebt niet voor niets een openlucht filter gemonteerd.
De oil catch tank is hiervoor de perfecte oplossing!
Alle raceauto’s gebruiken dit systeem.
De carterontluchting word aangesloten op de oil catch tank. Vanaf de tank loopt er weer een slang naar de originele aansluiting in het inlaatsysteem.
Bovenop de tank zit een filter waardoor de hete lucht naar buiten zal gaan. (warme lucht stijgt immers op)
De eventuele olie die met de carterdamp mee komt word in de tank opgevangen. Op de tank zit een pijlglas waar je kunt aflezen hoeveel olie er in de tank zit. Onderaan de tank zit een aftapplug.
Je motor krijgt met een oil catch tank alleen maar schone lucht binnen en zal dus beter gaan presteren.
Bij alle auto’s is de ontluchting van het carter aangesloten op het inlaatsysteem van de motor. Zo worden de hete dampen uit het carter weer terug de motor in gestuurd, en dit is nu net iets wat je niet wilt hebben. Je hebt niet voor niets een openlucht filter gemonteerd.
De oil catch tank is hiervoor de perfecte oplossing!
Alle raceauto’s gebruiken dit systeem.
De carterontluchting word aangesloten op de oil catch tank. Vanaf de tank loopt er weer een slang naar de originele aansluiting in het inlaatsysteem.
Bovenop de tank zit een filter waardoor de hete lucht naar buiten zal gaan. (warme lucht stijgt immers op)
De eventuele olie die met de carterdamp mee komt word in de tank opgevangen. Op de tank zit een pijlglas waar je kunt aflezen hoeveel olie er in de tank zit. Onderaan de tank zit een aftapplug.
Je motor krijgt met een oil catch tank alleen maar schone lucht binnen en zal dus beter gaan presteren.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Leuk bedacht, maar dat vacuüm wat je inlaat trekt is echt wel VEEL sterkter dan die minimale luchtstroom van de warme lucht naar buiten (die óók nog eens door een filter heen moet).DuFF wrote:...Zo worden de hete dampen uit het carter weer terug de motor in gestuurd, en dit is nu net iets wat je niet wilt hebben.
...
De carterontluchting word aangesloten op de oil catch tank. Vanaf de tank loopt er weer een slang naar de originele aansluiting in het inlaatsysteem.
Bovenop de tank zit een filter waardoor de hete lucht naar buiten zal gaan. (warme lucht stijgt immers op)
Kortom: de warme lucht uit 't carter gaat NOG STEEDS je inlaat in!
Okee, 't zal niet meer zo heet zijn als dat 't direct door dat stukkie slang van 7 cm heen komt, maar warm zal het zeer zeker echt nog wel zijn!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
feit is wel dat alle onderdelen van je injectiehuis gelijk ook niet meer gemeerd worden. Dat dat bij raceauto's gebruikt wordt OK, die hoeven ook maar een wedstrijd te draaien en worden dan gereviseerd.Fietspomp wrote:Inderdaad,
ik schrok wel hoeveel rotzooi er mee wordt gezogen!
Nu moet ik er ook een natuurlijk
ow en smurrie en rotzooi zou niet mogen dan is er wat anders mis.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Het enige dat eventueel gesmeerd zou moeten worden is het asje van de gasklep. Gelukkig hangt daar net een grote injector boven die benzine vernevelt. Daar zitten ook wat stoffen in die smerende eigenschappen hebben.denny wrote: feit is wel dat alle onderdelen van je injectiehuis gelijk ook niet meer gemeerd worden.
Dus smering is echt geen reden om het niet te doen.