Te warm geworden??

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Te warm geworden??

Post by WouterL »

Afgelopen donderdag reed ik van Delft naar Friesland en was uiteindelijk 3,5 uur onderweg door een enorme file bij Amsterdam ...

Tijdens die file regende het en de auto was dus goed nat. Op een gegeven moment begon er stoom van mijn motorkap te komen, maar het controle lampje ging niet branden (heb geen temp meter). Voor de veiligheid heb ik de verwarming maar vol aangezet en ben gewoon rustig doorgereden.

Nadat het weer even een minuut of 10 met normale snelheid gereden te hebben kwam ik de volgende file tegen en hij begon al vrij snel weer te stomen. Dus ik zette de verwarming weer aan en reed door ...

Na weer even normale snelheid gereden te hebben: weer een nieuwe file, maar de auto was intussen droog. En ik zag nu helemaal niets bijzonders...

Maandag avond weer terug naar Delft gereden en helemaal niets bijzonders gemerkt ...

Vanochtend heb ik even het koelvloeistof niveau gecontroleerd en er zat nog genoeg in. (stond nog een stukje boven minimum, maar weet niet of er eerst meer in zat) Dus ik wilde starten en wegrijden, maar hij sloeg pas na de 3e keer aan, terwijl hij normaal direct start ...

Verder starte hij gewoon direct vandaag (maar dat was met een warme motor). Vervolgens heb ik de motor een tijdje laten draaien toen ik stilstond en na een tijdje ging netjes de koelfan aan bij de radiateur. Geen lampjes die gingen branden en stationair liep hij ook lekker. Wel stonden de motorkap en uitlaat best wel te trillen stationair, maar ook daarvan weet ik niet of dat normaal wel/niet zo is ....

Alles bij elkaar een lang verhaal.
Maar was het gewoon de regen die verdampte op mijn warme motorkap, of heb ik een koelingsprobleem??

Heeft dat moeilijk starten vanochtend er iets mee te maken??

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

Het was gewoon de regen die verdampte op je warme motorkap denk ik... Zie je wel meer...

axo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: FriAug29, 2003 12:44:37 AM
Location: velserbroek (haarlem)

Post by axo »

ja lol , je had de mijne moeten zien in de regen met vorst, leek wel een stoomboot man.

mijn motorkap werd ook iets warmer door het saxoblokkie natuurlijk! :lol:
hell breaks lose, when i accelerate!

bean
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 25
Joined: ThuMar04, 2004 11:00:26 AM
Location: Drunen

Post by bean »

Dat heb ik ook weleens gehad ja, ik dacht "gvd w? nou wir :shock: ", maar toen zag ik een andere auto ook zo 'roken' dus was er niks aan de hand dacht ik, en dat was ook zo.
het AX-effect

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »

Gelukkig, ik zat behoorlijk te zweten namelijk en dat lag niet aan de verwarming die vol aanstond :lol:

Nu ben ik alleen nog beniewd of dat moeilijk starten eenmalig was, af dat er toch ergens iets aan de hand is. Zo maar even proberen!

Post Reply