kachelradiator

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
paulus
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 130
Joined: MonJun23, 2003 3:24:13 PM
Location: Oisterwijk

kachelradiator

Post by paulus »

mijn AX wordt goed nat van binnen. hoogswaarschijnlijk is mijn kachelradiator dus lek. Hoe ga ik hier bij komen?? heel mijn dashboard eruit en Hoeveel werk is dat?

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Weet je zeker dat het je kachelradiator is? Zou lullig zijn dat het achteraf ergens anders vandaan komt... :)
Zo ja, kun je dat ook duidelijk ruiken; koelwater heeft nogal een aparte geur (de xantia van me pa stonk heel zuur, en er kwam een vettige waas op de ruiten toen de kachelradiator lek was).

Heb je het nieuwe of het ouwe type dashbord? Volgens mij hoeft bij de oude niet het hele dashbord eruit, maar dat weet ik niet zeker...

greetz rob
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

paulus
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 130
Joined: MonJun23, 2003 3:24:13 PM
Location: Oisterwijk

Post by paulus »

De vloeistof druppelt uit mijn kachelpijp die ergens onder mijn dashboard bij mijn pedalen zit. daardoor is mijn bekleding nat. Het luchtje was niet al te prettig en idd mijn raam kwam een vaage waas overheen.

Ik heb een oud interieur (AXION 1.1 uit 1990), dus laten we hopen dat het dashboard er niet helemaal uit hoeft. wat kost een nieuwe kachelradiator trouwens??

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

paulus wrote:De vloeistof druppelt uit mijn kachelpijp die ergens onder mijn dashboard bij mijn pedalen zit. daardoor is mijn bekleding nat.

Het kan zijn dat de slang niet goed aansluit op de radiator! In dat geval zal een slangeklemmetje voldoende zijn. Tenzij die slang gescheurd is... Dus even op de kop onder je dashboard kruipen met een zaklampje en goed kijken...

paulus
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 130
Joined: MonJun23, 2003 3:24:13 PM
Location: Oisterwijk

Post by paulus »

Kachelrafdiator was idd lek. heb nu mijn slangen doorgelust, en auto gestart en ben een stukje gaan rijden. met het gevolg dat mijn auto weer warm liep afsloeg en nu helemaal niet meer te starten is. wie kan mij helpen met dit probleem??? ik word er een beetje hopeloos van kan volgens mij beter een andere AX kopen.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

paulus wrote:De vloeistof druppelt uit mijn kachelpijp die ergens onder mijn dashboard bij mijn pedalen zit. daardoor is mijn bekleding nat. Het luchtje was niet al te prettig en idd mijn raam kwam een vaage waas overheen.

Ik heb een oud interieur (AXION 1.1 uit 1990), dus laten we hopen dat het dashboard er niet helemaal uit hoeft. wat kost een nieuwe kachelradiator trouwens??


69 eur ex btw
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply