bonkend geluid
Moderators: denny, vtspower, webmasters
bonkend geluid
ik heb een raar bonkend geluid als ik achter uit rij en mijn rem intrap .
heeft iemand een idee wat dit kan zijn grt robert
heeft iemand een idee wat dit kan zijn grt robert
Remblok vóór of slijtvlak van remschoen achter?
In geval van achter: gewoon 2 setjes nieuwe remschoenen halen.
(Jah, TWEE setjes: remschoenen / remblokken moet je ALTIJD aan beide zijden tegelijk vervangen!
In geval van achter: gewoon 2 setjes nieuwe remschoenen halen.
(Jah, TWEE setjes: remschoenen / remblokken moet je ALTIJD aan beide zijden tegelijk vervangen!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
Wat ook kan zijn is dat de zuiger niet goed meer terug komt als je 't rempedaal los laat. De remblokken blijven dan teveel tegen de schijf aan zitten.
Niet goed voor je remblokken, want daar slijten ze veel sneller door!
Test: rij stapvoets over een rechte weg en trap dan de koppeling in.
Laat de auto zo uitrollen en let dan vooral op hoe die dan uiteindelijk tot stilstand komt. Is dat vrij abrupt: dan komt de zuiger in de remklauw helemaal niet goed terug en moet je de remklauw reviseren.
Rolt 'ie vloeiend uit, dan is de zuigergang nog goed en moet je de veren op de remblokken even los halen en kijken of ze nog recht zijn. Zoniet: even recht buigen en er weer terug opzetten.
Niet goed voor je remblokken, want daar slijten ze veel sneller door!
Test: rij stapvoets over een rechte weg en trap dan de koppeling in.
Laat de auto zo uitrollen en let dan vooral op hoe die dan uiteindelijk tot stilstand komt. Is dat vrij abrupt: dan komt de zuiger in de remklauw helemaal niet goed terug en moet je de remklauw reviseren.
Rolt 'ie vloeiend uit, dan is de zuigergang nog goed en moet je de veren op de remblokken even los halen en kijken of ze nog recht zijn. Zoniet: even recht buigen en er weer terug opzetten.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
Recently done:
Toch maar even reageren:
Ik had er volgens mij geen last van als ik rustig remde. En ook niet als ik in een bocht remde. Dus alleen bij recht achteruit. Heb hem zo ook gekocht trouwens. (tijdens de proefrit remde ik niet recht achteruit)
En loszittende remblokken kan ik me niet voorstellen... want dan heb ik drie en een half jaar rondgereden met losse blokken. Lijkt me heel erg sterk want de auto heeft meerder keren in de garage gestaan voor de APK en grote beurten waarbij de laatste keer de remblokken zijn vervangen, in ieder geval aan één kant. (Misschien zitten ze wel los, de garage heeft de laatste keer wel meer fouten gemaakt, maar dat lijkt me dan niet de oorzaak voor dit probleem)
Volgens mij is het trouwens vooral/alleen rechtsvoor?
Ik had er volgens mij geen last van als ik rustig remde. En ook niet als ik in een bocht remde. Dus alleen bij recht achteruit. Heb hem zo ook gekocht trouwens. (tijdens de proefrit remde ik niet recht achteruit)
En loszittende remblokken kan ik me niet voorstellen... want dan heb ik drie en een half jaar rondgereden met losse blokken. Lijkt me heel erg sterk want de auto heeft meerder keren in de garage gestaan voor de APK en grote beurten waarbij de laatste keer de remblokken zijn vervangen, in ieder geval aan één kant. (Misschien zitten ze wel los, de garage heeft de laatste keer wel meer fouten gemaakt, maar dat lijkt me dan niet de oorzaak voor dit probleem)
Volgens mij is het trouwens vooral/alleen rechtsvoor?