Trillen tijdens remmen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Trillen tijdens remmen

Post by grietje »

Mn GTje doet al vanaf het beginnen schokken/trillen met remmen.

Nu ging ik er van uit dat het kromme schijven waren; maar nu vrijdag weer naar Zeeland gereden; maar wat denkje...

Trillen is helemaal verdwenen? hoe kan dat? ik heb nog een paar keer extra hard geremd (op P terrein) om echt zeker te weten dat ie geen tril of schok vertoonde maar het is echt weg....

Ik heb er niets aan gedaan behalve een week stil laten staan. Schijven zijn vast niet plots weer recht ofzo, dus wat was het dan?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

zat mischien iets tussen, wat ertussenuit gevallen is ?

mijne trilt overigens ook wel iets bij remmen, maar wijkt niet af naar 1 kant, en het is ook niet schokbarend veel, dus ik vind 't wel best. 8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Fietspomp
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 372
Joined: MonAug21, 2006 7:33:45 PM
Location: Vlissingen

Post by Fietspomp »

Misschien klemde de remblokken ofzo?
Dat die nu weer normaal geleiden?


Ik zou t echt niet weten, bij mij waren de blokken zowat op,
dat kon je ook wel merken :oops:
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

remklauw die blokkeerde of veel roest op de schijf.

de 106 wou nog wel eens trillen als deze een week stilstond, kwam door roest en na 20km was dat meestal compleet weer weg.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

hmm ja nou, het is weer terug :P

Duff: Bij mij is het meer dan vervelend, hij schokt afentoe zo hard dat je echt geen fijn gevoel hebt met remmen en je stuur amper vast kan houden...

Blokjes zijn nog erg dik en de schijf is ook dik, roestaanslag is niet echt overdreven....

Denk nu bijna dat het de remklauw is idd. Echt echt hard remmen doet ie nmlk ook niet... hard genoeg maar, het kan echt way harder
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Die van mij trilt ook met remmen hoor. Met dure sparco remschijven en geenstuff blokken.

Maar als je even op google zoekt:

---------------------------------------------------

als de schijven vervangen zijn en het trillen is nog niet helemaal weg, kan het zijn dat de aansluiting wielnaaf en remschijf niet zuiver is als hier bv een beetje roest achtergebleven is wordt ahw de schijf iets schuin gemonteerd zodat de slingerbeweging blijft.
wordt in garages nog wel eens vergeten, zeker als zo,n pukkelige sufgerookte hashmalloot zonder toezicht aan jouw wagen zit te klooien.

---------------------------------------------------

Het probleem dat je beschrijft zit hem in de ophangrubbers,van de onderste draagarmen.Deze worden slap en de schijven beginnen te "happen".Bij de dealer even nieuwe kopen en erin persen.
De nieuwe rubbers zijn doorendoor gevulcanisseerd,de oude dus niet.Het gaat om de achterste rubbers,veel succes.

---------------------------------------------------

Maar goed ik heb het ook met nieuwe draagarmen, nieuwe assen, nieuwe schijven, nieuwe blokken. Klauwen lijkt me onwaarschijnlijk... Ik stoor me er maar niet aan. Ik heb het idee dat je het veel minder merkt als je stuurbekrachtiging hebt.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

xxxxxxx
AX driver
AX driver
Posts: 33
Joined: SatJan06, 2007 4:52:07 PM

Post by xxxxxxx »

Iemand enig idee wat die ophangrubbers van de draagarmen kosten? En de hele draagarm (geen idee, misschien is het goedkoper om gelijk de hele draagarm te vervangen.....) ?

Ik hoop in ieder geval dat dat trillen dan EINDELIJK voorbij is.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

belletje naar dichtsbijzijnde Citroën of onderdelenboer :wink:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Een hele draagarm is op diverse onderdelensites te bestellen.
Bijvoorbeeld bij winparts.nl voor iets meer dan 50 eu.
Let wel op dat dit type 2 draagarmen zijn en niet uitwisselbaar zijn met type 1.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Post Reply