[GTI] loopt nog steeds niet mooi

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

GTi Ruudje wrote:
arnie wrote:
GTi Ruudje wrote: hoe verklaar je dan als ik het gas los laat, dat het lampje dan dooft??
Geen idee, maar heb precies hetzelfde gehad en toen deed hij het na 2 weken niet meer...
oh.. dat schept een band :lol:
is een dynamo te testen? en zo ja hoe dan?? :roll:

kabeltje van de dynamo is idd dun, maar wel in tact voor zover ik het kan volgen :wink:
Hier heb je zo'n dynamo en startmotoren-boer, die hebben een testbank om het amperage te testen... Geen idee hoe je dat zelf kunt testen. Met draaiende motor de multimeter erop?
Freude am Fahren.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: gti loopt slecht

Post by Browny »

tonny wrote:Je kunt een lambda sonde pakken van elke willekeurige AX , als de stekkers maar passen.
dat is volgens mij niet zo, er zijn namelijk meerdere types te krijgen, ik dacht 3 of 4 verschillende, afhankelijk van het type auto (zie hbase etc.)

GTi Ruudje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 253
Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
Location: Kessel
Contact:

Post by GTi Ruudje »

ik zal de dealer eens even een test laten doen zaterdag... blijf het vreemd vinden dat het lampje niet feller gaat branden als ik meer verbruikers inschakel... :roll:
AX 1,1i spot 1995
106 GTi

ax_b
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 137
Joined: FriOct20, 2006 3:09:03 PM

Post by ax_b »

Je kan je dynamo zelf testen. Pak n multimeter, gebruik de voltmeter. Zet deze over de polen van de dynamo. Start de motor en lees hoeveel de meter aangeeft, een goede dynamo doet ongeveer 14,4 V. Zet vervolgens verbruikers aan, het voltage zal dan even zakken. Bij een goed dynamo wordt het voltage daarna bijgeregeld naar 14,4 V. Bij een slechte dynamo blijft t voltage laag.
Geef vervolgens gas en dan moet het voltage stijgen, gebeurt dit niet dan is de dynamo echt kapot (of de v-snaar ligt eraf :lol: :lol: )

14,4 V is de ideale waarde, in werkelijkheid zal dit tussen de 13,5 en 15 V zitten. 15 V is echt het maximum, eigenlijk al te veel zelfs.

Bluedolphin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: WedOct24, 2007 11:38:46 PM
Location: Kesteren / Nijkerk
Contact:

Post by Bluedolphin »

Is dit gekomen na de test rit met mijn ECU???

of had je dit probleem al eerder?


wel weer kl@te dat jij dit moet hebben.

GTi Ruudje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 253
Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
Location: Kessel
Contact:

Post by GTi Ruudje »

Bluedolphin wrote:Is dit gekomen na de test rit met mijn ECU???

of had je dit probleem al eerder?


wel weer kl@te dat jij dit moet hebben.
nee dit is iets nieuws.. :wink:
AX 1,1i spot 1995
106 GTi

GTi Ruudje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 253
Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
Location: Kessel
Contact:

Post by GTi Ruudje »

ax_b wrote:Je kan je dynamo zelf testen. Pak n multimeter, gebruik de voltmeter. Zet deze over de polen van de dynamo. Start de motor en lees hoeveel de meter aangeeft, een goede dynamo doet ongeveer 14,4 V. Zet vervolgens verbruikers aan, het voltage zal dan even zakken. Bij een goed dynamo wordt het voltage daarna bijgeregeld naar 14,4 V. Bij een slechte dynamo blijft t voltage laag.
Geef vervolgens gas en dan moet het voltage stijgen, gebeurt dit niet dan is de dynamo echt kapot (of de v-snaar ligt eraf :lol: :lol: )

14,4 V is de ideale waarde, in werkelijkheid zal dit tussen de 13,5 en 15 V zitten. 15 V is echt het maximum, eigenlijk al te veel zelfs.

Heb net getest..

stationair is ie mooi 14,2 volt.
licht en mistlichten aan stationair, is de spanning 13,2 volt spanning en stijgt niet..
licht en mistlichten aan bij 2000 tpm, blijft de spanning op 13,2 volt staan met lichte schommeligen naar beneden en naar boven..

V-snaar ligt waar die hoort :lol:
AX 1,1i spot 1995
106 GTi

GTi Ruudje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 253
Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
Location: Kessel
Contact:

Post by GTi Ruudje »

dynamo vervangen.. lampje weer mooi uit :wink:
AX 1,1i spot 1995
106 GTi

ax_b
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 137
Joined: FriOct20, 2006 3:09:03 PM

Post by ax_b »

Kijk dat is al weer een probleem opgelost.

GTi Ruudje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 253
Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
Location: Kessel
Contact:

Post by GTi Ruudje »

zeker.. binnenkort een spaghetti spruitstuk erin hangen en dan is ie voorlopig klaar :wink:

van de zomer eens kijken of ik de roestplekjes bij het achterraam weg kan werken.. :wink:
AX 1,1i spot 1995
106 GTi

GTi Ruudje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 253
Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
Location: Kessel
Contact:

Post by GTi Ruudje »

auto loopt helemaal goed nu.. geen bokken of inhouden meer..

de oplossing voor mijn auto was andere software in de chip van de ECU.
ik rij nu met group N Rally software en dat is dus de oplossing :wink:
AX 1,1i spot 1995
106 GTi

Bluedolphin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: WedOct24, 2007 11:38:46 PM
Location: Kesteren / Nijkerk
Contact:

Post by Bluedolphin »

zozo

het is dus nu echt jou toppie droom auto.

fijn dat het nu weer helemaal toppie is.

Post Reply