Hallo allen,
Meteen mijn 2e vraag.
Mijn auto loopt stationair hoog in de toeren.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn en wat is hieraan te doen?
Ik las iets over de ECU resetten? Wat is dit, helpt dit en hoe moet dit?
Wederom bedankt!
Hoge toeren stationair
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Welkom nieuw AX lid
ECU resetten kan helpen,
ecu stekker of accu pool even los
weer aansluiten, auto starten en even met rust laten (hij is dan aan het inregelen dus loopt waarschijnlijk zeer onregelmatig; geen gas bij geven, gewoon opnieuw starten mocht ie uitvallen)
er kan verder nog veeel aan de hand zijn, uitgaande van een injectie (anders heb je geen ECU)
- vaccumslangetjes verkeerd, lek whatever
- stappenmotor stuk
- gaskabel blijft hangen
- ECU verkeerd ingeregeld
- storing, dan moet ook het motormanagement lampje branden
en waarschijnlijk ook nog tal van andere dingen
ecu stekker of accu pool even los
weer aansluiten, auto starten en even met rust laten (hij is dan aan het inregelen dus loopt waarschijnlijk zeer onregelmatig; geen gas bij geven, gewoon opnieuw starten mocht ie uitvallen)
er kan verder nog veeel aan de hand zijn, uitgaande van een injectie (anders heb je geen ECU)
- vaccumslangetjes verkeerd, lek whatever
- stappenmotor stuk
- gaskabel blijft hangen
- ECU verkeerd ingeregeld
- storing, dan moet ook het motormanagement lampje branden
en waarschijnlijk ook nog tal van andere dingen
-
- Welkom nieuw AX lid
Wat is hoog? Nouja ik heb geen toerenteller. Maar kan zo wel horen dat het teveel is.
En het kan natuurlijk nooit kwaat om die stappen die gries noemt bij langste gaan. Mocht het niet helpen tjah, dan maar eens een toerenteller aansluiten. (zag ergens op dit forum daar al een topic over)
Ik zal morgenmiddag eens de stroom er af halen en de slangen nakijken.
Bedankt en laat wel weten wat het is geworden.
En het kan natuurlijk nooit kwaat om die stappen die gries noemt bij langste gaan. Mocht het niet helpen tjah, dan maar eens een toerenteller aansluiten. (zag ergens op dit forum daar al een topic over)
Ik zal morgenmiddag eens de stroom er af halen en de slangen nakijken.
Bedankt en laat wel weten wat het is geworden.
grietje maar oke.
Succes met het testen dan.. Trouwens als je de accu eraf haalt voor 10 minuten tot een uur, dan aansluit en dan de motor start.. Dan loopt ie echt slecht. Dat hoort ook zo.. Laat em 10 minuten lopen, zonder aan het gas en apparaten te zitten, en dan zou die mooi stationair moeten lopen
Succes met het testen dan.. Trouwens als je de accu eraf haalt voor 10 minuten tot een uur, dan aansluit en dan de motor start.. Dan loopt ie echt slecht. Dat hoort ook zo.. Laat em 10 minuten lopen, zonder aan het gas en apparaten te zitten, en dan zou die mooi stationair moeten lopen
-
- Welkom nieuw AX lid