Remschijven gezocht (was: Welk merk remmen?)

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

ax_b wrote: Nieuwe schijven die gebroken zijn heb ik nog nooit gezien.. Weet niet of je weet waardoor het komt dat ze breken, maar das niet van nieuwigheid.

Heb ik wel een keer meegemaakt, of eigenlijk mijn pa op zijn peugeot. Waren 2 maanden oud. Verkeerde montage werd als reden gegeven maar de garage (die waarschijnlijk geen schuld wou) gooide het op fabrieksfout.

ax_b wrote:Meet jij de dikte van je remschijven voordat je ze monteert?

Wat is het nut van vervangen als je ze voor vergane exemplaren vervangt.
Last edited by grietje on FriFeb15, 2008 8:29:43 PM, edited 1 time in total.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Overigens, ik ben/was voor mn GT ook opzoek naar nieuwe blokken + schijven omdat de schijven best erg krom zijn, en de goedkoopste is 90 euro. Ik als student zonder werk heb echt niet even 90 euro over, ik vind het echt veel geld, dat kost mijn paard per maand aan stalling, dus ga nu ook voor een setje tweede hands schijven. Verklaar me maar voor gek ;) maar remmen zal die ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

Glenn@nl wrote:Ik heb ze beide topics weer bij elkaar gezet.

Maarja.. ik kan er ook nog niet over uit waarom iemand in godsnaam twee gebruikte remschijven zou willen monteren. Als je geen +/- 70 euro kan of wil uitgeven aan een belangrijk onderdeel als 'n setje remschijven.. rij dan geen auto. Ga gewoon op de fiets of lopend :roll:

Misschien moet je even niet oordelen hierover. Ik heb geen zin om 70 euro uit te geven voor een auto die ik volgende week weer weg doe.

Het is echt geen enkel probleem om gewoon je blokjes te vervangen en de schijven te laten zitten. Doet elke garage.

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

Mag op slot. Nieuwe schijven geregeld.

Locked