Remschijven gezocht (was: Welk merk remmen?)

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Remschijven gezocht (was: Welk merk remmen?)

Post by Handjes »

Dag allemaal,
Kan iemand zo aan deze foto zien wat voor merk voorremmen ik heb? Ik wil/moet mijn remblokken vervangen, maar er zijn uiteraard weer veel soorten te verkrijgen :P .

Image
Image
Last edited by Handjes on ThuFeb14, 2008 2:20:24 PM, edited 1 time in total.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

standaard type 1 remmerij qua blokken, ATE

de schijven moet je even opmeten hoe groot ze zijn, hier zijn verschillende maten van door elkaar gelverd en die kan je uiteraard niet uitwisselen..

schijven+blokjes kan je goedkoop bestellen bij www.autopartsonline.nl

je hebt dan qua blokken;
36751
Remblokset, (4x) Voorzijde, 26.06 set

qua schijven hangt het dus van de diameter af..
Image

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

Ok, dank.

Heb een setje blokken geregeld. Ze lijken er op, alleen zitten er metalen plaatjes omheen. Die hebben mijn huidige blokken niet voor zover ik kan zien.

Maar ik krijg mijn blokken ook niet los :( . De borgpennen krijg ik er niet uitgetikt :( .

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Handjes wrote:.......Maar ik krijg mijn blokken ook niet los :( . De borgpennen krijg ik er niet uitgetikt :( .


Kan inderdaad wel is heel erg vast zitten, ik heb ook wel is behoorlijk moet beuken om de pennen er uit te krijgen.

Succes met je klus.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

Zoo! Die zijn dus niet losgekomen. Zelfs met de hulp van een bevriende monteur met beter gereedschap niet... Die pinnen zijn enorm klein. Wordt van de week naar de garage.

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Re: Remschijven gezocht (was: Welk merk remmen?)

Post by Handjes »

Heeft iemand toevalig nog een setje (goede gebruikte) remschijven liggen die ik op de meeting van aanstaande zondag kan overnemen (viavia, want ik weet niet zeker of ik er zelf ben)?

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Re: Remschijven gezocht (was: Welk merk remmen?)

Post by denny »

Handjes wrote:Heeft iemand toevalig nog een setje (goede gebruikte) remschijven liggen die ik op de meeting van aanstaande zondag kan overnemen (viavia, want ik weet niet zeker of ik er zelf ben)?


Nieuwe blokken en 2e hands schijven. Er zijn twee dingen op een auto die je uit pure veiligheid er nooit 2e hands opzet. Ten eerste je remblokken en ten 2e je remschijven. Vooral ook omdat 2e hands schijven je remblokken flink kunnen beschadigen maar vooral omdat je leven meer waard is als de 45 euro voor 2 schijfjes.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

[quote=denny]Nieuwe blokken en 2e hands schijven. Er zijn tw

Post by Handjes »

denny wrote:Nieuwe blokken en 2e hands schijven. Er zijn twee dingen op een auto die je uit pure veiligheid er nooit 2e hands opzet. Ten eerste je remblokken en ten 2e je remschijven. Vooral ook omdat 2e hands schijven je remblokken flink kunnen beschadigen maar vooral omdat je leven meer waard is als de 45 euro voor 2 schijfjes.

Je moet inderdaad niet gaan rommelen met je remmen. Maar goede tweedehands schijven kan prima.
Immers, je vervangt niet altijd je blokjes+schijven. Iedere (!) AX heeft tweedehands schijven. En daar zet iedereen ook gewoon nieuwe blokjes op. Dat kan prima.

(ik krijg vreemd genoeg een foutmelding te zien als ik in het andere topic wil replyen: Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: [quote=denny]Nieuwe blokken en 2e hands schijven. Er zij

Post by grietje »

Handjes wrote:
(ik krijg vreemd genoeg een foutmelding te zien als ik in het andere topic wil replyen: Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk)


Dat is geen foutmelding, dat klopt, het topic is opslot gedaan, ik denk om discussies hierover te voorkomen ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Re: [quote=denny]Nieuwe blokken en 2e hands schijven. Er zij

Post by Handjes »

grietje wrote:
Handjes wrote:
(ik krijg vreemd genoeg een foutmelding te zien als ik in het andere topic wil replyen: Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk)


Dat is geen foutmelding, dat klopt, het topic is opslot gedaan, ik denk om discussies hierover te voorkomen ;)


Vaag. Ik dacht dat fora juist bedoeld waren om te discussiëren. Niet dat ik nu een felle discussie wilde aangaan.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: [quote=denny]Nieuwe blokken en 2e hands schijven. Er zij

Post by grietje »

Handjes wrote:
grietje wrote:
Handjes wrote:
(ik krijg vreemd genoeg een foutmelding te zien als ik in het andere topic wil replyen: Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk)


Dat is geen foutmelding, dat klopt, het topic is opslot gedaan, ik denk om discussies hierover te voorkomen ;)


Vaag. Ik dacht dat fora juist bedoeld waren om te discussiëren. Niet dat ik nu een felle discussie wilde aangaan.


Ik weet het ook niet, ik ben geen moddereter, ik heb niets gedaan! ;)

maar mijn autos worden ook vrijwel altijd voorzien van tweedehands schijven en blokjes
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

oude schijven en blokken zijn geen prob zolang je alles maar met elkaar weer monteerd :wink:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Drake wrote:oude schijven en blokken zijn geen prob zolang je alles maar met elkaar weer monteerd :wink:



zelfs dat doe ik niet, kies gewoon de beste schijven en beste blokjes uit; remt gewoon goed dus.. Alleen zorgen dat schijven en blokjes goed zijn, niet ' verglaasd' of krom
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Re: [quote=denny]Nieuwe blokken en 2e hands schijven. Er zij

Post by denny »

Handjes wrote:Immers, je vervangt niet altijd je blokjes+schijven. Iedere (!) AX heeft tweedehands schijven. En daar zet iedereen ook gewoon nieuwe blokjes op. Dat kan prima.


Tja dan ben ik een uitzondering denk ik :D het kan id maar dan zou je de schijven moeten laten afdraaien. Het probleem is dat als je verschillen in het opervlak van je schijf hebt je dus niet van het volledige remoppervlak van de blokken gebruik maakt.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Ik heb ze beide topics weer bij elkaar gezet.

Maarja.. ik kan er ook nog niet over uit waarom iemand in godsnaam twee gebruikte remschijven zou willen monteren. Als je geen +/- 70 euro kan of wil uitgeven aan een belangrijk onderdeel als 'n setje remschijven.. rij dan geen auto. Ga gewoon op de fiets of lopend :roll:

ax_b
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 137
Joined: FriOct20, 2006 3:09:03 PM

Post by ax_b »

Glenn@nl wrote:Maarja.. ik kan er ook nog niet over uit waarom iemand in godsnaam twee gebruikte remschijven zou willen monteren. Als je geen +/- 70 euro kan of wil uitgeven aan een belangrijk onderdeel als 'n setje remschijven.. rij dan geen auto. Ga gewoon op de fiets of lopend :roll:


Idd! Heb genoeg mensen gezien met gebroken remschijven dankzij zulke grapjes, das echt niet fijn.

Denk er om: Ook remschijven hebben een minimum dikte!!!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

ax_b wrote:
Glenn@nl wrote:Maarja.. ik kan er ook nog niet over uit waarom iemand in godsnaam twee gebruikte remschijven zou willen monteren. Als je geen +/- 70 euro kan of wil uitgeven aan een belangrijk onderdeel als 'n setje remschijven.. rij dan geen auto. Ga gewoon op de fiets of lopend :roll:


Idd! Heb genoeg mensen gezien met gebroken remschijven dankzij zulke grapjes, das echt niet fijn.

Denk er om: Ook remschijven hebben een minimum dikte!!!


*-) Een nieuwe schijf kan ook breken hoor :P als jij gewoon een vrij nieuwe tweedehands goede schijf overneemt breekt ie heus niet sneller :P:P

Maar goed, nieuw is natuurlijk altijd beter, dan weet je teminste wat er mee gebeurd is. Maar als jij een goed (weinig gebruikt, niet zo oud, recht en niet verglaasd) setje over kan nemen voor weinig, en het scheelt je veel geld, ach, dan kan het echt niet zoveel kwaad.

Nogmaals, ik heb ook gewoon tweedehands schijven en blokjes op mijn axen gezet tot nu toe (wel bijna nieuwe en goede) en dat remt ECHT goed. Daar hoeft het echt niet aan te liggen.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

ax_b wrote:
Glenn@nl wrote:Maarja.. ik kan er ook nog niet over uit waarom iemand in godsnaam twee gebruikte remschijven zou willen monteren. Als je geen +/- 70 euro kan of wil uitgeven aan een belangrijk onderdeel als 'n setje remschijven.. rij dan geen auto. Ga gewoon op de fiets of lopend :roll:


Idd! Heb genoeg mensen gezien met gebroken remschijven dankzij zulke grapjes, das echt niet fijn.

Denk er om: Ook remschijven hebben een minimum dikte!!!


idd, en wat kost een setje nou, voor onder de 70 euro heb je op internet bloken en schijven al nieuw!
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Handjes wrote:Heeft iemand toevalig nog een setje (goede gebruikte) remschijven liggen die ik op de meeting van aanstaande zondag kan overnemen (viavia, want ik weet niet zeker of ik er zelf ben)?



deze vraag kwam ik 3 keer tegen,
dus ging het hier op slot.
(en Denny heeft rechten om door te posten :wink: )
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

ax_b
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 137
Joined: FriOct20, 2006 3:09:03 PM

Post by ax_b »

grietje wrote:
ax_b wrote:
Glenn@nl wrote:Maarja.. ik kan er ook nog niet over uit waarom iemand in godsnaam twee gebruikte remschijven zou willen monteren. Als je geen +/- 70 euro kan of wil uitgeven aan een belangrijk onderdeel als 'n setje remschijven.. rij dan geen auto. Ga gewoon op de fiets of lopend :roll:


Idd! Heb genoeg mensen gezien met gebroken remschijven dankzij zulke grapjes, das echt niet fijn.

Denk er om: Ook remschijven hebben een minimum dikte!!!


*-) Een nieuwe schijf kan ook breken hoor :P als jij gewoon een vrij nieuwe tweedehands goede schijf overneemt breekt ie heus niet sneller :P:P

Maar goed, nieuw is natuurlijk altijd beter, dan weet je teminste wat er mee gebeurd is. Maar als jij een goed (weinig gebruikt, niet zo oud, recht en niet verglaasd) setje over kan nemen voor weinig, en het scheelt je veel geld, ach, dan kan het echt niet zoveel kwaad.


Verglaasde remschijven heb ik nog nooit gezien :lol: Nieuwe schijven die gebroken zijn heb ik nog nooit gezien.. Weet niet of je weet waardoor het komt dat ze breken, maar das niet van nieuwigheid.

Meet jij de dikte van je remschijven voordat je ze monteert?

Locked