Dag allemaal,
Kan iemand zo aan deze foto zien wat voor merk voorremmen ik heb? Ik wil/moet mijn remblokken vervangen, maar er zijn uiteraard weer veel soorten te verkrijgen .
Last edited by Handjes on ThuFeb14, 2008 2:20:24 PM, edited 1 time in total.
Heb een setje blokken geregeld. Ze lijken er op, alleen zitten er metalen plaatjes omheen. Die hebben mijn huidige blokken niet voor zover ik kan zien.
Maar ik krijg mijn blokken ook niet los . De borgpennen krijg ik er niet uitgetikt .
Zoo! Die zijn dus niet losgekomen. Zelfs met de hulp van een bevriende monteur met beter gereedschap niet... Die pinnen zijn enorm klein. Wordt van de week naar de garage.
Heeft iemand toevalig nog een setje (goede gebruikte) remschijven liggen die ik op de meeting van aanstaande zondag kan overnemen (viavia, want ik weet niet zeker of ik er zelf ben)?
Handjes wrote:Heeft iemand toevalig nog een setje (goede gebruikte) remschijven liggen die ik op de meeting van aanstaande zondag kan overnemen (viavia, want ik weet niet zeker of ik er zelf ben)?
Nieuwe blokken en 2e hands schijven. Er zijn twee dingen op een auto die je uit pure veiligheid er nooit 2e hands opzet. Ten eerste je remblokken en ten 2e je remschijven. Vooral ook omdat 2e hands schijven je remblokken flink kunnen beschadigen maar vooral omdat je leven meer waard is als de 45 euro voor 2 schijfjes.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
denny wrote:Nieuwe blokken en 2e hands schijven. Er zijn twee dingen op een auto die je uit pure veiligheid er nooit 2e hands opzet. Ten eerste je remblokken en ten 2e je remschijven. Vooral ook omdat 2e hands schijven je remblokken flink kunnen beschadigen maar vooral omdat je leven meer waard is als de 45 euro voor 2 schijfjes.
Je moet inderdaad niet gaan rommelen met je remmen. Maar goede tweedehands schijven kan prima.
Immers, je vervangt niet altijd je blokjes+schijven. Iedere (!) AX heeft tweedehands schijven. En daar zet iedereen ook gewoon nieuwe blokjes op. Dat kan prima.
(ik krijg vreemd genoeg een foutmelding te zien als ik in het andere topic wil replyen: Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk)
Handjes wrote: (ik krijg vreemd genoeg een foutmelding te zien als ik in het andere topic wil replyen: Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk)
Dat is geen foutmelding, dat klopt, het topic is opslot gedaan, ik denk om discussies hierover te voorkomen
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Handjes wrote: (ik krijg vreemd genoeg een foutmelding te zien als ik in het andere topic wil replyen: Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk)
Dat is geen foutmelding, dat klopt, het topic is opslot gedaan, ik denk om discussies hierover te voorkomen
Vaag. Ik dacht dat fora juist bedoeld waren om te discussiëren. Niet dat ik nu een felle discussie wilde aangaan.
Handjes wrote: (ik krijg vreemd genoeg een foutmelding te zien als ik in het andere topic wil replyen: Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk)
Dat is geen foutmelding, dat klopt, het topic is opslot gedaan, ik denk om discussies hierover te voorkomen
Vaag. Ik dacht dat fora juist bedoeld waren om te discussiëren. Niet dat ik nu een felle discussie wilde aangaan.
Ik weet het ook niet, ik ben geen moddereter, ik heb niets gedaan!
maar mijn autos worden ook vrijwel altijd voorzien van tweedehands schijven en blokjes
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Drake wrote:oude schijven en blokken zijn geen prob zolang je alles maar met elkaar weer monteerd
zelfs dat doe ik niet, kies gewoon de beste schijven en beste blokjes uit; remt gewoon goed dus.. Alleen zorgen dat schijven en blokjes goed zijn, niet ' verglaasd' of krom
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Handjes wrote:Immers, je vervangt niet altijd je blokjes+schijven. Iedere (!) AX heeft tweedehands schijven. En daar zet iedereen ook gewoon nieuwe blokjes op. Dat kan prima.
Tja dan ben ik een uitzondering denk ik het kan id maar dan zou je de schijven moeten laten afdraaien. Het probleem is dat als je verschillen in het opervlak van je schijf hebt je dus niet van het volledige remoppervlak van de blokken gebruik maakt.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Maarja.. ik kan er ook nog niet over uit waarom iemand in godsnaam twee gebruikte remschijven zou willen monteren. Als je geen +/- 70 euro kan of wil uitgeven aan een belangrijk onderdeel als 'n setje remschijven.. rij dan geen auto. Ga gewoon op de fiets of lopend
Glenn@nl wrote:Maarja.. ik kan er ook nog niet over uit waarom iemand in godsnaam twee gebruikte remschijven zou willen monteren. Als je geen +/- 70 euro kan of wil uitgeven aan een belangrijk onderdeel als 'n setje remschijven.. rij dan geen auto. Ga gewoon op de fiets of lopend
Idd! Heb genoeg mensen gezien met gebroken remschijven dankzij zulke grapjes, das echt niet fijn.
Denk er om: Ook remschijven hebben een minimum dikte!!!
Glenn@nl wrote:Maarja.. ik kan er ook nog niet over uit waarom iemand in godsnaam twee gebruikte remschijven zou willen monteren. Als je geen +/- 70 euro kan of wil uitgeven aan een belangrijk onderdeel als 'n setje remschijven.. rij dan geen auto. Ga gewoon op de fiets of lopend
Idd! Heb genoeg mensen gezien met gebroken remschijven dankzij zulke grapjes, das echt niet fijn.
Denk er om: Ook remschijven hebben een minimum dikte!!!
*-) Een nieuwe schijf kan ook breken hoor als jij gewoon een vrij nieuwe tweedehands goede schijf overneemt breekt ie heus niet sneller :P
Maar goed, nieuw is natuurlijk altijd beter, dan weet je teminste wat er mee gebeurd is. Maar als jij een goed (weinig gebruikt, niet zo oud, recht en niet verglaasd) setje over kan nemen voor weinig, en het scheelt je veel geld, ach, dan kan het echt niet zoveel kwaad.
Nogmaals, ik heb ook gewoon tweedehands schijven en blokjes op mijn axen gezet tot nu toe (wel bijna nieuwe en goede) en dat remt ECHT goed. Daar hoeft het echt niet aan te liggen.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Glenn@nl wrote:Maarja.. ik kan er ook nog niet over uit waarom iemand in godsnaam twee gebruikte remschijven zou willen monteren. Als je geen +/- 70 euro kan of wil uitgeven aan een belangrijk onderdeel als 'n setje remschijven.. rij dan geen auto. Ga gewoon op de fiets of lopend
Idd! Heb genoeg mensen gezien met gebroken remschijven dankzij zulke grapjes, das echt niet fijn.
Denk er om: Ook remschijven hebben een minimum dikte!!!
idd, en wat kost een setje nou, voor onder de 70 euro heb je op internet bloken en schijven al nieuw!
Handjes wrote:Heeft iemand toevalig nog een setje (goede gebruikte) remschijven liggen die ik op de meeting van aanstaande zondag kan overnemen (viavia, want ik weet niet zeker of ik er zelf ben)?
deze vraag kwam ik 3 keer tegen,
dus ging het hier op slot.
(en Denny heeft rechten om door te posten )
Glenn@nl wrote:Maarja.. ik kan er ook nog niet over uit waarom iemand in godsnaam twee gebruikte remschijven zou willen monteren. Als je geen +/- 70 euro kan of wil uitgeven aan een belangrijk onderdeel als 'n setje remschijven.. rij dan geen auto. Ga gewoon op de fiets of lopend
Idd! Heb genoeg mensen gezien met gebroken remschijven dankzij zulke grapjes, das echt niet fijn.
Denk er om: Ook remschijven hebben een minimum dikte!!!
*-) Een nieuwe schijf kan ook breken hoor als jij gewoon een vrij nieuwe tweedehands goede schijf overneemt breekt ie heus niet sneller :P
Maar goed, nieuw is natuurlijk altijd beter, dan weet je teminste wat er mee gebeurd is. Maar als jij een goed (weinig gebruikt, niet zo oud, recht en niet verglaasd) setje over kan nemen voor weinig, en het scheelt je veel geld, ach, dan kan het echt niet zoveel kwaad.
Verglaasde remschijven heb ik nog nooit gezien Nieuwe schijven die gebroken zijn heb ik nog nooit gezien.. Weet niet of je weet waardoor het komt dat ze breken, maar das niet van nieuwigheid.
Meet jij de dikte van je remschijven voordat je ze monteert?