Optimale snelheid
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Nee dat is het niet. Misschien had de toerenteller beetje vertraging. Tis ook maar een oudje.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
dat zou idd te maken kunnen hebben met een slippende koppeling (alhoewel ik gezien de koppeling dat niet waarschijnlijk acht), lijkt me meer een probleem van de toerenteller.. in mn oude GT vaakzat gemerkt dat die niet het daadwerkelijke actuele toerental van de motor aangaf..
overigens zit er bij dit verhaal wel een duidelijk vershcil in een carburatie motor, een singlepoint en een multipoint!
bij een carburatiemotor (en gedeeltelijk bij een singlepoint) heb je te maken met een vacuum, is het vacuum te hoog, wordt er teveel benzine de motor 'ingezogen' is het vacuum te laag, wordt er te weinig benzine de motor 'ingezogen' wat weer niet goed is voor het rendement.
daardoor is een carburatiemotor eigenlijk het zuinigst op bijna plankgas op het punt van maximaal koppel.
bij een multipoint ligt dit wat vlakker, de motor is dan op punt van maximaal koppel eigenlijk het zuinigst..
overigens zit er bij dit verhaal wel een duidelijk vershcil in een carburatie motor, een singlepoint en een multipoint!
bij een carburatiemotor (en gedeeltelijk bij een singlepoint) heb je te maken met een vacuum, is het vacuum te hoog, wordt er teveel benzine de motor 'ingezogen' is het vacuum te laag, wordt er te weinig benzine de motor 'ingezogen' wat weer niet goed is voor het rendement.
daardoor is een carburatiemotor eigenlijk het zuinigst op bijna plankgas op het punt van maximaal koppel.
bij een multipoint ligt dit wat vlakker, de motor is dan op punt van maximaal koppel eigenlijk het zuinigst..