Handrem lampje
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Handrem lampje
Ik weet niet zeker of dit Technisch of Electrisch is, aan de mods om te bepalen;
Het lampje van mijn handrem (of remvloeistofnivo of remblokjes volgens mij) flikkerd tijdens het rijden. Stomme is dat ie dat wel vaak doet tijdens remmen, maar ook in bochten.
Maar nu heb ik vandaag mijn hele remsysteem nagekeken, en er is niets raars aan te ontdekken. Vloeistof nivo is goed, en rond de remmen en remleidingen is alles droog. Pedaal is gewoon hard.
Hij remt ook gewoon, ook al flikkert het lampje...
Onder het rijden dus het stekkertje van de handrem eraf getrokken, en taadaaa, probleem over!
Alleen, hoe werkt dat handremlampjeschakelaar? wat kan er stuk aan zijn?
Het lampje van mijn handrem (of remvloeistofnivo of remblokjes volgens mij) flikkerd tijdens het rijden. Stomme is dat ie dat wel vaak doet tijdens remmen, maar ook in bochten.
Maar nu heb ik vandaag mijn hele remsysteem nagekeken, en er is niets raars aan te ontdekken. Vloeistof nivo is goed, en rond de remmen en remleidingen is alles droog. Pedaal is gewoon hard.
Hij remt ook gewoon, ook al flikkert het lampje...
Onder het rijden dus het stekkertje van de handrem eraf getrokken, en taadaaa, probleem over!
Alleen, hoe werkt dat handremlampjeschakelaar? wat kan er stuk aan zijn?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Als je de handrem helemaal naar beneden doet, wordt er een pin ingedrukt, waardoor de (elektrische) verbinding tussen het draadje (groen) en de carosserie wordt verbroken. 't remlampje gaat namelijk branden als 't groene draadje aan massa wordt gelegd.
Dus er zit óf ontzettend veel troep in 't schakelaartje, waardoor 'ie vals contact maakt, óf je handrem gaat niet ver genoeg naar beneden.
Dus er zit óf ontzettend veel troep in 't schakelaartje, waardoor 'ie vals contact maakt, óf je handrem gaat niet ver genoeg naar beneden.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Hmm, het is erger
Gister bij proefrondje bleef ie schijnbaar per toeval uit nadat het stekkertje van de handrem eruit was, want vandaag auto meegenomen naar zeeland en het lampje heeft de hele tijd vaag geflikkerd.
En soms, soms na hard remmen brand ie toch feller.. Er zal toch wel wat miszijn....
Hij remt wel ' gewoon' ...
Gister bij proefrondje bleef ie schijnbaar per toeval uit nadat het stekkertje van de handrem eruit was, want vandaag auto meegenomen naar zeeland en het lampje heeft de hele tijd vaag geflikkerd.
En soms, soms na hard remmen brand ie toch feller.. Er zal toch wel wat miszijn....
Hij remt wel ' gewoon' ...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ik heb die deksel met die vlotter al vervangen (is dat de sensor?)... en de contactjes op geschuurd, waren erg geoxideerd....MNM(tm) wrote:Misschien gewoon remvloeistofniveau-sensortje stuk?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Handrem lampje
Waarschijnlijk zijn je remblokken (of een van je) versleten en maakt het slijtageindicatorstiftje contact met je remschijf. Tijd om je blokjes te vervangen waarschijnlijk.
Ik heb geen remblokjes indicator, draadjes zijn doorgeknipt (al jaren te zien aan de draadjes) en blokjes zijn ook gewoon goed btw
Het viel mij op dat over hobbels en zo het lampje gaat branden, dus nivo klinkt aannemelijker....
Het viel mij op dat over hobbels en zo het lampje gaat branden, dus nivo klinkt aannemelijker....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
*schaam me dood* ik heb het gevonden
De draadjes van de blokjes slijtage dingen hingen bij de veerpoot, die had ik bij verlagen even ' omhoog' gegooid, en die maakte dus massa
Probleem over !
De draadjes van de blokjes slijtage dingen hingen bij de veerpoot, die had ik bij verlagen even ' omhoog' gegooid, en die maakte dus massa
Probleem over !
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Hahahaha... net zo'n strakke actie dus als ik onlangs met mijn Volcane: ronde stekker vanaf motorkabelboom naar binnen toe niet terug aangesloten na plaatsen remleiding. En dan met vraagtekens zitten als 't ding niet wil starten.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!