Shell V-Power
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Shell V-Power
Beste AX-Rijders,
Mijn vraag, heeft iemand al Shell V-Power benzine getankt?
En zo ja, merk je enig verschil in de reactie van je auto op het gaspedaal?
Het schijnt ook dat deze nieuwe benzine soort beter is voor de motor en deze zelfs zou reinigen!
Morgen ga ik ff de prijs per liter checken in het gat waar ik woon....
Maar een reactie op deze vragen zou welkom zijn .... als het geen verschil uitmaakt met euro 95 dan ga ik het zeker niet tanken als de benzine prijs hoger ligt...
Greetz,
Nielsz
Mijn vraag, heeft iemand al Shell V-Power benzine getankt?
En zo ja, merk je enig verschil in de reactie van je auto op het gaspedaal?
Het schijnt ook dat deze nieuwe benzine soort beter is voor de motor en deze zelfs zou reinigen!
Morgen ga ik ff de prijs per liter checken in het gat waar ik woon....
Maar een reactie op deze vragen zou welkom zijn .... als het geen verschil uitmaakt met euro 95 dan ga ik het zeker niet tanken als de benzine prijs hoger ligt...
Greetz,
Nielsz
AX Plaisir 1.1i, 1991, standaard.
euro 95 is bij mij (werk bij shell in haarlem) 1.10 en v-power 1.18
het reinigt je motor en zou iets zuiniger zijn, verder is beter voor de uitstoot van je motor.
ik denk dat je het gewoon drie keer moet tanken (volle tank) en dan weer euro 95, het heeft geen zin om het altijd te tanken lijkt mij aangezien het reinigt en dat hoeft in principe maar ??n keer,
dus gewoon af en toe tanken kan geen kwaad
het reinigt je motor en zou iets zuiniger zijn, verder is beter voor de uitstoot van je motor.
ik denk dat je het gewoon drie keer moet tanken (volle tank) en dan weer euro 95, het heeft geen zin om het altijd te tanken lijkt mij aangezien het reinigt en dat hoeft in principe maar ??n keer,
dus gewoon af en toe tanken kan geen kwaad
hell breaks lose, when i accelerate!
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Allemaal onzin.
Net als dat shell pura. In de reclame doen ze net alsof het zo schoon is als water.... jeah right!
Oja, en de ene pomp zou de benzine beter zijn als bij de ander, vandaar de prijsverschillen. Dus niet. Meestal krijgen zelfs meedere pompen hun brandstof uit het zelfde reservoir. Zo tanken zowel Texaco, Autofood en dacht Total uit hetzelfde reservoir in Geertruidenberg....
ik heeft 3 jaar bij Tex gewerkt en dan vang je weleens wat op
Net als dat shell pura. In de reclame doen ze net alsof het zo schoon is als water.... jeah right!
Oja, en de ene pomp zou de benzine beter zijn als bij de ander, vandaar de prijsverschillen. Dus niet. Meestal krijgen zelfs meedere pompen hun brandstof uit het zelfde reservoir. Zo tanken zowel Texaco, Autofood en dacht Total uit hetzelfde reservoir in Geertruidenberg....
ik heeft 3 jaar bij Tex gewerkt en dan vang je weleens wat op
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
-
- AX liefhebber
- Posts: 281
- Joined: ThuJun12, 2003 6:37:25 PM
- Location: Hillegom
- Contact:
je gaat toch niet bij een dure pomp tanken als je gewoon naar een goedkopere tank gaat dan heb je ook goed benzine en dat t vebruik minder word ya right mijn ax rijd al ongeveer 1-20 rijd ie dan 1-21 ofzo
zal wel vind t in elk geval erg duur de shell ofzo
groetjes siem
zal wel vind t in elk geval erg duur de shell ofzo
groetjes siem
You thought the AX was over, You thought wrong!!!!
Komt een man bij de garage. Vraagt hij aan de garagehouder :
"Ik wil graag twee spiegels voor m'n VW Golf".
Zegt die garagehouder : "Lijkt me een goede ruil"
Komt een man bij de garage. Vraagt hij aan de garagehouder :
"Ik wil graag twee spiegels voor m'n VW Golf".
Zegt die garagehouder : "Lijkt me een goede ruil"
Ik tank altijd bij een pomp die in me route ligt... dat is nu al 10 weken de texaco, die zit zowat langs me stagebedrijf! Ik ga dan ook nie omrijden naar een "goedkopere"pomp want dan ben je t verschil ook kwijt....
Nogmaal altijd total of BP in VEGHEL die zit weer vlak bij me schoool... ROC de LOOPGRAAF!
AX POWAH
Nogmaal altijd total of BP in VEGHEL die zit weer vlak bij me schoool... ROC de LOOPGRAAF!
AX POWAH
Mzzls Geert
Wie niet snel is.......is laag!!
Wie niet snel is.......is laag!!
Ik tank altijd bij de Tango dat is zo'n witte pomp die goedkoper is dan de rest. Scheelt wel iets. Zal voor de gein eens V-power tanken.
Hoe zit dat eigenlijk met eens in de zoveel tijd euro 98 tanken, heeft dat nut?
Hoe zit dat eigenlijk met eens in de zoveel tijd euro 98 tanken, heeft dat nut?
Last edited by Sgurk on ThuApr01, 2004 7:19:57 AM, edited 1 time in total.
AX GTi, sold!
-
- Moderator
- Posts: 624
- Joined: TueJun10, 2003 10:38:58 AM
- Location: Putten
- Contact:
Ik heb eens op shell.nl gekeken en daar staat dat shell v-power gewoon octaangehalte 95 heeft. Door de betere smeereigenschappen enzo zou het wel beter zijn voor de motor. Er zit ook verschil tussen de duitse en nederlandse V-power, omdat in nederland iets meer kortere ritten worden gemaakt en nederlanders meer in de file staan hebben ze iets voor de uitlaatkleppen gebruikt.
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
citro-power wrote:Ik tank altijd 95 voor iets meer dan 1 euro (Belgi?). Dat V-power geloof ik niet zo. En 98 is alleen maar duurder. Het zal echt geen pk's schelen wat je ook tankt. Als snel wilt zijn moet je een snelle auto kopen of je 1.1(ofzo) helemaal leeg maken.
Ik tank ook altijd voor minder dan een euro.. (ook Belgi?).... laatst echt drastische lage prijs ... (de macro in antwerpen).
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
-
- AX liefhebber
- Posts: 158
- Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
- Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
- Contact:
bij tango heb ik vandaag 0.988 ?/l betaald voor euro 98.
scheelt echt veel met de concurenten uit de buurt. die vragens soms meer dan 1,100 ?.
scheelt echt veel met de concurenten uit de buurt. die vragens soms meer dan 1,100 ?.
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk
www.saxoclubvlaanderen.tk
Als je de benzine-markt een beetje kent dan weet je dat er kwaliteitsverschil bestaat tussen de grote merken en de witte pompen.
In Nederland zijn er die hun eigen benzine raffineren, te weten Shell, Esso, Texaco, BP en gedeeltelijk Total. Daar worden door deze maatschappijen bepaalde eisen aan gesteld, en de brandstof die daar niet aan voldoet gaat de zgn benzinemarkt op.
Pompen als de Tango kopen zo goedkoop mogelijk in, om een zo laag mogelijke prijs aan de pomp te kunnen bieden. Ook bijv. Q8 en Total kopen op deze markt in (hogere prijs, en daardoor kwalitatief iets beter). Het resultaat zie je terug in het verbruik van de auto (ooit getest door TNO, maakt 3 tot 10 % uit in verbruik, kan helaas zo snel geen link vinden), en na langere tijd motorslijtage (vraag maar na bij motorrevisiebedrijven).
Vaak is het dus zo dat als je bij een witte pomp die met een ongelofelijk lage prijs stunt, je zeer matige benzine krijgt.
En dat ze zo goedkoop zijn omdat er geen personeel zit? Wat dacht je van al die marsen, flesjes cola, broodjes, tabak, tijdschriften enz. welke een stuk meer opleveren dan wat litertjes benzine, hiermee zijn de personeelskosten echt wel betaald hoor.
Wat V-power betreft: er zit geen zwavel meer in, en het reinigt je motor. Toen ik vorig jaar mijn koppaking heb vervangen heb ik de kleppen ook schoongemaakt, maar daar zat na 120.000 km al best wel wat aanslag op, dus ik denk dat het zeker de moeite waard kan zijn....
Dit is overigens geen reclamepraat, maar uitleg waarom een witte pomp goedkoper is.
Overigens tank ik meestal Shell, BP of een ander A-merk. De AX is een kwaliteitsproduct, dus daar hoort ook goeie brandstof in.
In Nederland zijn er die hun eigen benzine raffineren, te weten Shell, Esso, Texaco, BP en gedeeltelijk Total. Daar worden door deze maatschappijen bepaalde eisen aan gesteld, en de brandstof die daar niet aan voldoet gaat de zgn benzinemarkt op.
Pompen als de Tango kopen zo goedkoop mogelijk in, om een zo laag mogelijke prijs aan de pomp te kunnen bieden. Ook bijv. Q8 en Total kopen op deze markt in (hogere prijs, en daardoor kwalitatief iets beter). Het resultaat zie je terug in het verbruik van de auto (ooit getest door TNO, maakt 3 tot 10 % uit in verbruik, kan helaas zo snel geen link vinden), en na langere tijd motorslijtage (vraag maar na bij motorrevisiebedrijven).
Vaak is het dus zo dat als je bij een witte pomp die met een ongelofelijk lage prijs stunt, je zeer matige benzine krijgt.
En dat ze zo goedkoop zijn omdat er geen personeel zit? Wat dacht je van al die marsen, flesjes cola, broodjes, tabak, tijdschriften enz. welke een stuk meer opleveren dan wat litertjes benzine, hiermee zijn de personeelskosten echt wel betaald hoor.
Wat V-power betreft: er zit geen zwavel meer in, en het reinigt je motor. Toen ik vorig jaar mijn koppaking heb vervangen heb ik de kleppen ook schoongemaakt, maar daar zat na 120.000 km al best wel wat aanslag op, dus ik denk dat het zeker de moeite waard kan zijn....
Dit is overigens geen reclamepraat, maar uitleg waarom een witte pomp goedkoper is.
Overigens tank ik meestal Shell, BP of een ander A-merk. De AX is een kwaliteitsproduct, dus daar hoort ook goeie brandstof in.
[quote="peter"]Als je de benzine-markt een beetje kent dan weet je dat er kwaliteitsverschil bestaat tussen de grote merken en de witte pompen.
Vaak is het dus zo dat als je bij een witte pomp die met een ongelofelijk lage prijs stunt, je zeer matige benzine krijgt.
[/quote]
Dit is weer een mooi fabeltje!! Hoeveel resevoirs denk je dat er in nederland staan??! Ook benzine van de grote bekende merken komt vaak uit hetzelfde resevoir...
Bovendien zijn een groot aantal van de onbemande stations gewoon eigendom van een grote keten. TINQ is bijvoorbeeld van SHELL. Dus de kans dat er hier andere benzine uit de slang komt dan bij een shell pomp lijkt me uitermate klein!
Over de kosten van het personeel:
Reken maar eens uit hoeveel marsen iemand moet verkopen wil dat opwegen tegen de personeelskosten! Voor een station langs de snelweg, waar ze 15 pompen hebben staan is het natuurlijk wat anders dan voor een klein station in een nog kleiner dorp...
Vaak is het dus zo dat als je bij een witte pomp die met een ongelofelijk lage prijs stunt, je zeer matige benzine krijgt.
[/quote]
Dit is weer een mooi fabeltje!! Hoeveel resevoirs denk je dat er in nederland staan??! Ook benzine van de grote bekende merken komt vaak uit hetzelfde resevoir...
Bovendien zijn een groot aantal van de onbemande stations gewoon eigendom van een grote keten. TINQ is bijvoorbeeld van SHELL. Dus de kans dat er hier andere benzine uit de slang komt dan bij een shell pomp lijkt me uitermate klein!
Over de kosten van het personeel:
Reken maar eens uit hoeveel marsen iemand moet verkopen wil dat opwegen tegen de personeelskosten! Voor een station langs de snelweg, waar ze 15 pompen hebben staan is het natuurlijk wat anders dan voor een klein station in een nog kleiner dorp...