Kat? Nee, liever geen huisdieren

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
W600SV
AX driver
AX driver
Posts: 39
Joined: TueFeb24, 2004 11:15:41 PM
Location: Rotterdam

Kat? Nee, liever geen huisdieren

Post by W600SV »

Hoi,

Vraagje; wie heeft er ervaring met het verwisselen van het middendeel met katalysator, voor een middendeel zonder kat.

Wat levert dit op? ( vermogen / koppel )
Hoeveel herrie gaat dit maken?

Hoor het wel, Gr, W600SV
Wie heeft in godsnaam al die mensen verteld dat je minder hard door een bocht kan dan rechtuit!!

axo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: FriAug29, 2003 12:44:37 AM
Location: velserbroek (haarlem)

Post by axo »

in principe levert het vervangen van een kat naar open pijp geen geluidwinst op, de vermogenswinst ligt onder de 5 pk,
ik weet niet uit welk jaar je ax komt maar als deze na 1 januarie 1992 komt moet je een zichtbare kat hebben, en als deze geregeld is ook werken anders haal je de juiste uitstoot niet.

is deze daarentegen voor deze datum dan hoef je (als er niet u9 of kat op je kenteken staat) helemaal geen kat te hebben.

zo zat het d8 ik ongeveer in elkaar





ps. fouten voorbehouden ben niet helemaal nuchter op moment van typen
hell breaks lose, when i accelerate!

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Mijn kat zit er niet meer onder, en heb alleen nog een open einddemper (oftewel helemaal geen demping) Het geluid is wel flink meer geworden (bij EPS, www.uitlaten.com) hadden ze het over 25 a 30 % meer geluid, en ik denk dat dat wel aardig klopt.

Qua vermogen hoor je verschillende verhalen, de 1 zegt dat het maar een paar pk uitmaakt, de ander 10 pk, en weer een ander heeft het over 10 % van het motorvermogen.

Om nou te zeggen dat de mijne echt sneller is geworden kan ik niet zeggen, ik heb het niet gemeten. Maar een merkbaar verschil is er zeker, hij reageert beter op het gas, en klimt voor mijn gevoel wel wat makkelijker in toeren.... een kleine winst zit er vast in.
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ik heb mn cat onder die 1.1 vandaan gesloopt. Gevolg. Bij lage toeren wil ie minder graag vooruit maar als je hoger in de toeren komt wil ie veel grager vooruit. Ik vind het zelf leuker rijden. Qua geluid kan er veel veranderen. Mijnes ging van opgevoerde auto naar rally zeg maar.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply