Max KM/U
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Max KM/U
Als we dan toch bezig zijn met posten van berichten....
Ik heb een AX Plaisir 1.1 uit 91.
Vandaag heb ik in bijna 1 ruk door van Den-Helder naar A'dam en van A'dam terug naar Heerhugowaard gereden.
Totaal ong zo'n 130 Km schat ik.
Op de terugweg van A'dam naar HHW reed ik op een gegeven moment 130, en kreeg ik niet echt het idee dat ik er nog meer Km/u tjes uit kon persen.
Ik zou het toch leuk vinden om 140 of 150 aan te kunnen tippen (staat 180 als max op de teller).
Wie weet iets om dat toch voor elkaar te krijgen zonder grote aanpassingen aan de motor te moeten doen?
Greetz,
Nielsz
Ik heb een AX Plaisir 1.1 uit 91.
Vandaag heb ik in bijna 1 ruk door van Den-Helder naar A'dam en van A'dam terug naar Heerhugowaard gereden.
Totaal ong zo'n 130 Km schat ik.
Op de terugweg van A'dam naar HHW reed ik op een gegeven moment 130, en kreeg ik niet echt het idee dat ik er nog meer Km/u tjes uit kon persen.
Ik zou het toch leuk vinden om 140 of 150 aan te kunnen tippen (staat 180 als max op de teller).
Wie weet iets om dat toch voor elkaar te krijgen zonder grote aanpassingen aan de motor te moeten doen?
Greetz,
Nielsz
AX Plaisir 1.1i, 1991, standaard.
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Kan een kwestie zijn van bougies vervangen en je computer resetten misschien...
Ben benieuwd wat de anderen hiervan vinden, aangezien die van mij nou ook niet bepaald als een KANON loopt...
Ben benieuwd wat de anderen hiervan vinden, aangezien die van mij nou ook niet bepaald als een KANON loopt...
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
hmmm ja...die boordcomp ja
ook een leuke (ik ben best leek op dit gebied, zoals jullie misschien al gemerkt hebben), waar zit dat ding...en hoe reset je die?
En wat voor effect heeft dat dan op je brandstofverbruik als je hem gereset hebt?
Want hij rijd nu best zuinig, en gezien het budget wil ik dat wel zo laten...
ook een leuke (ik ben best leek op dit gebied, zoals jullie misschien al gemerkt hebben), waar zit dat ding...en hoe reset je die?
En wat voor effect heeft dat dan op je brandstofverbruik als je hem gereset hebt?
Want hij rijd nu best zuinig, en gezien het budget wil ik dat wel zo laten...
AX Plaisir 1.1i, 1991, standaard.
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Waar die zit... is niet zo moeilijke vraag...
Links naast de kleppendeksel (dat zwarte gedeelte) zit de computer.
In dit voorbeeld zitten er 2 stickertjes op... Je vind 'em in het verlengde van je rechter koplamp.
Resetten is nog makkelijker dan de computer vinden, want dit doe je
door domweg de accuklemmen een kwartiertje van de acuu te halen.
Ik denk niet dat het brandstofverbruik echt ineens heel erg toeneemt.
Wel moet ik zeggen dat als je duz 140 - 150 wilt gaan rijden, dat je dat
WEL kan merken in je brandstofverbruik maar dat lijkt me logisch.
Links naast de kleppendeksel (dat zwarte gedeelte) zit de computer.
In dit voorbeeld zitten er 2 stickertjes op... Je vind 'em in het verlengde van je rechter koplamp.
Resetten is nog makkelijker dan de computer vinden, want dit doe je
door domweg de accuklemmen een kwartiertje van de acuu te halen.
Ik denk niet dat het brandstofverbruik echt ineens heel erg toeneemt.
Wel moet ik zeggen dat als je duz 140 - 150 wilt gaan rijden, dat je dat
WEL kan merken in je brandstofverbruik maar dat lijkt me logisch.
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
130 is wel weinig hoor ik haal met mn 1.1tje de 170. officieel moet je 167 gaan. Dus ik vermoed dat er iets niet helemaal 100% is. Misschien es een compressietestje (laten) doen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Ok mensen bedankt voor de reacties (meer is nog altijd welkom),
De AX moet 1 dezer dagen toch voor de APK en misschien een grote beurt, dan zal ik die compressietest eens noemen bij de garage.
Hmmm 170 ?
Damn...als ik dat ga proberen denk ik dat ie bij de 150 helemaal uit elkaar valt....
Hij begint tegen de 140 al redelijk te trillen en de motor lijkt de indruk te maken dat ie wel heeel erg zijn best moet doen om die snelheid te houden (hij maakt veel geluid).
Goed....dus eerst ff stationair warm laten draaien en dan de accuklemmen loshalen voor een 15 minuutjes?
Dat gaan we eens proberen...
Maar wel na de APK...Misschien dat ze tijdens die check er wel achterkomen dat er iets drastisch mis is wat veel duiten gaat kosten.
Enneh...die boordcomputer....ik vroeg mij al af wat dat voor zwart kastje was .
LOL...nee ik dacht dat dat iets met de injection te maken had.
Zo als ik al eerder zei...ben een leek, maar begin nu steeds meer bij te leren.
De AX moet 1 dezer dagen toch voor de APK en misschien een grote beurt, dan zal ik die compressietest eens noemen bij de garage.
Hmmm 170 ?
Damn...als ik dat ga proberen denk ik dat ie bij de 150 helemaal uit elkaar valt....
Hij begint tegen de 140 al redelijk te trillen en de motor lijkt de indruk te maken dat ie wel heeel erg zijn best moet doen om die snelheid te houden (hij maakt veel geluid).
Goed....dus eerst ff stationair warm laten draaien en dan de accuklemmen loshalen voor een 15 minuutjes?
Dat gaan we eens proberen...
Maar wel na de APK...Misschien dat ze tijdens die check er wel achterkomen dat er iets drastisch mis is wat veel duiten gaat kosten.
Enneh...die boordcomputer....ik vroeg mij al af wat dat voor zwart kastje was .
LOL...nee ik dacht dat dat iets met de injection te maken had.
Zo als ik al eerder zei...ben een leek, maar begin nu steeds meer bij te leren.
AX Plaisir 1.1i, 1991, standaard.
Met mijn 1e ax (1.1 carburateur) liep de meter de schaal uit, dus tot zo'n 190 km/u. Met mijn GT krijg ik hem niet verder dan 165.....dus volgens de tellers was die 1.1 sneller.....echter heb ik beide tellers nagemeten (hectometerpaaltjes/stopwatch) en ben tot de conclusie gekomen dat de 1.1 op top hooguit 160 echte km/u reed, en mijn GT rond de 185 uitkomt.
Ik vond ook al dat de GT veel sneller aanvoelde
Tip dus: controleer je snelheidsmeter eens!! Er kan een behoorlijke afwijking in zitten!
Ik vond ook al dat de GT veel sneller aanvoelde
Tip dus: controleer je snelheidsmeter eens!! Er kan een behoorlijke afwijking in zitten!
Mijn GTI heb ik tot nu toe nog maar 1x echt maximaal uitgeprobeerd en dat leverde 190 km/h op de klok op. Daar ben ik erg tevreden mee. Begin mij krijgt hij een grote beurt en worden de kleppen gestelt. Eens kijken of dat nog invloed heeft.
Is het resetten van je computer goed om eens in de zoveel tijd te doen? Of kan je dat beter niet doen als er niks met je auto aan de hand is?
Is het resetten van je computer goed om eens in de zoveel tijd te doen? Of kan je dat beter niet doen als er niks met je auto aan de hand is?
AX GTi, sold!
-
- AX liefhebber
- Posts: 158
- Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
- Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
- Contact:
heb een maal 190 gehaald maar doe dit niet meer omdat het veel te gevaarlijk is. maar 130 is echt te weinig.
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk
www.saxoclubvlaanderen.tk
-
- AX liefhebber
- Posts: 281
- Joined: ThuJun12, 2003 6:37:25 PM
- Location: Hillegom
- Contact:
Mijn GTi gaat op de teller ook 190
Ga toch een keer met gpsje na meten hij is namelijk beetje opgevoerd mijn gti
Chip
Spagetti spruitstuk
Open tussen pijp
Sebring dubbel rond 76 mm einddemper
K&N Replasing filter .
Gr Jeffry
Ga toch een keer met gpsje na meten hij is namelijk beetje opgevoerd mijn gti
Chip
Spagetti spruitstuk
Open tussen pijp
Sebring dubbel rond 76 mm einddemper
K&N Replasing filter .
Gr Jeffry
Type en Spellings Fouten voorbehouden !!!
Getinte ramen ASO ?? Wel nee dat is pas klasse hebben
Getinte ramen ASO ?? Wel nee dat is pas klasse hebben
De top die ik op de teller heb gehad ik 170 km/u toch best wel aardig voor dat oude ding. Maar toen had ie nog wel over, ik heb alleen niet zo heel erg veel vertrouwen in de remmen en het weggedrag op hoge snelheid...
Wel moet ik zeggen dat hoe harder de AX gaat hoe minder hij schud en trilt hij gaat steeds "lekkerder" rijden je moet op dat moment alleen geen noodstop maken of uitwijken
AX lover
Wel moet ik zeggen dat hoe harder de AX gaat hoe minder hij schud en trilt hij gaat steeds "lekkerder" rijden je moet op dat moment alleen geen noodstop maken of uitwijken
AX lover
2001- juli 2004: AX 14 TZS 5-deurs (rood), 1988
[i][quote="Nielsz"]
Goed....dus eerst ff stationair warm laten draaien en dan de accuklemmen loshalen voor een 15 minuutjes?
[/quote][/i]
Nee!!
De klemmen loshalen (maakt net uit of ie koud of warm is) en een tijdje los laten. (weet niet precies hoe lang, minimaal een uur schat ik). Vervolgens de klemmen weer aansluiten en gewoon gaan rijden. Hierdoor zal na een X aantal km het geheugen weer opnieuw gevuld zijn. Als je dit te lang vind duren kun je hem ook nadat je de klemmen aansluit even 10-15 minuten stationair warm laten draaien. Maar als je daarmee begint moet ie dus koud zijn ...
Zelf gooi ik als er reden voor is savonds de klemmen los, en zet ze de volgende ochtend weer vast. Vervolgens rij ik gewoon weg en laat hem tijdens het rijden "opnieuw inlezen"
Goed....dus eerst ff stationair warm laten draaien en dan de accuklemmen loshalen voor een 15 minuutjes?
[/quote][/i]
Nee!!
De klemmen loshalen (maakt net uit of ie koud of warm is) en een tijdje los laten. (weet niet precies hoe lang, minimaal een uur schat ik). Vervolgens de klemmen weer aansluiten en gewoon gaan rijden. Hierdoor zal na een X aantal km het geheugen weer opnieuw gevuld zijn. Als je dit te lang vind duren kun je hem ook nadat je de klemmen aansluit even 10-15 minuten stationair warm laten draaien. Maar als je daarmee begint moet ie dus koud zijn ...
Zelf gooi ik als er reden voor is savonds de klemmen los, en zet ze de volgende ochtend weer vast. Vervolgens rij ik gewoon weg en laat hem tijdens het rijden "opnieuw inlezen"