koelvloeistof verdwijnt zeer snel
Moderators: denny, vtspower, webmasters
koelvloeistof verdwijnt zeer snel
koelvloeistof bijna elke 5 km bijvullen , geen vloeistof rond auto te zien.
Er wordt gezegd dat de ax hier last van krijgt door slijtage van koelvloeistof stroming in het blok. Dan verdamping via uitlaat. Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja hoe is dit op te lossen.
Er wordt gezegd dat de ax hier last van krijgt door slijtage van koelvloeistof stroming in het blok. Dan verdamping via uitlaat. Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja hoe is dit op te lossen.
Nou wil ik niet deprimerend zijn maar
toen ik last had van zulk KVS gebruik was mijn cilinderkop zo krom als een hoepel.
Waar zou al die vocht in vredesnaam heen moeten? dat moet idd wel verdampen of verbranden. Als de auto wit rookt ben ik bang dat je een nieuwe cilinderkop moet gaan zoeken.
toen ik last had van zulk KVS gebruik was mijn cilinderkop zo krom als een hoepel.
Waar zou al die vocht in vredesnaam heen moeten? dat moet idd wel verdampen of verbranden. Als de auto wit rookt ben ik bang dat je een nieuwe cilinderkop moet gaan zoeken.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Hmm... klinkt inderdaad niet best, maar het hoeft niet gelijk de cylinderkop zelf te zijn hoor, maar in ieder geval lijkt wel de koppakking stuk. Om die te vervangen moet de cylinderkop er toch vanaf en dan kun je gelijk kijken of die krom is (rij erlangs leggen).
Als ie krom blijkt te zijn, kun je ervoor kiezen om hem te laten vlakken bij een revisiebedrijf, of inderdaad, zoals Grietje ook al zei, een andere cylinderkop op de kop proberen te tikken (moet vast wel lukken hier op de club).
Suc6!
Als ie krom blijkt te zijn, kun je ervoor kiezen om hem te laten vlakken bij een revisiebedrijf, of inderdaad, zoals Grietje ook al zei, een andere cylinderkop op de kop proberen te tikken (moet vast wel lukken hier op de club).
Suc6!
Ik denk de cilinder kop, omdat,
Zoveel KVS als dat die auto gebruikt kan niet veroorzaakt worden door een klein scheurtje... Dan moet die koppaking toch wel echt echt echt slecht zijn.
Als dat zo is, is hij dat ook zeker weten bij het olie kanaal, en verbruikt ie 95% kans ook veel olie.
Als je kop krom is, drukt bij op de zijkanten (en dus bij het olie kanaal) wel goed aan, alleen in het midden (middelste 2 cilinders) niet. KVS kanalen lopen door je hele blok en dan verbruikt ie dus alleen en heel veel kvs...
Laten vlakken is trouwens niet te doen bij een echt kromme kop. Dan moet er zoveel af om hem recht te krijgen, niet gezond meer.
Zoveel KVS als dat die auto gebruikt kan niet veroorzaakt worden door een klein scheurtje... Dan moet die koppaking toch wel echt echt echt slecht zijn.
Als dat zo is, is hij dat ook zeker weten bij het olie kanaal, en verbruikt ie 95% kans ook veel olie.
Als je kop krom is, drukt bij op de zijkanten (en dus bij het olie kanaal) wel goed aan, alleen in het midden (middelste 2 cilinders) niet. KVS kanalen lopen door je hele blok en dan verbruikt ie dus alleen en heel veel kvs...
Laten vlakken is trouwens niet te doen bij een echt kromme kop. Dan moet er zoveel af om hem recht te krijgen, niet gezond meer.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Dat kan inderdaad heel goed Romy, maar ik zou het wel eerst zeker willen weten, voordat ik een andere kop aanschaf. Hoewel het grote waterverbruik niet per definitie een kromme kop hoeft te zijn... Wij hadden vroeger Mini's als hobbyobjecten, en een daarvan had ook eens een lekke koppakking... Hij spoot het water nog net niet uit de uitlaat, maar het scheelde niet veel, en toch was na vervanging van de koppakking het probleem opgelost. Het motortje had hierna nog nooit zo lekker gelopen!
Kom ik weer, maaaaaar,Ricardo wrote:Dat kan inderdaad heel goed Romy, maar ik zou het wel eerst zeker willen weten, voordat ik een andere kop aanschaf. Hoewel het grote waterverbruik niet per definitie een kromme kop hoeft te zijn... Wij hadden vroeger Mini's als hobbyobjecten, en een daarvan had ook eens een lekke koppakking... Hij spoot het water nog net niet uit de uitlaat, maar het scheelde niet veel, en toch was na vervanging van de koppakking het probleem opgelost. Het motortje had hierna nog nooit zo lekker gelopen!
Als jij hem open maakt en het blijkt een kromme kop, en je hebt er geen liggen, heb je een probleem
Kan je beter eerst een cilinderkopje aanschaffen (kost toch geen drol, 1.1 kopjes iig zoiezo niet) Dan rijd ie teminste zeker weten binnen een dag weer
En, als die zoveel KVS gebruikt is ie ook zeker een keer oververhit geweest (iig de eerste keer, je weet pas dat je geen kvs meer hebt meestal als je lampje brand en je motortje oververhit is) en dan is het eigenlijk al bijna zeker dat de kop krom is
Maar goed, ok, het zou kunnen dat het met alleen koppaking verwisselen opgelost is
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ricardo wrote:Ik geef me over
Hier kan ik niks meer tegenin brengen. You win!
Nee maar je hebt ook wel gelijk, je moet niet meteen het ergste denken als het met minder kosten en middelen ook opgelost kan worden.
Mijn auto had dezelfde kenmerken (geen smurrie overigens) en toen zij de wegenwacht ook, vervang eerste de thermostaat, miss is het met 2 tientjes dan opgelost. Helaas helaas was het in mijn geval wel het ergste :P maar toch.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
koelvloeistof
ik hoor dat het onderblok de oorzaak kan zijn iemand hier eerder van gehoord.
Ja hoor.. als een van de drijfstangen is afgebroken en gaten geslagen heeft in de cylinderwand...
Nee, zonder gekheid. Onderblok lijkt me niet aannemelijk.. Wat grietje zegt; de kans is groter dat de KVS 'verdwijnt' door slechte aansluiting tussen kop en onderblok (door danwel kromgetrokken kop, of lekke pakking)
Nee, zonder gekheid. Onderblok lijkt me niet aannemelijk.. Wat grietje zegt; de kans is groter dat de KVS 'verdwijnt' door slechte aansluiting tussen kop en onderblok (door danwel kromgetrokken kop, of lekke pakking)