Nu 1:12-13, was altijd 1:15-1:16.
Okee, ´t is koud, en ik heb er sinds eind juli bredere banden op (155 i.p.v. 145, niet extreem dus) en een standaard spoilertje bovenaan de achterruit, maar dat verklaart volgens mij niet dat het verbruik sinds eind september fors is gestegen, terwijl het gebruik van de auto (mix stad/snelweg, gewicht van rechtervoetje) niet is veranderd.
Info:
- 1.1i, nov. 1990: de overgangsserie!

- ±175dkm.
- Geen rare bijgeluiden van lagers, geen gevoel van aanlopende remmen o.i.d.
- Nieuwe bougies sinds een paar weken. De auto start en trekt nu wel wat beter.
- De uitkomende bougies waren vrij vet, de elektrodeafstand was zowat 2mm en van de stiften wat niet veel meer over, dus die waren ook echt wel op (zaten er al 45dkm in

- Ik heb de indruk dat-ie koud erg netjes loopt, maar warm wat minder.
- Warme start is heel moeizaam, koude gaat prima.
- De klank van de warme motor vind ik ook tamelijk donker, veel zwaarder geluid dan bij koude motor.
- Motormanagement geeft geen storingen (het lampje brandt alleen als-ie het moet doen).
- Geen spoor van weglekkende benzine.
- ECU opnieuw inleren helpt niet, maar levert wel een dikke vette vlek op straat op, van de neerslaande uitlaatgassen.
- In de auto stinkt het niet naar benzine.
- De rook is niet bijzonder wit of blauw.
- Motor verbruikt niet veel olie (litertje per 7-8dkm of zo).
- Bovenste koelwaterslang naar radiateur wordt vlot warm, maar niet hard.
Dus... volgens mij is de koppakking okee, maar is het mengsel te rijk als de motor warm is. Klinkt dat logisch? Een van de sensoren misschien? Of de ontstekingsmodule die in noodloop staat?
Wat denken jullie ervan?