Meedenken mag, want ik zit een beetje te dubben wat te doen met het onderstel van m'n 1100 Mistral met inmiddels meer dan twee ton op de klok. Het kraakt en piept allemaal een beetje en een aandrijfasje meldt zich ook al behoorlijk nadrukkelijk in de bochten. Maar vooral ben ik niet bepaald onder de indruk van het remvermogen van de auto. Het werkt naar vermogen, maar houdt niet over.
Nu kan ik voorpoten, draagarmen en een stabi-stang van een GT type 2 kopen. Past dat op mijn type I-uitvoering? En is het voor mij, als beginnend sleutelaar, te doen om dat erop te zetten?
Last edited by B_iks on SunDec30, 2007 12:26:26 AM, edited 1 time in total.
Moet de hoofdremcilinder dan ook meteen vervangen worden? En moeten er andere remleidingen op? Ik las ergens dat de klauw bij de 1.4-tjes anders (misschien ietsje verder weg) gemonteerd zit?
remcilinder is hetzelfde. Als je andere naven gaat gebruiken moet je goed uitkijken of je aandrijfassen passen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
B_iks wrote:En moeten er andere remleidingen op? Ik las ergens dat de klauw bij de 1.4-tjes anders (misschien ietsje verder weg) gemonteerd zit?
Nee. 't punt tot waar de remleidingen lopen is hetzelfde.
De remklauw zit idd wel lager, maar vanaf de remleiding loopt er een remSLANG naar de remklauw die 't plaatsverschil van de klauw "opvangt".
(Misschien wel langere remslang nodig? M'goe, 't is aan te raden om met 't vervangen van de voorpoten de remslangen ook maar meteen te vernieuwen).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Bij het strippen van m'n ax blijkt die draagarm wel enorm vast te zitten. Zie ik wat over het hoofd? De voorpoot is er al af en die bout door het subframe heb ik ook losgedraaid, de draagarm hangt nu nog op z'n achterste punt. Is dat een kwestie van lomp hard trekken?