Veerpootbrug

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Veerpootbrug

Post by CitRoel »


Wat heeft zo'n veerpootbrug nou eigenlijk voor een nut? Als ik zo'n ding zelf in elkaar las blijft dan de werkzaamheid hetzelfde? :oops:
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

Pr0f
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: ThuJun12, 2003 2:39:43 PM
Location: Delft

Post by Pr0f »

Ik heb zelf in m'n gtt een veerpoorbrug, en je merkt het vooral in de lange bochten, dan blijft het buitenste wieltje wat langer aan de grond. Hij word wel iets minder voorspelbaar. en jah, een zelfgelaste werkt net zo goed, in de rallysport zie je dat veel.
A smile every mile.

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Post by CitRoel »

Zijn er dan misschien ook maten bekend waar deze brug aan moet voldoen???
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Pr0f wrote:Ik heb zelf in m'n gtt een veerpoorbrug, en je merkt het vooral in de lange bochten, dan blijft het buitenste wieltje wat langer aan de grond. Hij word wel iets minder voorspelbaar. en jah, een zelfgelaste werkt net zo goed, in de rallysport zie je dat veel.


sterker nog in de rallysport maken ze vaak deel uit van de kooi en worden er dus vast ingelast. Ik heb ze zowel boven als onder en gedurende een lange bocht vind ik hem stabieler. Hij heeft alleen bij het uitkomen van de bocht de neiging ff aan te willen zetten op overstuur.

denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Post Reply