Storingscodes.. help
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Storingscodes.. help
Ik heb net met knippercode mijn ax uitgelezen aangezien de garage het niet voor elkaar kreeg met de computer,
er kwam het volgende uit :
41 Krukaspositiesensor/motortoerentalsensor
&
51 Verwarmde lambdasonde
De lambdasonde is pas geleden vervangen omdat ie idd stuk was. Maar het verbruik is nu gewoon weer goed en hij loopt ook gewoon goed.
Het is sinds de kopwissel,
-> lambda verkeerd om aangesloten.
Toen brande het motorstorings lampje als je lang constant reed, maar ging ook weer uit als je gas losliet...
-> daarna inderdaad het motortoerental draadje afgetapt voor toerenteller.
De eerste keer dat ik er toen mee reed; hoogverbruik, kutlopen en vergassen in benzine lucht.
-> Lambda vervangen
Auto liep weer goed. Eerste keer geen storingslampje. Daarna elke keer vaker storingslampje en uiteindelijk kreeg ik hem pas uit als ik de auto opnieuw starte. Sindsdien heb ik hem stil laten staan
er kwam het volgende uit :
41 Krukaspositiesensor/motortoerentalsensor
&
51 Verwarmde lambdasonde
De lambdasonde is pas geleden vervangen omdat ie idd stuk was. Maar het verbruik is nu gewoon weer goed en hij loopt ook gewoon goed.
Het is sinds de kopwissel,
-> lambda verkeerd om aangesloten.
Toen brande het motorstorings lampje als je lang constant reed, maar ging ook weer uit als je gas losliet...
-> daarna inderdaad het motortoerental draadje afgetapt voor toerenteller.
De eerste keer dat ik er toen mee reed; hoogverbruik, kutlopen en vergassen in benzine lucht.
-> Lambda vervangen
Auto liep weer goed. Eerste keer geen storingslampje. Daarna elke keer vaker storingslampje en uiteindelijk kreeg ik hem pas uit als ik de auto opnieuw starte. Sindsdien heb ik hem stil laten staan
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
reset hij die codes ook niet nadat je de ECU gereset hebt? dat heb ik namelijk wel gedaan nadat ik de lambda heb vervangen...q01z wrote:die lambda kan je vergeten, hij onthoud namelijk gewoon alle codes.. en deze is al vervangen!
die krukaspositiesensor (de sensor in je versnellingsbak) euhm, vlgens mij heb jij die helemaal niet!
athans, je hebt geen DISontsteking, dus je hebt m niet nodig..
En ik dacht idd ook niet dat ik die krukassensordinges niet had maja, motortoerental dan? Is datdezelfde
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
ooh ok, dan is de lambda idd niets
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Als 51 het niet is -- lambda al vervangen
en 41 ook niet...
Waarom brand dan het storingslampje constant als je rijd?
en 41 ook niet...
Waarom brand dan het storingslampje constant als je rijd?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
ooh kan dat ook zo.... dat maar eens controleren dan
misschien sluit (ook) mijn spagettie niet aan bij de cilider kop
misschien sluit (ook) mijn spagettie niet aan bij de cilider kop
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
true zowel voor luchtinlaat als uitlaat.q01z wrote:grietje wrote:Als 51 het niet is -- lambda al vervangen
en 41 ook niet...
Waarom brand dan het storingslampje constant als je rijd?
valse lucht omdat je uitlaat niet dicht zit, lambda over de zeik, motorlampje brand..
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
ik ken ene Rio97 die daar ook knap last van had toendie een spaghetti bij me had opgehaaldJoost wrote:true zowel voor luchtinlaat als uitlaat.q01z wrote:grietje wrote:Als 51 het niet is -- lambda al vervangen
en 41 ook niet...
Waarom brand dan het storingslampje constant als je rijd?
valse lucht omdat je uitlaat niet dicht zit, lambda over de zeik, motorlampje brand..
maaruhm Grietje, dat wist je toch al?
anders weet je het nu!
dat kan ik me idd nu weer herinneren....q01z wrote:
ik ken ene Rio97 die daar ook knap last van had toendie een spaghetti bij me had opgehaald
mjaw, dan kan ik er wel mee doorrijden denk ik
Of zou de lambda daarom overleden zijn?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Krijg je code 41 niet altijd "gratis en voor niks" bij de AX?
Ik meen mij te herinneren dat die code voor de AX niet van toepassing was, vanwege het idd ontbreken van die sensor. Als ik het goed heb, werd deze computer ook in een Fiat gebruikt, waar die sensor wel zit en was het goedkoper om de foutcode "te negeren" dan de software te herschrijven....
Maar goed, ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, is allemaal van horen zeggen, maar het toeval wil wel dat ik ook een code 41 (1.4 GT Inj)heb, en mijn moeders AX (1.1 Inj) ook...
Ik meen mij te herinneren dat die code voor de AX niet van toepassing was, vanwege het idd ontbreken van die sensor. Als ik het goed heb, werd deze computer ook in een Fiat gebruikt, waar die sensor wel zit en was het goedkoper om de foutcode "te negeren" dan de software te herschrijven....
Maar goed, ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, is allemaal van horen zeggen, maar het toeval wil wel dat ik ook een code 41 (1.4 GT Inj)heb, en mijn moeders AX (1.1 Inj) ook...
Dat klopt wel aardig.Ricardo wrote:Krijg je code 41 niet altijd "gratis en voor niks" bij de AX?
Ik heb de vraagbaak er bij gepakt. De mono-jetronic Bosch A2.2 (de standaard monopoint injectie tot '93) kent die sensor en storing helemaal niet.
Pas bij de introductie van de DIS ontsteking en de magnetti marelli of de bosch MA3.0 en de multipoint injectie op de GTI komt die foutmelding en sensor om de hoek kijken.
En oja, soms gaat mijn ecu lampje branden als de AX bij warme motor stationair draait (aansluiting spaghetti en uitlaat is niet 100% luchtdicht). Door de uitlaat met een hengst op het gas weer te vullen met uitlaatgassen gaat ie weer uit. Lijkt mij eerder een teken dat de lambda juist goed werkt.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage