1600 rallye motor in een ax bouwen.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Omkeuren zit ik al helemaal niet op te wachten.
A: Kost geld.
B: Een 1.1i op kenteken is in alle opzicht lekker goedkoop.
En dat het niet mag. Tja er mag zoveel niet. Denk niet dat het opvalt bij een apk als er een 1.6 8v inligt ipv 1.1i.
A: Kost geld.
B: Een 1.1i op kenteken is in alle opzicht lekker goedkoop.
En dat het niet mag. Tja er mag zoveel niet. Denk niet dat het opvalt bij een apk als er een 1.6 8v inligt ipv 1.1i.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Hoe zit dat nou eigenlijk?
Mijn GTI is in 2001 ingevoerd vanuit belgie, ligt momenteel een 1.6 rallye blok in. Maar op papieren staat geen cilinder inhoud, vermogen etc Op de site van de RDW ook niet en hij weegt 800 kg
Dus ja...klopt dit? En maakt het dan wat uit dat er een 1600'tje inligt.
Mijn GTI is in 2001 ingevoerd vanuit belgie, ligt momenteel een 1.6 rallye blok in. Maar op papieren staat geen cilinder inhoud, vermogen etc Op de site van de RDW ook niet en hij weegt 800 kg
Dus ja...klopt dit? En maakt het dan wat uit dat er een 1600'tje inligt.
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Wij zijn er inderdaad mee bezig ja ! valt reuze mee. Alleen ons voordeel is dat we geen weggedrags test hoeven teondergaan omdat de motor origineel erin geleverd is (in een 106 ph2 teminste). In een AX is wat duurder omdat het nooit geleverd is in een AX.peter wrote:Heb je de 106 eigenlijk om laten keuren?Henri106 wrote:ach opvallen... beide mag het niet en beide zijn niet zo moeilijk om gewoon om tekeuren !
Maar als de ombouw deugdelijk is en de remmen e.d zijn aangepakt is de keuring zo achter de rug. Zit rond de 400 euro en dan heb je het op kenteken. Geen gezeur met technische controle e.d.
En het is ook gewoon super om het op kenteken tehebben! Geloof mij binnenkorte tijd komen er hardere maatregelen tegen dit soort ombouws.
Overigens over die 1.6 in een GTI. Maakt niet uit die motorcode is nooit geleverd bij die type goedkeuring is dus zowiezo niet goed.
Al ga je van een 1.1 naar een 1.4 ben je nog fout (extreem geval zelfs van 1.1 carb naar 1.1 inj is al fout).
My Cars <98>.