ax verlagen hoe het beste dat te doen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
ax verlagen hoe het beste dat te doen
hoi allemaal
ik zou graag mijn ax verlagen
maar wil weten hoe ik dat het beste kan doen
lees verschillende dingen over verlagingsveren of een schroefset
wat is het beste(ook ivm geld )
groeten Wen
(velgen bonken nog steeds,morgen maar eens naar de Citroendealer toe)
ik zou graag mijn ax verlagen
maar wil weten hoe ik dat het beste kan doen
lees verschillende dingen over verlagingsveren of een schroefset
wat is het beste(ook ivm geld )
groeten Wen
(velgen bonken nog steeds,morgen maar eens naar de Citroendealer toe)
wen, ten eerste..
onderaan het forum staat een zoekfunctie.. die werkt!
maar goed om toch even te antwoorden;
verlagen voor;
-schroefset is het mooist, maar niet te betalen en bovendien niet echt zinnig.. je zet m 1x op hoogte en daar heb je dan veel geld voor betaald.. setje verlagingsveren kost paar tientjes en schroefset paar honderd.
-voordempers kan je standaard houden, echter is dat zonde van de functie van je veren en bovendien gaan je dempers stuk (omdat ze opeens veel korter zijn)
verlagen achter;
-achter verlagen doe je door de torsiestaven te verdraaien, hier is geen makkelijke manier voor, maar een spoedcursus schelden en grofgeweld wil wel eens helpen, zie vooral de Howto!
-achterdempers MOET je vervangen voor stuggere, bijv die van een diesel of een saxo VTS of echte sportdempers (koni/bilstein oid). Vervang je deze niet dan wordt de wegligging echt HEEL SLECHT! en bovendien gaat alles aanlopen en dan wordt je sagerijnig en daar zitten wij (op het forum) niet op te wachten
om het goedkoop/goed te doen;
Romy (grietje) heeft een verlagingsset van JB, deze worden ook op marktplaats aangeboden..
goede stugge veer en goede (gasgevulde) dempers, voor betrekkelijk weinig geld..
romy zal morgen wel even de link van het bedrijf plaatsen!
onderaan het forum staat een zoekfunctie.. die werkt!
maar goed om toch even te antwoorden;
verlagen voor;
-schroefset is het mooist, maar niet te betalen en bovendien niet echt zinnig.. je zet m 1x op hoogte en daar heb je dan veel geld voor betaald.. setje verlagingsveren kost paar tientjes en schroefset paar honderd.
-voordempers kan je standaard houden, echter is dat zonde van de functie van je veren en bovendien gaan je dempers stuk (omdat ze opeens veel korter zijn)
verlagen achter;
-achter verlagen doe je door de torsiestaven te verdraaien, hier is geen makkelijke manier voor, maar een spoedcursus schelden en grofgeweld wil wel eens helpen, zie vooral de Howto!
-achterdempers MOET je vervangen voor stuggere, bijv die van een diesel of een saxo VTS of echte sportdempers (koni/bilstein oid). Vervang je deze niet dan wordt de wegligging echt HEEL SLECHT! en bovendien gaat alles aanlopen en dan wordt je sagerijnig en daar zitten wij (op het forum) niet op te wachten
om het goedkoop/goed te doen;
Romy (grietje) heeft een verlagingsset van JB, deze worden ook op marktplaats aangeboden..
goede stugge veer en goede (gasgevulde) dempers, voor betrekkelijk weinig geld..
romy zal morgen wel even de link van het bedrijf plaatsen!
hahaq01z wrote:
romy zal morgen wel even de link van het bedrijf plaatsen!
http://www.verlagingssets.nl/
Mijn auto was eerst verlaagd door een winding van de voor veren aftezagen en achter enkelt de torsie te verstellen. Dat kwam de wegligging echt niet ten goede en ten tweede kan een afgezaagde veer levensgevaarlijk zijn.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Een winding van je veer afzagen,moet je al helemaal nooit aanbeginnen Is gevaarlijk actie.Een hele goedkope manier is Springclamps of te wel veerklemmen te kopen.Je kunt ze kopen voor totaal 40 euro,daarmee kun je de auto aan de voorkant of achter kant verlagen.Wil je zowel voor als achter dan kost het je 80 euro.Is eenvoudig zelf te doen.
veerklemmen lijken me een stuk gevaarlijker dan een winding afzagen.. zolang je veren niet los komen te hangen als je hem opkrikt valt het gevaarlijk van afgezaagde veer ook wel meeRoky wrote: Een winding van je veer afzagen,moet je al helemaal nooit aanbeginnen Is gevaarlijk actie.Een hele goedkope manier is Springclamps of te wel veerklemmen te kopen.Je kunt ze kopen voor totaal 40 euro,daarmee kun je de auto aan de voorkant of achter kant verlagen.Wil je zowel voor als achter dan kost het je 80 euro.Is eenvoudig zelf te doen.
En, een ax heeft achter geen ' veren' maar torsies, dus met veerklammen gaat daar zoiezo niet lukken
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
de druk op je toplager is niet gelijk meer en het risico dat de veer eruit knalt bij een te hoge drempel wordt dus veel groter. daarnaast maak je spanningen die je niet wil hebben.grietje wrote:winding afzagen.. zolang je veren niet los komen te hangen als je hem opkrikt valt het gevaarlijk van afgezaagde veer ook wel mee
zowel boven als onder hoort een veer een complete ring als steun te hebben.
het samentrekken van één complete winding lijkt mij eigenlijk zelfs veiliger, zolang je maar zorgt dat de veer exact recht blijft.
IDD het samentrekken van 1 winding is een stuk veiliger,dan 1 of sommige doen 2 windingen er tussen uitzagen. En klopt dat je bij AXen in dit geval alleen de voorkant kunt verlagen. Er zijn 2 veerklemmen voor 1 veer nodig en die draai je gelijkmatig aan totdat 1 winding weggeklemt is. Is de meest goedkope manier,en dat werdt gevraagd in topic.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
veerklemmen klinkt als best een redelijke oplossing, al moet je dan nog wel selectief zijn in welke windingen je wegtrekt (middelste lijkt me niet echt handig, bovenste of onderste is redelijk lastig omdat daar een schotel in staat.
de achterkant van een ax heeft torsievering, die verlaag je altijd gratis & met frustraties (hooguit stuggere dempers monteren)
de achterkant van een ax heeft torsievering, die verlaag je altijd gratis & met frustraties (hooguit stuggere dempers monteren)
Nou, ik zou nog echt geen klemmen op een rijdende auto zetten.
En als je de veer inklemt heb je net zo goed en veel het gevaar dat je veer eruit springt (alhoewel dat gevaar pas echt is als de veer 'los' hangt met auto op de brug; net als bij afgezaagd) En je verpest de druk verdeling ook net zo hard dus kans op breken is ook net zo groot
Ik zou (ik zou geen van beide doen.. maar als ik moest kiezen) nog liever veer afzagen.
Heb er zelf immers een jaar mee rond gereden en eigenlijk niemand zag uberhaupt dat die veer afgezaagd was. Was heel netjes gedaan. De Citroën garage zei zelf, 'ach, zolang die veer maar niet loshangt is het wel goed, axjes zijn toch veelste licht om echt veel druk op de veer te leggen'
Maar, setje goede veren kosten minder als die veerspanners dus alhoewel afzagen het goedkoopst is zou ik dat sterk afraden en gewoon een goed setje veren kopen.
En als je de veer inklemt heb je net zo goed en veel het gevaar dat je veer eruit springt (alhoewel dat gevaar pas echt is als de veer 'los' hangt met auto op de brug; net als bij afgezaagd) En je verpest de druk verdeling ook net zo hard dus kans op breken is ook net zo groot
Ik zou (ik zou geen van beide doen.. maar als ik moest kiezen) nog liever veer afzagen.
Heb er zelf immers een jaar mee rond gereden en eigenlijk niemand zag uberhaupt dat die veer afgezaagd was. Was heel netjes gedaan. De Citroën garage zei zelf, 'ach, zolang die veer maar niet loshangt is het wel goed, axjes zijn toch veelste licht om echt veel druk op de veer te leggen'
Maar, setje goede veren kosten minder als die veerspanners dus alhoewel afzagen het goedkoopst is zou ik dat sterk afraden en gewoon een goed setje veren kopen.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
mee eens kevin!!
Gewoon ff setje veren (en dempers en wat geduld voor je torsies) halen
En bedenk wel, als je verlaagd; moet je voor het aanlopen eigenlijk ook 'verstuggen' maar
het comfort gaat daar zeker niet van omhoog! Je gaat elke **** dingetje in de weg voelen, drempels mag je rustig gaan nemen (en als je extreem doet zelfs stapvoets of schuin )
Beetje hobbelige wegen zijn echt geen pretje meer AX op hoge pootjes heeft wel een heerlijke vering en het is enigzins zonde om eraan te pielen
Gewoon ff setje veren (en dempers en wat geduld voor je torsies) halen
En bedenk wel, als je verlaagd; moet je voor het aanlopen eigenlijk ook 'verstuggen' maar
het comfort gaat daar zeker niet van omhoog! Je gaat elke **** dingetje in de weg voelen, drempels mag je rustig gaan nemen (en als je extreem doet zelfs stapvoets of schuin )
Beetje hobbelige wegen zijn echt geen pretje meer AX op hoge pootjes heeft wel een heerlijke vering en het is enigzins zonde om eraan te pielen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
velgen bonken?
dan kunnen ze niet goed aangedraaid zitten !
en uhm, verlagen :
schokdempers en verlagingsveren voor plaatsen.
en achter zelf verlagen of laten verlagen,
zal wel tussen de 100 á 200 euro gaan zitten, als je t in de garage doet, zeker als ze er lang mee bezig zijn als de boel helemaal aangekoekt zit.
dan kunnen ze niet goed aangedraaid zitten !
en uhm, verlagen :
schokdempers en verlagingsveren voor plaatsen.
en achter zelf verlagen of laten verlagen,
zal wel tussen de 100 á 200 euro gaan zitten, als je t in de garage doet, zeker als ze er lang mee bezig zijn als de boel helemaal aangekoekt zit.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
verlagen ax
bedankt voor alle tips iedereen
ik ga er eens rustig over nadenken wat ik precies wil
fijne avond allemaal verder
groeten Wen
ps met de velgen is alles netjes opgelost!!!
ik ga er eens rustig over nadenken wat ik precies wil
fijne avond allemaal verder
groeten Wen
ps met de velgen is alles netjes opgelost!!!
Re: verlagen AX
wat was er nou mte de velgen?wen wrote: ps met de velgen is alles netjes opgelost!!!