draadjes over en defecte weber ?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

draadjes over en defecte weber ?

Post by betterman »

Hallo iedereen daar ben ik weer met (waarschijnlijk geavanceerde) vragen

Ik heb eindelijk mijn nieuwe motor in m'n ax, en nu ben ik de draadboom aant aansluiten en nu heb ik verschillende draadjes over, namelijk:

- draadje 1: lampje van de accu gaat aan als ik deze aan de ground bevestig;
- draadje 2: lampje van de koelvloeistof gaat aan als ik deze aan de ground bevestig;
- draadje 3: olielampje gaat aan als ik deze aan de groud bevestig
- draadje 4: even lang als draadje 3, doet alleen niets al ik deze op de ground aansluit
- draadje 5 en 6 is een ander verhaal, die hangen bij de dynamo, eentje is van de dynamo en eentje is van het olie(pomp), ik weet niet meer welke waar moet (owja zitten nieuwe stekkers op want ik weet uit m'n hoofd dat die van de olie een haakse stekker erop had zitten)

verder heb ik natuurlijk nog een vraagje wat het onderwerp wel laat raden, twee van mijn cilinders doen vrij weinig, en aangezien ik dubbele webers heb ligt het waarschijnlijk bij één zo'n ding, ik heb gecontroleerd:

- brandstoftoevoer (door de retour eraf te halen en te kijken of er brandstof uit spuit :P)
- brandstoffilter (ook dat kleine ding bij de weber)
- ontsteking
- bougie (alle vier de bestaande)

opsommingen,...my life

edit: het gaat zich hier over een AX GT monopoint injectie uit '89 (oud type)
Last edited by betterman on WedNov28, 2007 8:04:28 PM, edited 1 time in total.
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

acculampdraadje hoort als controle lampje op de dynamo gezet te worden. aan dezelfde zijde als waar de dikke stroomdraad loopt
met zo'n plug Image
(althans die paste bij mij zondag ook)

op nummer 7 zit hij Image
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

hey Joost, ik had het kunnen weten dat de eerste post van jou zou zijn,...echter één probleem..het acculampje komt ergens bij de accu uit zo'n brede hoofd-stekker.
Ik ga dat nooit halen naar de dynamo toe, en dan nog dan heb ik dus nog twee draadjes uit de kabelboom komen bij de dynamo, waar zouden die dan op moeten :P

edit:

Het is een probleem, die draadboom, meteen ff op gevraagd een nieuwe post maken voor een draadboom met label,misschien wel zo handig :D
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

ax_b
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 137
Joined: FriOct20, 2006 3:09:03 PM

Post by ax_b »

Voor wat betreft die dubbele webers, misschien moet je ze ff synchroniseren. Dat scheelt meestal al n hele hoop, als je dit zelf niet kan moet je ff bij een alfa dealer langs gaan. Daar kunnen ze t meestal wel, vooral de oudere monteurs.
Ik kan t ook wel alleen heb geen synchroonmeters meer (verkocht omdat ik geen carbs meer heb) en woon ook niet echt bij jou in de buurt.

dvdoornik
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: FriAug18, 2006 2:35:11 PM
Location: Zeeland

Re: draadjes over en defecte weber ?

Post by dvdoornik »

betterman wrote:Hallo iedereen daar ben ik weer met (waarschijnlijk geavanceerde) vragen

Ik heb eindelijk mijn nieuwe motor in m'n AX, en nu ben ik de draadboom aant aansluiten en nu heb ik verschillende draadjes over, namelijk:

- draadje 1: lampje van de accu gaat aan als ik deze aan de ground bevestig;
- draadje 2: lampje van de koelvloeistof gaat aan als ik deze aan de ground bevestig;
- draadje 3: olielampje gaat aan als ik deze aan de groud bevestig
- draadje 4: even lang als draadje 3, doet alleen niets al ik deze op de ground aansluit
- draadje 5 en 6 is een ander verhaal, die hangen bij de dynamo, eentje is van de dynamo en eentje is van het olie(pomp), ik weet niet meer welke waar moet (owja zitten nieuwe stekkers op want ik weet uit m'n hoofd dat die van de olie een haakse stekker erop had zitten)

verder heb ik natuurlijk nog een vraagje wat het onderwerp wel laat raden, twee van mijn cilinders doen vrij weinig, en aangezien ik dubbele webers heb ligt het waarschijnlijk bij één zo'n ding, ik heb gecontroleerd:

- brandstoftoevoer (door de retour eraf te halen en te kijken of er brandstof uit spuit :P)
- brandstoffilter (ook dat kleine ding bij de weber)
- ontsteking
- bougie (alle vier de bestaande)

opsommingen,...my life

edit: het gaat zich hier over een AX GT monopoint injectie uit '89 (oud type)


1, zoals gezegd, naar je spanningsregelaar van je dynamo (ergens daar in de buurt)

2. aan je radiator (links onderin zit een koelvloeistofsensor)

3. oliepeil zit middenlinks onderaan je blok

over je carbs, krijgen ze wel brandstof allebei?

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

Als het een weekendje niet meer zo koud is zal ik die draadjes eens uitproberen, ik weet nu ongeveer wel waar ze moeten komen.

Wat betreft de webers, ik het de brandstoftoevoer getest, deze doet het perfect, ook de vonken springen mooi over bij de bougies..

Ik vermoed idd de afstelling tussen carbs en ik moet zowiezo die dikke pakking vervangen die tussen carb en inlaatspruitstuk zit, helaas is deze erg duur (als ie nog te bestellen is), dus ik ga deze eerst vetvrij maken en dan met zwarte vloeibare pakking dichtsmeren, op dezelfde manier als je een kitrand afwerkt, met een vinger ff lekker soppen in afwasmiddel en dan mooi gelijk smeren, dan lekken hopelijk deze rubbers ook niet meer.

Mocht dit niet lukken moet ik ff sparen voor die pakkingsrubber, en komt het vanzelf voor mekaar..
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

Post Reply